Gå til innhold

Er denne Asus G750jz verdt 15k?

Anbefalte innlegg

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=61762868

Det som selges er denne Asus G750jz fra Komplett.

Prisforlangende 15.000. Det er det samme som Komplett tar, men forskjellen er at maskinen på Finn.no selges med trygghetsavtale (kr 700) + ekstra RAM (ukjent verdi).

Er det grunn til å prute på prisen? Maskinen er forrige års modell men den er ubrukt. Jeg vil gjerne få noen vurderinger av hva som er rettferdig pris for denne.

Teknisk sammendrag:

Asus G750JZ-T4175H

i7 4710HQ

32 GB DDR3L SDRAM

GTX 880M (4 GB GDDR5)

256 GB SSD

1 TB HDD / 7200 opm

17,3" FHD (TN)

Endret av Helm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke helt vitsen med sånne "laptoper" som i realiteten kun kan karakteriseres som "flyttbar". Og jeg ville heller kjøpt på Komplett enn på Finn.

Edit: den veier jo 3 ganger så mye som min Intel Core i7 ultrabook, en Dell Latitude E7440. Og siden jeg bruker den med docking-stasjon kan jeg koble til to stk. digre skjermer over DisplayPort. Det kan man ikke med det monsteret...

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Om du har bruk for så mye RAM så er den et kurant kjøp,

Om du har nok med 8Gb RAM så kan du få nyere modell til samme pris:

https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/barbar-data/17-19-tommer/asus-g751jt-t7121h/215804.10998/

Da får du en litt bedre IPS skjerm, en SSD som yter litt bedre. GTX970M er vel også litt kraftigere enn GTX880M, men forskjellen her er ikke stor. Jeg hadde nok sagt at 12-13k er en mer korrekt pris for g750jz.

Solide og støysvake gaming maskiner uansett, men de veier mye og er store.

Endret av OC-Freak
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt vitsen med sånne "laptoper" som i realiteten kun kan karakteriseres som "flyttbar". Og jeg ville heller kjøpt på Komplett enn på Finn.

Edit: den veier jo 3 ganger så mye som min Intel Core i7 ultrabook, en Dell Latitude E7440. Og siden jeg bruker den med docking-stasjon kan jeg koble til to stk. digre skjermer over DisplayPort. Det kan man ikke med det monsteret...

Flyttbart er for meg midt i blinken. Jeg vil ha en stasjonær PC som er enkel å ta med seg. Den kunne gjerne vært litt større.

Om du har bruk for så mye RAM så er den et kurant kjøp,

Om du har nok med 8Gb RAM så kan du få nyere modell til samme pris:

https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/barbar-data/17-19-tommer/asus-g751jt-t7121h/215804.10998/

Da får du en litt bedre IPS skjerm, en SSD som yter litt bedre. GTX970M er vel også litt kraftigere enn GTX880M, men forskjellen her er ikke stor. Jeg hadde nok sagt at 12-13k er en mer korrekt pris for g750jz.

Solide og støysvake gaming maskiner uansett, men de veier mye og er store.

Jeg har ikke bruk for 32GB RAM, men hvis jeg ikke må betale mye ekstra for det er det greit. 8GB er kanskje nok og 16GB er helt sikkert nok.

Hvordan vet du ytelsen på SSD? Komplett og Netonnet opplyser ikke om hvilken SSD de bruker.

IPS skjerm er en stor fordel med de nyeste maskinene. :)

Lenke til kommentar

Flyttbart er for meg midt i blinken. Jeg vil ha en stasjonær PC som er enkel å ta med seg. Den kunne gjerne vært litt større.

Jeg disponerer for tiden to ultrabooks. En Dell Latitude E7440 privat, som sagt før, og en Dell Latitude E7250 på jobben. Begge er utstyrt med Intel Core i7, 1080p skjerm og minst 8 GB RAM. E7440'en veier ca 1.6 kg og E7250 har en vekt på drøye 1.3 kg. De er likevel kraftigere enn mange laptoper i samme størrelsesorden som det du er på jakt etter. Skjønner ikke hvorfor man skal ha det så digert hvis man får samme kraft i mye mindre forpakning. Dessuten er dette bedrifts-bærbare med bedre kvalitet og serviceordning enn det som selges på privatmarkedet.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Nei, du får ny G751 med GTX 980m for 18k. Denne med 880M er utrangert og verdt i alle fall under 10k. Gammel skit er ikke noe man betaler bortimot nypris for.

Helt enig.

Selger påstår at maskinen er ubrukt. Den er ett år gammel, med ett år kortere garanti. Du får ny maskin med bedre hardware til samme prisen, da kjøper du den.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Selger påstår at maskinen er ubrukt. Den er ett år gammel, med ett år kortere garanti. Du får ny maskin med bedre hardware til samme prisen, da kjøper du den.

Selgeren mottok maskinen for en uke siden, det er en erstatnings-PC for hans første PC som havarerte. Han ville heller ha penger som erstatning men det fikk han ikke. Derfor selger han PC'en. Det medfølger papirer og der skal det stå når den ble utlevert.

Ser ut som at selger har åpnet laptopen og montert 32Gb ram selv, siden maskinen er modifisert kan det være garantien utgår. Dette må du sjekke opp i.

Virker som at maskinen har vært brukt siden den ble kjøpt, dessuten ser ikke pakken uåpnet ut.

Han fikk ekstra RAM fordi han hadde så mye RAM i den første maskinen som havarerte. Jeg vil tro at det er montert av Komplett.

Om esken har vært åpnet vet jeg ikke, men selv om den skulle være åpnet så ville han ikke rukket å bruke maskinen mye på en uke.

Komplett selger faktisk fortsatt disse maskinene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...