FreeBSD Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Når jeg forsøker å skrive ut noe i Fedora Core 1.0 får returnerer feilmeldingen lpd unable to print file server-error-service-unavailable Jeg har startet maskinen flere ganger påny, restartet servicen uten hell. Maskinen finner skriveren, men CUPS klarer ikke å kommunisere med den ser det ut til. Noen som kjenner feilmeldingen av og hva årsakene er? Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Meldingen betyr at cupsd ikke kjører Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Hmm. Ifølge tjenesteindeksen kjører cupsd, og jeg har også forsøkt å restarte tjenesten. Merkelig. Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Er det noen som har flere ideer her? Det er litt viktig for meg å få ordnet dette. Jeg har nå prøvd uttalige ganger, konsultert manualen, og undersøkt. Denne samme feilmeldingen kommer igjen - og det når cupsd er vel oppegående. Når jeg prøver å starte tjenesten fra kommandolinjen kommer også en annen feilmelding om at en eller annen "scheduler" ikke er startet. Dette kjenner ikke jeg til hva er for noe. Vennligst - er det noen som har noen tips på denne vanskelige greia? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) vanskelig.. er det ikke noe mer output? hva får du når du tar lpr-cups <tekst-fil> EDIT: Står det noe i log-filene btw? Endret 26. november 2003 av xeon Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Et underlig problem - som jeg i dag løste. Løsningen var så enkel som at iptables blokket for CUPS, og siden dette er en standalone-maskin uten noen form for nettverkstilknytning valgte jeg bare å disable det hele. Da gikk det smørefritt. Men til neste gang får jeg huske på at CUPS sender på port 621 (631?). Lenke til kommentar
xeon Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 hmm.. da hadde du en noe merkelig firewall.. anyways.. slik burde det vært: iptables -I INPUT -s localhost -j ACCEPT den ville tillatt all trafikk internt på maskinen (forutsatt at lo er oppe) Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Er det en nettverksprinter? Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Nix. Det er en lokalt tilknyttet LPT1-skriver av "gammel årgang" (1998-blekkskriver ellerno). Jeg fatter heller ikke helt dette, men allikvel funket det flott etter avslåing av iptables. Hvorfor? Hmm. Ja, si det. Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Og lo er oppe? Det skal jeg sjekke i morgen. Maskinen er ikke her hjemme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå