corsa91 Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 Hei Jeg har en Audi a4 b6 2004 model. Jeg har 2 spørsmål som jeg trenger svar på. 1. Jeg lurer på om bilen har halogen eller xenon. Det er ikke lett å se pga nærlyspæren har prosjektor foran. 2. Jeg har også 2 nøkler hvorav bare den ene fungerer. Når jeg putter inn nøkkelnr 2 så får jeg opp Safe der km stand vises. Jeg får ikke startet bilen. Ser ut som startsperren ikke slippes. Noen ide hvordan jeg fikser det? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 Se etter høyspenttegn (lyn) på eller nær lykta, under panseret. Hvis pæra tenner litt som ett lysrør og skifter farge etter som den varmes opp (tar et par sekunder) så har du xenon. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 2. Jeg har også 2 nøkler hvorav bare den ene fungerer. Når jeg putter inn nøkkelnr 2 så får jeg opp Safe der km stand vises. Jeg får ikke startet bilen. Ser ut som startsperren ikke slippes. Noen ide hvordan jeg fikser det? Servicenøkkel eller ukodet nøkkel grunnet tidligere problemer med bl.a startsperre? Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 25. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2015 Men hvis den ikke er kodet. Hvordan får jeg åpnet døra? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Døra bryr seg ikke om nøkkelen er kodet eller ikke. Den bryr seg kun om sporet som er kuttet i nøkkelen. Tenningen derimot bruker en chip i nøkkelen for å skru av startsperre slik at ikke noen bare kan kopiere nøkkelen din og starte bilen. Angående lyspærer så burde du klare å se om det er halogen eller xenon. Xenon har mye hvitere lys, gjerne med litt blåskjær (Eller lillaskjær om pærene er gamle) I værste fall kan du åpne lokket bakpå lyktene dine å se hvilken pære som står i. Om du ikke vet hva du skal se etter så tar du bare et bilde av baksiden av lykten og poster det her så finner nok noen ut av hvilken pære du har. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 25. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2015 Ok. Men er det enkelt å kode nøkkelen? Audi sa at jeg måtte ha bilen på verksted i nesten en dag. Og at jeg måtte ta med alle nøklene. De mente at det vil ta litt tid. Bare programmeringa koster nærmere 2000. Høres ekstremt mye ut. Det var jo Audi som ordnet den nøkkelen. Døra bryr seg ikke om nøkkelen er kodet eller ikke. Den bryr seg kun om sporet som er kuttet i nøkkelen. Tenningen derimot bruker en chip i nøkkelen for å skru av startsperre slik at ikke noen bare kan kopiere nøkkelen din og starte bilen. Angående lyspærer så burde du klare å se om det er halogen eller xenon. Xenon har mye hvitere lys, gjerne med litt blåskjær (Eller lillaskjær om pærene er gamle) I værste fall kan du åpne lokket bakpå lyktene dine å se hvilken pære som står i. Om du ikke vet hva du skal se etter så tar du bare et bilde av baksiden av lykten og poster det her så finner nok noen ut av hvilken pære du har. Problemet er at det er lagt en deksel bak. Men skal få lagt ut bilde. Er Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Sånn er det med kodede nøkler. Skal være vanskelig slik at folk ikke kan stjele bilen din, så du må nok bare bite i det sure eplet om du vil at begge nøklene skal fungere i tenningen. Angående dekselet du nevner. Regner med du tenker på dekselet bak på lykten? Isåfall skal du relativt lett kunne fjerne dette for å komme til baksiden av pærene. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 25. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2015 Jepp. Skal få tak i en bilde imorgen Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Har ikke skrudd spesielt mye på Audi, men om du er riktig uheldig kan det faktisk hende du må skru ut hele lykten for å bytte pære. Er dessverre veldig trangt bak lyktene på en del nyere biler. Om du ikke føler deg komfortabel med det så anbefaler jeg at du tar bilen til et verksted og lar dem gjøre det, eventuelt om du har en venn eller et familiemedlem som kan skru kan du la dem hjelpe deg. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Og at jeg måtte ta med alle nøklene. De mente at det vil ta litt tid. Bare programmeringa koster nærmere 2000. Høres ekstremt mye ut. Det var jo Audi som ordnet den nøkkelen. Betalte ca. 800,- for ny koding av alle nøklene her hos meg, Berge & co Audi- forhandler Sogndal. (ca. 4 mnd. siden) Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 13. august 2015 Forfatter Del Skrevet 13. august 2015 Ok men sluttet nøkkelen å fungere plutselig eller? Lenke til kommentar
karljensenas Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Når displayet viser safe, betyr det at transponder er korrekt, men at den ikke er kodet til bil. Vi ville tatt 690,- for en slik jobb, dersom det bare er snakk om innkoding av transponder og eventuelt fjernkontroll. http://karljensen.no/bilnokler/audi-bilnokkel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå