Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lys og nøkkel til Audi a4 b6 2004 mod

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en Audi a4 b6 2004 model. 

Jeg har 2 spørsmål som jeg trenger svar på.

1. Jeg lurer på om bilen har halogen eller xenon.

Det er ikke lett å se pga nærlyspæren har prosjektor foran. 

2. Jeg har også 2 nøkler hvorav bare den ene fungerer. Når jeg putter inn nøkkelnr 2 så får jeg opp Safe der km stand vises. Jeg får ikke startet bilen. Ser ut som startsperren ikke slippes. Noen ide hvordan jeg fikser det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2. Jeg har også 2 nøkler hvorav bare den ene fungerer. Når jeg putter inn nøkkelnr 2 så får jeg opp Safe der km stand vises. Jeg får ikke startet bilen. Ser ut som startsperren ikke slippes. Noen ide hvordan jeg fikser det?

Servicenøkkel eller ukodet nøkkel grunnet tidligere problemer med bl.a startsperre?
Lenke til kommentar

Døra bryr seg ikke om nøkkelen er kodet eller ikke. Den bryr seg kun om sporet som er kuttet i nøkkelen. Tenningen derimot bruker en chip i nøkkelen for å skru av startsperre slik at ikke noen bare kan kopiere nøkkelen din og starte bilen. 

Angående lyspærer så burde du klare å se om det er halogen eller xenon. Xenon har mye hvitere lys, gjerne med litt blåskjær (Eller lillaskjær om pærene er gamle) I værste fall kan du åpne lokket bakpå lyktene dine å se hvilken pære som står i. Om du ikke vet hva du skal se etter så tar du bare et bilde av baksiden av lykten og poster det her så finner nok noen ut av hvilken pære du har. 

Lenke til kommentar

Ok. Men er det enkelt å kode nøkkelen? Audi sa at jeg måtte ha bilen på verksted i nesten en dag. Og at jeg måtte ta med alle nøklene. De mente at det vil ta litt tid. Bare programmeringa koster nærmere 2000. Høres ekstremt mye ut. Det var jo Audi som ordnet den nøkkelen. 

Døra bryr seg ikke om nøkkelen er kodet eller ikke. Den bryr seg kun om sporet som er kuttet i nøkkelen. Tenningen derimot bruker en chip i nøkkelen for å skru av startsperre slik at ikke noen bare kan kopiere nøkkelen din og starte bilen. 

Angående lyspærer så burde du klare å se om det er halogen eller xenon. Xenon har mye hvitere lys, gjerne med litt blåskjær (Eller lillaskjær om pærene er gamle) I værste fall kan du åpne lokket bakpå lyktene dine å se hvilken pære som står i. Om du ikke vet hva du skal se etter så tar du bare et bilde av baksiden av lykten og poster det her så finner nok noen ut av hvilken pære du har. 

Problemet er at det er lagt en deksel bak. Men skal få lagt ut bilde. 

Er 

Lenke til kommentar

Sånn er det med kodede nøkler. Skal være vanskelig slik at folk ikke kan stjele bilen din, så du må nok bare bite i det sure eplet om du vil at begge nøklene skal fungere i tenningen. 

Angående dekselet du nevner. Regner med du tenker på dekselet bak på lykten? Isåfall skal du relativt lett kunne fjerne dette for å komme til baksiden av pærene. 

Lenke til kommentar

Har ikke skrudd spesielt mye på Audi, men om du er riktig uheldig kan det faktisk hende du må skru ut hele lykten for å bytte pære. Er dessverre veldig trangt bak lyktene på en del nyere biler. Om du ikke føler deg komfortabel med det så anbefaler jeg at du tar bilen til et verksted og lar dem gjøre det, eventuelt om du har en venn eller et familiemedlem som kan skru kan du la dem hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Og at jeg måtte ta med alle nøklene. De mente at det vil ta litt tid. Bare programmeringa koster nærmere 2000. Høres ekstremt mye ut. Det var jo Audi som ordnet den nøkkelen. 

Betalte ca. 800,- for ny koding av alle nøklene her hos meg, Berge & co Audi- forhandler Sogndal.

(ca. 4 mnd. siden)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...