Norgespakka Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 ja det står at politiet undersøker om det er rasistisk motivert. vis meg en eneste gang det skjer om en etnisk nordmann er offer for vold fra en mørkhudet. Nå skriver journalister verken at slike ting er rasisme, eller ting som at islam er en trussel mot vesten. Men, det hender noen ytrer seg via avisen om f.eks. at ting er rasisme, eller at islam er en trussel mot vesten. Reportasjer skal være formidling av fakta, de skal ikke inneholde meninger fra journalistens side - og slik fungerer det i norsk journalistikk. Det at Politiet undersøker om det er rasisme må jo avisen såklart skrive om, siden det er fakta i saken. Nå kunne de også potensielt, i de "motsatte" sakene, skrive om de lurer på om Politiet etterforsker en voldssak som at angrep mot Vesten. Men jeg tror ikke Politiet ser på det i enkle voldsepisoder (da får en jo kritisere Politiet, i såfall, og ikke media). Men Politiet er derimot veldig oppmerksomme på ekstreme miljøer som Profetens Ummah. Hvis det er en sak om Profetens Ummah i media, så kommer selvsagt deres meninger om Islam frem, hvordan de fortolker det, og mener det bør praktiseres - det er jo ikke slik at media undertrykker disse meningene, for å stille "Islam" i bedre lys. Et slikt syn er i såfall en smule konspiratisk i et land som Norge, i alle fall. Norge er ikke et totalitært land som Russland og Kina. Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 (endret) Afrikanere er ikke så ille da. De oppfant mye, men kunnskapen deres har gått tapt. Fordi kunnskapen ikke ble nedskrevet på dyreskinn og bøker. http://www.risingafrica.org/success-stories/education/10-african-inventions-that-changed-the-world/ "The invention of mathematics is placed firmly in African prehistory. The oldest known possibly mathematical object is the Lebombo bone, which was discovered in the Lebombo Mountains of Swaziland and dated to approximately 35,000 B.C. Many of the math concepts that are learned in school today were also developed in Africa. Over 35,000 years ago, Ancient Egyptians scripted textbooks about math that included division and multiplication of fractions and geometric formulas to calculate the area and volume of shapes." Det der er jo bare god gammeldags bullshit. Lærebøker i matematikk som er 35.000 år gamle? Det er helt feil. Det er enighet om at skriftspråk oppstod 3200 BC i Mesopotamia (midtøsten). Beklager avsporingen. Mennesker tror at de er bare noen få tusen år gamle. Fordi alle følger Abraham religion. Kinesisk skriftspråk er eldre enn midtøsten skriftspråk Kinesisk skrift språk er faktisk 5000 år gammelt og består av 85000 bokstaver i 2015. http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/china/10173291/5000-year-old-Chinese-characters-discovered.html Her en sivilisasjon som er eldre enn Abraham og eksisterte lenge før det fantes kun en gud. https://en.wikipedia.org/wiki/H%E1%BB%93ng_B%C3%A0ng_dynasty Og her kan du lese om Lebombo bone. So much for bullshit of the history ehh https://en.wikipedia.org/wiki/Lebombo_bone Poenget mitt er at kristne, muslimer og jøder i Europa har alltid rett og alle andre som ikke er religiøs har alltid feil. Vår gud er den ene og mektige guden. Afrikanere er i realiteten veldig smarte. Helt til dritt religion kom og de ble hjernevasket til å bli dumme. Endret 26. juli 2015 av Rioter Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article7011661.ece#.UQO2-t6qbbo.facebook Fire menn av utenlandsk opprinnelse forgrep seg på en tolv år gammel jente. Men dette er bare verdt en enkelt artikkel i lokalavisen, og fint lite annet. Hvor er alle fakkeltogene nå?? Hvilke fakkeltog? Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 (endret) Hmmmm... kan ikke dette like gjerne "bare" være en "bygdegreie"? For 15-20 år siden var det helt vanlig at "lokale helter" skulle banke opp vernepliktige, folkehøyskoleelever og lignende som kunne klassifiseres som "Oslohomoer" på lørdagskvelden... Da hadde selvsagt ingen mobiltelefon med kamera og nettaviser fantes ikke så, så ingen brydde seg. Husker jeg jobbet med en tulling som ville selge meg en bil tilbake på tidlig 80-tall. Salgsargumentet hans: "Dette er bilen bror min og kompisene hans kjørte rundt med om natta for å banke homoer og pakkiser!" Han ble forbauset når jeg reagerte... Geir Endret 26. juli 2015 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Norgespakka Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Mennesker tror at de er bare noen få tusen år gamle. Fordi alle følger Abraham religion. Kinesisk skriftspråk er eldre enn midtøsten skriftspråk Kinesisk skrift språk er faktisk 5000 år gammelt og består av 85000 bokstaver i 2015. http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/china/10173291/5000-year-old-Chinese-characters-discovered.html Her en sivilisasjon som er eldre enn Abraham og eksisterte lenge før det fantes kun en gud. https://en.wikipedia.org/wiki/Hồng_Bàng_dynasty Og her kan du lese om Lebombo bone. So much for bullshit of the history ehh https://en.wikipedia.org/wiki/Lebombo_bone Poenget mitt er at kristne, muslimer og jøder i Europa har alltid rett og alle andre som ikke er religiøs har alltid feil. Vår gud er den ene og mektige guden. Afrikanere er i realiteten veldig smarte. Helt til dritt religion kom og de ble hjernevasket til å bli dumme. - Innen vitenskap så er ikke mennesket bare noen tusen år gammelt, nei. Tror ikke "vitenskapen" tar så mye hensyn til historiene om Abraham i Bibelen i så måte. Er regner med at det moderne mennesker (homo sapiens sapiens) er 200.000 år gammelt. - Den første lenka er til noe man antar er 5000 år gamle kinesiske skriftlige tegn. Men det er enighet om at et ekte skriftspråk stammer fra Sumer i Mesopotamia fra 3200 BC. Det er 5200 år siden. Før det hadde man det man kaller "proto-writing", som er skriftlige tegn, men handler om mer bilder. Dette kan være så gammelt som 9000 år. - I den Wikipedia-lenka så står det "2879 BC". Det levde mennesker i Mesopotamia da. Hva "Abraham" og "Gud" angår så er det bare historier, og har ikke noe med vitenskap eller virkeligheten om man vil, å gjøre. - Tviler ikke på at de har funnet en så gammelt bein, men det er fortsatt bare et bein som markerer at noen har tellet noe. Det er noe annet enn å hevde at det er "mattebøker" som er 35.000 år gamle...! - "Afrikanere" verken var eller er dumme. Det er ikke vitenskapelig hold i teoriene om forskjeller i IQ fra folkegruppe til folkegruppe. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 (endret) http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article7011661.ece#.UQO2-t6qbbo.facebook Fire menn av utenlandsk opprinnelse forgrep seg på en tolv år gammel jente. Men dette er bare verdt en enkelt artikkel i lokalavisen, og fint lite annet. Hvor er alle fakkeltogene nå?? Hvilke fakkeltog? Geir Markering mot hatkriminalitet AUF avholder fredag ettermiddag en markering for å vise motstand mot vold og hatkriminalitet, skriver Trønder-Avisa. Markeringen er en direkte konsekvens av videoen hvor 19-åringen blir slått i bakken. Hadde de vært like raskt ute med å ta avstand når innvandrere knivstikker og voldtar nordmenn så kanskje man hadde tatt dem seriøst også, men de vil vel være mest lik moderpartiet og kun bry seg om vold mot enkelte etnisiteter. Endret 26. juli 2015 av Apox Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Viser bare hvor dumme og naive nordmenn er. For alt vi vet kan dette være iscenesatt. Utlendinger som kommer hit ler av folket og myndighetene sånn vi oppfører oss og tar imot utlendinger med åpne armer og tror det beste om dem. Lenke til kommentar
Danda Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Merker at media er sykelig opptatt vist det skjer noe med utlendinger i Norge. Skjer det noe med de så er det fakkeltog å store oppslag i media, men så lenge det gjelder nordmenn som blir voldtatt, banket opp å ranet nevnes ikke ett ord. Jeg ser mye på frieord.no av den grunn, jeg vet at de som står bak siden ikke er mammas beste barn, men de forteller det Norsk media holder skjult. