Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvis du kunne fylt opp en garasje med ti valgfrie biler...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Hennesey Velociraptor

- Ford Escort RS MK1

- Porsche 911 Carrera RS 2.7

- Plymouth Roadrunner Superbird

- Mercedes 560 SEC

- Tesla p85d

- Audi A6 AllRoad med voksen motorisering

- Dodge Viper SRT

- Ariel Atom

- Featherlite Vantare Platinum Plus

Lenke til kommentar

 

  • McLaren F1
  • Mercedes 300SL (med "vingedører", den første bilen med direkte innsprøytning)
  • Mercedes SLR McLaren
  • Ferrari Testarossa
  • Lamborghini Countach
  • Ford Mustang Mach 1 1969
  • Dodge Charger 1970
  • Porsche 911 Turbo
  • Bugatti Veyron
  • Ferrari F40

 

 

Fin liste! Mine er som følger:

 

  • Dodge Charger, '13
  • Renault 5 Turbo, '81
  • Renault 19 16v, '90
  • Subaru Impreza WRX STi, '10
  • Lada 2107, '08
  • Lada Niva, '08
  • Peugeot 505 GTi, '85
  • Opel Senator A, '80
  • Ford Fiesta xr2i, '85
  • Mercedes Benz E300 w124, '85
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

- Nissan GT-R
- Morgan Aero8
- Morgan 3wheeler 

- Toyota FT-1 

- McLaren P1
- Chevrolet Big dooley
- Mercedes W06

- Tesla
- Ferrari Enzo
- Ford GT (2016 utgaven, er nesten så den burde defineres som porno :dribble:)

Lenke til kommentar
  • Mercedes Benz E300 w124, '85

Faren min kjøpte en 230E i den generasjonen, en '86 modell fra Tyskland. Den kom opprinnelig både med ABS-bremser og airbag, men dette måtte fjernes pga skyhøye avgifter på sikkerhetsutstyr (!). Den generasjonen E-klasse er noe av det mest solide som noensinne er bygget av biler, og denne var en panservogn sammenlignet med de aller fleste bilene som ble produsert på den tiden. Krasj-testene av denne bilen satte standarden for dagens EuroNCAP-tester.

 

Edit: det kom også en 500E variant, som ble bygget for hånd i tett samarbeid med Porsche.

Endret av stigfjel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

  • Mercedes Benz E300 w124, '85

Faren min kjøpte en 230E i den generasjonen, en '86 modell fra Tyskland. Den kom opprinnelig både med ABS-bremser og airbag, men dette måtte fjernes pga skyhøye avgifter på sikkerhetsutstyr (!). Den generasjonen E-klasse er noe av det mest solide som noensinne er bygget av biler, og denne var en panservogn sammenlignet med de aller fleste bilene som ble produsert på den tiden. Krasj-testene av denne bilen satte standarden for dagens EuroNCAP-tester.

 

Edit: det kom også en 500E variant, som ble bygget for hånd i tett samarbeid med Porsche.

 

 

Du har mye rett i det du skriver her! Merkelig tilfeldighet, jeg satt faktisk idag og så på kræsjtester på Youtube av denne generasjonen Mercedes, og ble mektig imponert over hvor solid den virket!

Lenke til kommentar

Du har mye rett i det du skriver her! Merkelig tilfeldighet, jeg satt faktisk idag og så på kræsjtester på Youtube av denne generasjonen Mercedes, og ble mektig imponert over hvor solid den virket!

Jeg burde egentlig hatt den med på min liste, for den var banebrytende på både byggekvalitet og sikkerhet. Hørte en historie om en ulykke med denne og en Ford Sierra eller Ford Scorpio. I Mercedes'en satt det et eldre ektepar, i Ford'en noen ungdommer. Det eldre ekteparet fikk bare noen skrammer, mens ungdommene omkom.

 

Så har du jo ulykken med Prinsesse Diana i Paris. De satt i en S-klasse. De kræsjet i høy hastighet mot en pillar i en tunnel i Paris. Sjåføren som satt mest utsatt til var den eneste som overlevde. Diana hadde ikke på seg bilbelte. Hadde hun overlevd om hun hadde belte, tro?

Lenke til kommentar

 

 

Du har mye rett i det du skriver her! Merkelig tilfeldighet, jeg satt faktisk idag og så på kræsjtester på Youtube av denne generasjonen Mercedes, og ble mektig imponert over hvor solid den virket!

Jeg burde egentlig hatt den med på min liste, for den var banebrytende på både byggekvalitet og sikkerhet. Hørte en historie om en ulykke med denne og en Ford Sierra eller Ford Scorpio. I Mercedes'en satt det et eldre ektepar, i Ford'en noen ungdommer. Det eldre ekteparet fikk bare noen skrammer, mens ungdommene omkom.

 

En kompis av hadde meg hadde en w124. Han glemte å benytte seg av vikeplikten og fikk en relativt ny (den gang da) BMW 3 serie i siden. Fronten på bmw'en var stort sett borte. Han måtte bare bøye skjermen ut av fronthjulet og kunne kjøre videre. Kun overfladiske skader på merca. Endret av Gromle
Lenke til kommentar

Usortert liste:

 

- Toyota Landcruiser ArcticTruck (ny)

- Mitsubishi Pajero (ny)

- Cheverolet Camaro RR/SS (1960-ish)

- Pontiac Trans Am (1970-ish)

- Audi A5 (ny)

- Toyota Celica MK1

- En eller annen HotRod

- Mitsubishi Outlander Hybrid (ny)

- BMW M3 (ny eller gammel)

- Doge Challanger (1970-ish)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

-BMW M5 E60 (daglig bruk)

-Nissan GT-R Nismo (daglig bruk)

-BMW X5M (hyttetralle)

-Lexus LFA

-1967 Ford Mustang Fastback

-Porsche 918 Spyder

-Lamborghini Sesto Elemento

-Jaguar E-Type Cab (61-67)

-Jaguar F-Type V6 Cab

-Maybach 62S 2010 (for de gangene jeg ikke gidder/kan kjøre selv)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

 

Du har mye rett i det du skriver her! Merkelig tilfeldighet, jeg satt faktisk idag og så på kræsjtester på Youtube av denne generasjonen Mercedes, og ble mektig imponert over hvor solid den virket!

Jeg burde egentlig hatt den med på min liste, for den var banebrytende på både byggekvalitet og sikkerhet. Hørte en historie om en ulykke med denne og en Ford Sierra eller Ford Scorpio. I Mercedes'en satt det et eldre ektepar, i Ford'en noen ungdommer. Det eldre ekteparet fikk bare noen skrammer, mens ungdommene omkom.

 

En kompis av hadde meg hadde en w124. Han glemte å benytte seg av vikeplikten og fikk en relativt ny (den gang da) BMW 3 serie i siden. Fronten på bmw'en var stort sett borte. Han måtte bare bøye skjermen ut av fronthjulet og kunne kjøre videre. Kun overfladiske skader på merca.

 

Litt av poenget med nye biler er jo at de skal gi etter og absorbere mest mulig av energien som oppstår i en kollisjon, før den når de som sitter i bilen. 

Lenke til kommentar

- Ferrari F40

- Ferrari 288 GTO

- BMW M3 E30

- Mercedes Benz 190 E 2.5-16 EVO

- Lancia Delta Integrale Evo II

- Ford Focus RS500

- Lamborghini Miura

- Toyota GT2000

- Subaru Impreza WRX STI Hawkeye

- Audi Sport Quattro (1985)

 

Er nok et fåtall til jeg gjerne skulle hatt, men tror jeg fikk dekket det aller meste egentlig. Svært lite til overs for design på biler etter 1980 (give or take). Liker godt litt kantete og boksete biler som Sport Quattro og E30.

 

Som en liten ekstra.. Saab 900 Turbo SPG og Alfa Romeo Montreal.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

-Datsun 240Z

-Nissan Silvia S15 

-Nissan GTR R35 

-Land Rover Defender 110

-BMW M5 E60

-BMW E28 Alpina B7  

-Lamborghini Murcielago

-Koenigsegg Agera

-Oldsmobile 442

-Ferrari 288 GTO

Lenke til kommentar

 

 

 

Du har mye rett i det du skriver her! Merkelig tilfeldighet, jeg satt faktisk idag og så på kræsjtester på Youtube av denne generasjonen Mercedes, og ble mektig imponert over hvor solid den virket!

Jeg burde egentlig hatt den med på min liste, for den var banebrytende på både byggekvalitet og sikkerhet. Hørte en historie om en ulykke med denne og en Ford Sierra eller Ford Scorpio. I Mercedes'en satt det et eldre ektepar, i Ford'en noen ungdommer. Det eldre ekteparet fikk bare noen skrammer, mens ungdommene omkom.

 

En kompis av hadde meg hadde en w124. Han glemte å benytte seg av vikeplikten og fikk en relativt ny (den gang da) BMW 3 serie i siden. Fronten på bmw'en var stort sett borte. Han måtte bare bøye skjermen ut av fronthjulet og kunne kjøre videre. Kun overfladiske skader på merca.

 

Litt av poenget med nye biler er jo at de skal gi etter og absorbere mest mulig av energien som oppstår i en kollisjon, før den når de som sitter i bilen. 

 

 

Det er sant, det, men det er bedre med en gammel Mercedes w124 som oppfører seg som en tanks i en kollisjon, enn en Ford Escort (f.eks) som blir knust som en sardinboks. Bedre å ha nakkeskader enn å være dau.

Lenke til kommentar

Biler som skal kjøres på perfekte godværsdager:

 

- Lamborghini Miura SV (Fordi den er utrolig pen)

- Lamborghini Diablo SV (Den siste Lambo)

- Alfa Romeo 33 Stradale (Gud velsigne italiensk bilindustri)

- Aston Martin v12 Vantage (En GT bil av de sjeldne)

 

Daglig:

 

Maserati Granturismo Sport (2012)

BMW M3 CSL (E46)

Jaguar F-Type med sekser. Fordi Jaguar med Type i navnet skal ha seks sylindre.

 

Til trackdays:

Renault Espace F1 (lol)

Ferrari 458 Italia

 

Til burnouts:

 

1974 Chevy C10 med LS6 og fri eksos.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...