Trondster Skrevet 11. august 2015 Forfatter Del Skrevet 11. august 2015 (endret) Var forbi Lågen i dag - og fossen var lukket for hovedservice. De må lukke den hvert femte år for service og ettersyn, ellers ryker fabrikksgarantien. 11 - Serviceteknikere ISO 100, f/1,4, 1/200s Litt "bare fordi" - 100% crop: Endret 11. august 2015 av Trondster Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. august 2015 Forfatter Del Skrevet 11. august 2015 Det er et veldig pen fulgebilde. Men jeg syns det er lite "tegninger", eller detaljer" i de lyse områdene.Ser den - har lagt opp en alternativ versjon. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Fargerikt bilde - mye liv i det - likte best den du har valgt jeg. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 10. - enkelt og greit rosebilde.. 11. - slikt servicearbeid MÅ en jo bare få med seg, interessant med detaljerte bilder i spoiler... Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 God dokumentasjon av arbeidet. Imponerende skarphet i 100% crop Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. august 2015 Forfatter Del Skrevet 12. august 2015 (endret) Takker - syntes jeg måtte dokumentere arbeidet, selv om det i denne sammenhengen ikke var så mye ute av fokus, tross største blender. Men - har man fokus tett nok på blir det lite dybdeskarphet tross liten blender - her med mellomring og det aldeles glimrende Formula D: 12 - Vrrrom!! ISO 100, f/8, 0,8s Endret 12. august 2015 av Trondster 1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Nok fokus i det der...... Lenke til kommentar
vnp Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 (endret) Det er et veldig pen fulgebilde. Men jeg syns det er lite "tegninger", eller detaljer" i de lyse områdene.Ser den - har lagt opp en alternativ versjon. Syns det ble veldig bra med den alternative versjonen. Nå ser man detaljene fint i fjærene. Syns også at bakgrunnen er veldig fin nå, det er vel det som er temaet, om jeg forstår riktig da. Ellers føler jeg meg litt utenfor når jeg påpeker det jeg syns trekker bilder ned, istendenfor å gjøre som de andre kommentarene gjør … både her og i de andre trådene. Det virker litt som om dette opplegget er for å fremme det positive man ser. Kanskje litt som på andre fora der man gir et klapp for å få et klapp. Så tror jeg dropper kommentarer heretter. Kan jo selvfølgelig avslutte med å si at jeg syns det er fine bilder i tråden din siden min siste kommentar. Endret 12. august 2015 av vnp Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 12. august - litt lekenhet skader ikke-- artig bilde.. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Virker som om noen har lagt en del arbeid i dette brettet. Fin dokumentasjon og bra bruk av DOF. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. august 2015 Forfatter Del Skrevet 13. august 2015 Takk for det - og jeg måtte jo legge på bomullsrøyk fra bilene! Her er en kjapp en - en "mens man henger opp prosjektor"-pust i bakken. 13 - Romfølelse ISO 100, f/2,5, 1/50s 1 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Ante ikke at Lågen kunne stenges for service, fin dokumentasjon. Imponerende smal dybdeskarphet i 12. august. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 13 Romfølelse - likte den tittelen, gitt (men rom kan jeg glatt stå over....) Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Det ville ikke blitt det samme med cognac, whiskey, vodka-følelse Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. august 2015 Forfatter Del Skrevet 18. august 2015 Favorittfargerommet et Prophoto RGB (eller kanskje Adobe RGB), men favorittrommen er nok Zacapa 23 år - som da også var i glasset. Enda en kjapp en med mellomringer - kameraten her måtte ofre byggverket sitt for at vi skulle få fram grillen. Og man mister mye lys med mellomringer - skulle gjerne hatt stativ, ringblits og ikke minst vært kvitt den dømrade vinden. 14 - Byggmesteren ISO 3200, f/5, 1/160s 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. august 2015 Forfatter Del Skrevet 18. august 2015 (endret) En kjapp en fra tur til isbilen - ny kåk, hvor isbilen stopper rett utenfor døra. Her satt ikke fokus helt perfekt, men bra nok for web-visning. Og man får slutte med unødvendig pixel-peeping. Hadde vært enklere med autofokus i situasjoner som denne. 15 - Forventning ISO 100, f/1,4, 1/2000s Endret 19. august 2015 av Trondster Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. august 2015 Forfatter Del Skrevet 18. august 2015 (endret) Har blitt veldig glad i en spesifikk plante etter mange år i Danmark, hvor den står i hver tredje hage bortover. Etter anskaffelse av ny kåk fant jeg ut til min store glede at et eksemplar var plantet rett utenfor. Gleder meg stort til våren og blomster på bar kvist. 18 - Magnolia ISO 100, f/1,4, 1/125s Soundtrack: https://www.youtube.com/watch?v=VmGEZDAgtHQ (..Men anbefaler å se hele! ) Endret 27. august 2015 av Trondster Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Håper du er heldigere med magnoliaen din enn jeg har vært. Jeg fikk en frøplante av en spesiell magnoliaart som jeg gikk spent og ventet på skulle blomstre, etter ca 20 år produserte den to store blomster, neste vinter døde den. Den er blitt et fint, ca 5 m høyt stativ vi kan ha juletrebelysning i. Dyktig byggmester og fint stemningsbilde av islengtende pjokk. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 14. - Byggmesteren er fin, ja.. 14. - den forventningen er det mange som føler på når finværet slår til... (isbilen ringer med bjella hver dag nå, men naboen har sagt til ungene sine at den lyden betyr at det er "utsolgt"...) 18. - enig i at magnoliaen er vel verdt å "hegne om"... Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Edderkoppen ble bra. Slike edderkopper er ikke så redde for kamera Tok bilder av en nær slektning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå