saffzz Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 (endret) Bruksområder: koding (Xcode), spille av filmer, spotify Krav til skjerm: 13" Jeg vurderer denne (bare med 8gb istedenfor 4gb): http://www.apple.com/no/shop/buy-mac/macbook-air?product=MJVE2H/A&step=config# Hardware1,6 GHz tokjerners Intel Core i5, Turbo Boost opptil 2,7 GHz Intel HD Graphics 6000 8 GB 1600 MHz LPDDR3 SDRAM 128 GB PCIe-basert flashlagring Bakbelyst tastatur (norsk) og brukerhåndbok (norsk) Tilbehørsett Spørsmål: 1) Har dere erfaring med utvikling på macbook air? Vil dette takle IDE'er som Xcode (og helst også intellij)? På jobben sitter jeg på en mac med 2.9 ghz i7, jeg er bittelitt bekymret for at CPU'en på macbook air ikke skal holde mål. 2) Batteritiden på 12 timer; på hjemmesiden til apple står det følgende: Testene ble utført av Apple i februar 2015 med førproduksjonsenheter av 13-tommers MacBook Air med tokjerners Intel Core i5-prosessor på 1,6 GHz og førproduksjonsenheter av 11-tommers MacBook Air med tokjerners Intel Core i5-prosessor på 1,6 GHz. I testen for trådløst nett måles batteritiden ved å surfe trådløst på 25 populære nettsteder med skjermlysstyrken satt tolv trinn fra null (75 prosent). I testen for HD-filmavspilling måles batteritiden ved å spille av HD-innhold i 1080p med skjermlysstyrken satt til tolv trinn fra null (75 prosent). Vil dette si at den faktiske batteritiden er 75% av det som er annonsert? Endret 24. juli 2015 av saffzz Lenke til kommentar
coffeeh Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Hei!Har null erfaring med xcode, men kan si at intellij og andre jetbrains ide'er er mer avhengig av ram enn de er av cpu, så med 8gb burde du klare deg fint (har 8gb i min 15" retina macbook pro og sitter med relativt store prosjekter i pycharm- aka. intelij for python) Kjenner også flere som sitter og jobber på macbook air (men må sies - kjenner også en del som har gått over fra air til retina pro pga skjerm.. Men det kommer jo helt an på hva du prioiterer, skjerm eller vekt?)Ift batteritid - skjermen utgjør mesteparten av strømtrekket i en moderne laptop.. såå.. i forhold til 75% så stemmer nok det ganske godt dersom du planlegger å kjøre full lysstyrke hele tiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå