Salvesen. Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Har vært lærling i firmaet i 2 år nå, og hatt ansvar da nr 2 på drift har hatt ferie. Overtiden er helt innafor synes jeg. Får ta ut litt avspasering for det også, så alt i alt går dette veldig fint. Oppfølgingsspørsmål: Når det er tid for lønnsforhandlinger etter at jeg har vært her i 1,5 år - Hvor mye er det å forvente å gå opp i lønn? I år er det jo veldig labert med lønnsøkning, så ville ikke forventet mer enn 3% egentlig, alt over er bonus Lenke til kommentar
ITdrift Skrevet 27. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2015 Har vært lærling i firmaet i 2 år nå, og hatt ansvar da nr 2 på drift har hatt ferie. Overtiden er helt innafor synes jeg. Får ta ut litt avspasering for det også, så alt i alt går dette veldig fint. Oppfølgingsspørsmål: Når det er tid for lønnsforhandlinger etter at jeg har vært her i 1,5 år - Hvor mye er det å forvente å gå opp i lønn? I år er det jo veldig labert med lønnsøkning, så ville ikke forventet mer enn 3% egentlig, alt over er bonus Neste lønnsforhandling for meg er ikke før om 1,5 år ca mtp startlønnen. Er 3% å forvente da? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Neste lønnsforhandling for meg er ikke før om 1,5 år ca mtp startlønnen. Er 3% å forvente da? Det kommer ann på hvordan ting ser ut om 1,5 år. Men om du tiltrer ny stilling og får en såkalt "startlønn" vill nok økningen være større ved lønnsforhandling de første årene, om du gjør en god jobb. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Du skal være veldig heldig om du får 400k i grunnlønn fra start av. Selv startet jeg en god del under det når jeg selv fikk fagbrevet, og den gang var IT i stor vekst. Har heldigvis jobbet meg vekk derfra nå, det viktigste er å stå på og vise at man fortjener lønnen man får, før man eventuelt kan forvente å få noe mer. Lenke til kommentar
ITdrift Skrevet 27. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2015 Neste lønnsforhandling for meg er ikke før om 1,5 år ca mtp startlønnen. Er 3% å forvente da? Det kommer ann på hvordan ting ser ut om 1,5 år. Men om du tiltrer ny stilling og får en såkalt "startlønn" vill nok økningen være større ved lønnsforhandling de første årene, om du gjør en god jobb. Skjønner. Du skal være veldig heldig om du får 400k i grunnlønn fra start av. Selv startet jeg en god del under det når jeg selv fikk fagbrevet, og den gang var IT i stor vekst. Har heldigvis jobbet meg vekk derfra nå, det viktigste er å stå på og vise at man fortjener lønnen man får, før man eventuelt kan forvente å få noe mer. Da har jeg vel vært veldig heldig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå