SchartauViken Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 Hei. Prøver å finne laser til ettermontering på min kapp- og gjærsag. Finner noen på ebay/amazon osv, eks Irwin 3061002, infiniter rs-1 og Oshlun LG-M01. Men hvor får man tak i dette i Norge? takk for opplysende svar:) Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 Hvorfor må sagen settes opp med laser da? Har oppmontert både byggnings sager og kapp og gjærsager hundrevis av ganger, men aldri behøvd hverken laser, eller vater. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 Hvorfor må sagen settes opp med laser da? Er ikke snakk om oppsett av saga, men bruken. Linjelaser som viser hvor sagsnittet vil treffe. (noe som etter mitt synspunkt også er en fullstendig unødvendig finesse...) Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 Er ikke snakk om oppsett av saga, men bruken. Linjelaser som viser hvor sagsnittet vil treffe. (noe som etter mitt synspunkt også er en fullstendig unødvendig finesse...) Viste ikke hva han mente. Vet ikke om jeg har hørt om det og i så tilfelle, har jeg sikkert betraktet det som tull, eller en gimmik og glemt det. Kanskje en ide for folk, som ikke har erfaring med div. byggnings sager. Men undrer på om laseren skiller på tiendels millimeter, millimeter, eller cm. Vil tro at folk har mer igjen for, å lære seg å merke riktig og trene litt på å kappe - på rett sted. Ofre noen bordbiter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 Jeg har laser på min nyeste, og synes det er en fullstendig unyttig gimmick. Prøvde den et par ganger like etter at jeg kjøpte den, men har ikke brukt den siden. Lenke til kommentar
Oter Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 Jeg har laser på min nyeste, og synes det er en fullstendig unyttig gimmick. Prøvde den et par ganger like etter at jeg kjøpte den, men har ikke brukt den siden. samme her,har laser på borsch saga jeg har,men bruker den ikke Lenke til kommentar
SchartauViken Skrevet 26. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2015 Var egentlig ikke så interreset i en diskusjon om hvorfor man trenger laser, men takk for alle offtopic svar:) Spørsmålet var at JEG ønsket dette, men fant ikke hvor de solgte slike. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Beklager at jeg ikke svarer på det du spør om, men jeg bruker per i dag en lånt Bosch-sag med laser og ser null nytteverdi av dette. Hadde ikke brukt tid på dette, så sant du da ikke har faktisk erfaring med det og synes det er en super finesse. Lenke til kommentar
Oter Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 må du ha et nøyaktig kutt,så er det tynn blyantstrek,og øyet som gjelder,laseren blir rett og slett ikke nøye nok synes jeg,men sånn ca kutt er det bra 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå