Gå til innhold

Ung mann eller gutt av Afrikansk opprinnelse banket opp av etnisk nordmann

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ble banket og ranet av en gutt av marokkansk opprinnelse når jeg var 16, han var ett år eldre. Jeg politi anmeldte han og politiet nedla saken fordi hvis han ble dømt ville han bli sent hjem til Marokko og det var så synd på han. 2 år senere stakk han ned en jente med kniv.

Ser jeg på alle innvandrere som avskum pga noen av de er det? Nei. Burde en straffe alle kriminelle likt og hardt uansett om offeret er hvit eller svart eller den kriminelle er hvit eller svart? Helt klart ja! Jeg trodde dette var det motsatte av rasisme, men tydeligvis så handler det bare om å ødelegge kulturen gjennom rase klassifisering, rase lovgivning og rase saksbehandling. Hvilken rase du er avgjør hvilken behandling du skal få ifølge sosialister, venstre og høyre folk.

Motbydelig hvis du spør meg.

Ble banket opp av muslimer fra Pakistan og Indonesia i 2001 på Haugerud ungdomskole i Oslo. Jeg var den eneste hvite gutten i klassen. Kineserne på skolen derimot var veldig snille mot meg og behandlet meg veldig humant. Jenter fikk jeg ikke noe av fordi de var alle sammen muslimer og gikk med hijab.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Ble banket opp av muslimer fra Pakistan og Indonesia i 2001 på Haugerud ungdomskole i Oslo. Jeg var den eneste hvite gutten i klassen. Kineserne på skolen derimot var veldig snille mot meg og behandlet meg veldig humant. Jenter fikk jeg ikke noe av fordi de var alle sammen muslimer og gikk med hijab.

Vet hvordan det er, jeg gikk på kristen privat skole i Australia og ble banket opp fordi jeg var utlending selv om jeg var hvit. Trur ikke dette er noe mennesket noen vil gang bli kvitt fordi det er en naturlig del av vår genetiske arv å knuse de som annerledes eller svake, får eller se på det som erfaring og bli sterkere av motgangen en gjennomgår ettersom en blir eldre. Uansett om volden i OP var rasistisk motivert eller ikke så burde politiet behandle saken på lik linje med andre saker, det samme gjelder eventuell straff eller kompensasjon. Hvis en for eksempel kompenserer/straffer mer for at offeret er en spesifikk etnisitet så sier en i praksis at den etnisiteten er en underlegen rase og trenger spesial beskyttelse mot overmenneske rasen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sier: frivillig sex -brutal vold mot sakesløs person?

Sier: seksuelle overgrep - den såkalte "brutale volden" 

Hvis vi ikke snakker samme språk, er det vel ikke noe vits i å diskutere akkurat det...

Geir :)

Eneste vi kan være uenig om er om volden er brutal eller ikke, det er greit.

Sex med en 12 åring vil alltid være et overgrep, samme om det er frivillig eller ikke. 

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Vet hvordan det er, jeg gikk på kristen privat skole i Australia og ble banket opp fordi jeg var utlending selv om jeg var hvit. Trur ikke dette er noe mennesket noen vil gang bli kvitt fordi det er en naturlig del av vår genetiske arv å knuse de som annerledes eller svake, får eller se på det som erfaring og bli sterkere av motgangen en gjennomgår ettersom en blir eldre. Uansett om volden i OP var rasistisk motivert eller ikke så burde politiet behandle saken på lik linje med andre saker, det samme gjelder eventuell straff eller kompensasjon. Hvis en for eksempel kompenserer/straffer mer for at offeret er en spesifikk etnisitet så sier en i praksis at den etnisiteten er en underlegen rase og trenger spesial beskyttelse mot overmenneske rasen.

Mener du at lovverket ikke bør ta hensyn til intensjoner, eller er det bare hatkriminalitet som bør bort?

Angående trådens tittel: Gutten er fra Syria, og Syria ligger ikke i Afrika.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Mener du at lovverket ikke bør ta hensyn til intensjoner, eller er det bare hatkriminalitet som bør bort?

Angående trådens tittel: Gutten er fra Syria, og Syria ligger ikke i Afrika.

Intensjoner er viktig, en ulykke er ikke for eksempel det samme som overlagt drap. Men om intensjonen å banke opp en person fordi han er svart eller hvit burde ikke bli tatt hensyn til, det å  utøve vold mot en annen person er nok i seg selv for en hard og lang straff. Hatkriminalitet i den forstand at spesifikke etnisiteter/grupper får spesial beskyttelse bør bort. Uansett hvilken hudfarge eller kjønn offeret eller lovbryter har så burde saksbehandlingen være universal og lik for alle slik at alle får samme beskyttelse, også det som er kalt likeverd.

Med at det begynner å bli sosialt akseptabelt å være "trans-neger" eller "trans-asiat" så vil i alle fall jeg endre min etnisitet til den etnisiteten som får mest beskyttelse hvis hatkriminalitet skal være normen i politi saksbehandling og straffegivning.

Lenke til kommentar

Intensjoner er viktig, en ulykke er ikke for eksempel det samme som overlagt drap. Men om intensjonen å banke opp en person fordi han er svart eller hvit burde ikke bli tatt hensyn til, det å  utøve vold mot en annen person er nok i seg selv for en hard og lang straff. Hatkriminalitet i den forstand at spesifikke etnisiteter/grupper får spesial beskyttelse bør bort. Uansett hvilken hudfarge eller kjønn offeret eller lovbryter har så burde saksbehandlingen være universal og lik for alle slik at alle får samme beskyttelse, også det som er kalt likeverd.

Med at det begynner å bli sosialt akseptabelt å være "trans-neger" eller "trans-asiat" så vil i alle fall jeg endre min etnisitet til den etnisiteten som får mest beskyttelse hvis hatkriminalitet skal være normen i politi saksbehandling og straffegivning.

Jeg vet ikke om jeg følger. Hatkriminalitet ser ikke på hudfargen (eller noe annet) til offeret, men intensjonene til de som utfører lovbruddet. Denne aktuelle saken er hatkriminalitet hvis de involverte banket opp gutten fordi han ser ut som han gjør.

Om noen banker opp deg fordi de ikke liker trynet ditt spiller det ingen rolle hvilken rase/etnisitet du identifiserer deg med. Hvis du derimot skulle identifisere deg som transneger, og noen banker deg opp på grunn av dette, da kan vi begynne å snakke om hatkriminalitet igjen.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg følger. Hatkriminalitet ser ikke på hudfargen (eller noe annet) til offeret, men intensjonene til de som utfører lovbruddet. Denne aktuelle saken er hatkriminalitet hvis de involverte banket opp gutten fordi han ser ut som han gjør.

Hatkriminalitet er en fellesbetegnelse på lovbrudd utført mot personer på grunn av deres seksuelle legning, kjønnsidentitet, religion, etniske opprinnelse, funksjonsevne eller annen status. - Wiki

Hatkriminalitet ser spesifikt på hudfargen til offeret og den kriminelle.

Lenke til kommentar

Ja, som jeg sa. På grunn av. Du får altså ikke mer beskyttelse av å tilhøre en eller annen gruppe.

En får mer beskyttelse hvis du tilhører en annen gruppe som dette innlegget beviser. Om du så har rett teoretisk så viser bevisene at du har feil i praksis. Politiet undersøker om det var rasistisk motivert fordi offeret var av utenlandsk opprinnelse. Når en hvit person blir angrepet av utenlandske personer blir det aldri undersøkt om det var rasistisk motivert.

Siden hatkriminalitet medfører hardere straff enn vanlig kriminalitet får den gruppen som er beskyttet av hatkriminalitet praksisen mer beskyttelse,

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva politiet undersøker er da ikke særlig relevant om det ikke resulterer i faktisk strengere straff. Med mindre folk blir uskyldig dømt er det ingen ekstra beskyttelse. Hvis vi faktorerer inn hva hatkriminalitet faktisk innebærer er jeg rimelig sikker på at resultatet av planen din om å være transneger blir netto negativ.

Edit: Nå er det heller ikke slik at politiet automatisk etterforsker om det er rasisme med i bildet bare fordi det er snakk om en som er mørk i huden. Kombinasjonen av ganske grov vold, filming, og at det i følge offeret var uprovosert er nok en smule relevant.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Hva politiet undersøker er da ikke særlig relevant om det ikke resulterer i faktisk strengere straff. Med mindre folk blir uskyldig dømt er det ingen ekstra beskyttelse. Hvis vi faktorerer inn hva hatkriminalitet faktisk innebærer er jeg rimelig sikker på at resultatet av planen din om å være transneger blir netto negativ.

Edit: Nå er det heller ikke slik at politiet automatisk etterforsker om det er rasisme med i bildet bare fordi det er snakk om en som er mørk i huden. Kombinasjonen av ganske grov vold, filming, og at det i følge offeret var uprovosert er nok en smule relevant.

Kan snakke ut ifra egen erfaring at det er høyt relevant. Når jeg ble mugged av Marokkaner og hans gjeng var det fordi jeg var hvit og befant meg i deres nabolag. Dette opplyste jeg til politiet som ikke ville gjøre noe med saken siden volds utøver var utenlandsk. Nå er ikke ett eksempel bevis på en trend, men det er heller ikke ditt eksempel.

Lenke til kommentar

Man kan da ikke klandre innvandrerne for at de benytter seg av alle godene de får. Det er politikerne som må få skylden.

Det der blir like dumt som å banke postmannen fordi noen sendte deg et brev med hundelort.

Forøvrig har det vel ikke stort med akkurat denne saken å gjøre heller.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Kast dem alle sammen ut fra Norge. De er løgnere hele gjengen.

Politiet fant et egyptisk pass i mannens leilighet - et bevis på at han ikke er statsløs asylsøker fra Palestina, slik han hevdet i flere år. Mannen erkjenner å ha lurt norske myndigheter. http://www.tv2.no/2015/07/29/nyheter/lureri/skatt/7203819

Problemet med dagens innvandrings politikk er at det vil føre til økende ekstreme holdninger slik som dette, spesielt hvis debatten skal være "enten er du for full asylsøker innvandring hvis ikke er du rasist!". Hvorfor ikke la alle asylsøkere som allerede er i Norge få oppholdstillatelse og heller la all ny innvandring bare være arbeidsinnvandring eller familiegjenforening samtidig som en øker tiden for å kunne søke om statsborgerskap til 10 år.

For vanlige personer som gjør familiegjenforening får de ikke statsstøtte før de er blitt statsborgere, det finnes flere hull i dette med folk som har insidere I NAV klarer å fikse seg statsstøtte eller møter riktig person i NAV skranken. Men dette er generell korrupsjon i NAV som også gjelder dagpenger, støtte til bedrift/arbeidsseminarer og andre type støtter. Ifølge UDI skal også de som søker familiegjenforening ha fast inntekt slik at det ikke vil koste samfunnet noe. Innvandring og mangfold vil da fortsette men på en økonomisk og sosialt bærekraftig måte med at de som kommer inn til landet bor i en familie som er integrert eller blir direkte integrert gjennom ansettelse.

Endret av Gunman1986
Lenke til kommentar

Kast dem alle sammen ut fra Norge. De er løgnere hele gjengen.

Politiet fant et egyptisk pass i mannens leilighet - et bevis på at han ikke er statsløs asylsøker fra Palestina, slik han hevdet i flere år. Mannen erkjenner å ha lurt norske myndigheter. http://www.tv2.no/2015/07/29/nyheter/lureri/skatt/7203819

Problemet med dagens innvandrings politikk er at det vil føre til økende ekstreme holdninger slik som dette, spesielt hvis debatten skal være "enten er du for full asylsøker innvandring hvis ikke er du rasist!". Hvorfor ikke la alle asylsøkere som allerede er i Norge få oppholdstillatelse og heller la all ny innvandring bare være arbeidsinnvandring eller familiegjenforening samtidig som en øker tiden for å kunne søke om statsborgerskap til 10 år.

For vanlige personer som gjør familiegjenforening får de ikke statsstøtte før de er blitt statsborgere, det finnes flere hull i dette med folk som har insidere I NAV klarer å fikse seg statsstøtte eller møter riktig person i NAV skranken. Men dette er generell korrupsjon i NAV som også gjelder dagpenger, støtte til bedrift/arbeidsseminarer og andre type støtter. Ifølge UDI skal også de som søker familiegjenforening ha fast inntekt slik at det ikke vil koste samfunnet noe. Innvandring og mangfold vil da fortsette men på en økonomisk og sosialt bærekraftig måte med at de som kommer inn til landet bor i en familie som er integrert eller blir direkte integrert gjennom ansettelse.

NAV furuset har 99% muslimske ansatte. Ikke rart etniske nordmenn ikke får hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...