Gå til innhold

4 år gammel gamer pc, verdiløs?

Anbefalte innlegg

Hei! Skal prøve å selge unna en 4 år gammel gamer pc. Kostet ca. 20.000kr ny i 2011, uten skjerm.

Specs:

Cooler Master HAF X Big Tower Sort
Vifter: 1x 230mm Front, 1x 200mm Topp, 1x 230mm Siden

Chieftec Nitro Series BPS-950C 950W PSU
ATX 12V V2.3, 80 Plus Silver, Modular, 4x 6+2pin

Intel Core? i7 Hexa Processor i7-970
Hexa Core, 3,2Ghz, Socket 1366, 12MB, QPI: 4,8GT/s

ASUS SABERTOOTH X58, Socket-1366
ATX, X58, DDR3, 3xPCIe(2.0)x16, CFX&SLI, SATA6Gb/s

Corsair H70 Hydro Series CPU Kjøler
Socket 775/1155/1156/1366, AM2/AM2+/AM3, 1600~200

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 12GB CL9
Kit w/6x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i7

ZOTAC GeForce GTX 580 1536MB AMP! ®
PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, native-mini HDMI, 8

MagicView iMono CS-440 USB 2.0 multikortleser

Lite-On DVD/Blu-Ray Reader, IHOS104
SATA, 4x BD-ROM Read, 12x DVD-ROM Read, Bulk, BLAC

Corsair SSD Force Series? F120, 120GB
SATA2, 2,5", 285MB/275MB/s read/write, incl 2,5" 

Western Digital Caviar® Green? 2TB
SATA 3Gb/sec, dynamic 5400-7200RPM, 64MB

Tenkte på å selge for hbo 2.000 på "kjøpe-selge-bytte" side på facebook. Tipper den er verdt 3-4.000 kanskje? Selges uten skjerm, mus og tastatur.

Er det forresten noen programmer dere anbefaler for å teste ut stabiliteten til pcn, at den ikke fryser o.l?

Brukte vel 3dmarks og prime95 før i tiden..?

Endret av Daffa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ofte overflod av 4 år gamle PC-er på bruktmarkedet sånn at man må konkurrere hardt med underprising for å få et salg, men denne er/var jo godt spesifisert så det bør være mulig å få 2-4 tusenlapper for den. Den er fult brukbar og sikkert brukanes i mange år til så bruksverdien er høyere enn markedsprisene på slike maskiner.

Har du vurdert å oppgradere bare de delene du ønsker utskiftet? De kan jo selges de også. Så slipper du å bytte ut komponenter du "må" kjøpe på nytt.

Lenke til kommentar

Takk for svar Simen1 og Dante's Inferno.

Jeg vil jo tro at med ett nytt skjermkort vil pcn være forholdsvis bra? Hexa core prosessoren er vel fremdeles ganske sterk?
Tror jeg rett og slett legger den ut for HBO 2000,-, så kan jeg jo bare beholde å kjøpe nytt skjermkort ved laber interesse?

Er det forresten noen programmer jeg kan kjøre for å teste stabiliteten? Litt kjipt å selge en pc hvis f.eks harddisk e.l ikke fungerer optimalt. 

Lenke til kommentar

Et nytt skjermkort vil nok gjøre mye for flyten i FullHD og høyere oppløsninger.

Jeg er ikke oppdatert på hvilken programvare som er gunstig å teste med for tiden, men kjør noen runder med Prime95, SuperPi, 3DMark etc. så har du i hvertfall testet noe.

Lenke til kommentar

Det positive :

Ok kvalitet på strømforsyningen , har ikke hørt at disse tar kvelden plutselig.

Ok minnemengde , kunne vært noe kjappere.

Negativt :

Vannkjølingen , disse er ikke evigvarende og etter noen år bør de skiftes, selv om de er lukket. Har du hatt stigende temperaturer og en rengjøring av støv og eventuelt ny kjølepasta på Cpu ikke har vært til hjelp så må den skiftes.

Skjermkortet begynner å dra på årene.

For å være ærlig så mener jeg at nytteverdien av denne pcen om du bare bytter skjermkortet er såpass stor at det er bortkastede penger å prøve å selge den. Du vil få såpass lite igjen for den at den tjener langt bedre som en ekstra pc i hjemmet og kan brukes til utrolig mye om du er litt smart :

*Ekstra sikkerhetskopier av alt av bilder og dokumenter.

*Server for hjemmenettverket.

Til Hd'ene bruker jeg selv et program som heter Crystaldiskinfo

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...