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Markering mot hatkriminalitet AUF avholder fredag ettermiddag en markering for å vise motstand mot vold og hatkriminalitet, skriver Trønder-Avisa. Markeringen er en direkte konsekvens av videoen hvor 19-åringen blir slått i bakken. Hadde de vært like raskt ute med å ta avstand når innvandrere knivstikker og voldtar nordmenn så kanskje man hadde tatt dem seriøst også, men de vil vel være mest lik moderpartiet og kun bry seg om vold mot enkelte etnisiteter. AUF er en politisk organisasjon, og markerer seg i saker som opptar dem. Er dere uenig i deres politiske profil (og det er dere selvsagt) så stemmer dere ikke på dem. Jeg er liberalist og stemmer derfor selvsagt ikke AUF. Men da forventer jeg heller ikke at de skal arrangere fakkeltog for mine hjertesaker. Det må jeg og mine likesinnede gjøre selv. Gjør vi ikke det, kan vi ikke klage over at AUF arrangerer sine. Så er det helt greit å påvise dobbeltmoral der man mener den finnes, som i denne saken. AUF og de andre "politisk korrekte" burde ta avstand fra all vold, uansett hvilken gruppe som er gjerningsmenn og ofre. En god måte å gjøre det på er om dere arrangerer fakkeltog, og inviterer AUF til å delta. Det ville vært interessant å se svaret deres. Men å sitte på sin glade rumpe bak PC'en og spørre "Hvor er fakkeltogene?" er som å sitte bak den samme PC'en og spørre "Hvor blir det av middagen?" Svaret er åpenbart: Den ligger i kjøleskapet, og er du sulten får du lette på baken og lage den selv... Geir 4 Lenke til kommentar
Danda Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Markering mot hatkriminalitet AUF avholder fredag ettermiddag en markering for å vise motstand mot vold og hatkriminalitet, skriver Trønder-Avisa. Markeringen er en direkte konsekvens av videoen hvor 19-åringen blir slått i bakken. Hadde de vært like raskt ute med å ta avstand når innvandrere knivstikker og voldtar nordmenn så kanskje man hadde tatt dem seriøst også, men de vil vel være mest lik moderpartiet og kun bry seg om vold mot enkelte etnisiteter. AUF er en politisk organisasjon, og markerer seg i saker som opptar dem. Er dere uenig i deres politiske profil (og det er dere selvsagt) så stemmer dere ikke på dem. Jeg er liberalist og stemmer derfor selvsagt ikke AUF. Men da forventer jeg heller ikke at de skal arrangere fakkeltog for mine hjertesaker. Det må jeg og mine likesinnede gjøre selv. Gjør vi ikke det, kan vi ikke klage over at AUF arrangerer sine. Så er det helt greit å påvise dobbeltmoral der man mener den finnes, som i denne saken. AUF og de andre "politisk korrekte" burde ta avstand fra all vold, uansett hvilken gruppe som er gjerningsmenn og ofre. En god måte å gjøre det på er om dere arrangerer fakkeltog, og inviterer AUF til å delta. Det ville vært interessant å se svaret deres. Men å sitte på sin glade rumpe bak PC'en og spørre "Hvor er fakkeltogene?" er som å sitte bak den samme PC'en og spørre "Hvor blir det av middagen?" Svaret er åpenbart: Den ligger i kjøleskapet, og er du sulten får du lette på baken og lage den selv... Geir De kan gjerne lage fakkeltog vist de ønsker det men det trenger ikke komme ut i Norsk media som en stor sak, spesielt ikke når det er ikke etnisk norske som har gjort enda værre ting i Namsos som den samme media og AUF ikke har løftet en finger for å vise sin avsky, det er feilen her... PS: ser også at tv2 har "intervjuet" e av folka som var der under slagsmålet. Blir KVALM av media i sånne saker, skal slå politisk mynt der det er mulig. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 De kan gjerne lage fakkeltog vist de ønsker det men det trenger ikke komme ut i Norsk media som en stor sak, ... Det får media vurdere selv. Ytringsfriheten gjelder dem også, også når det er ytringer vi ikke liker. Er vi uenige med medias prioriteringer så finne det en løsning på det også: La vær å lese dem. Geir 2 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 (endret) det går ikke an å si at innvandrere i norge får 0 beskyttelse på grunn av frykt for rasismeanklagelser, selvfølgelig får dem det, folk vegrer seg til en viss grad for å kritisere enkelte folkegrupper av den grunn, spesielt profilerte personer. Men urimelig mye beskyttelse synes jeg ikke dem får. Denne frykten for å kritisere fører ofte til at enkelte menneskegrupper blir ekskludert fra samfunnets dagligtale og det gjør nok mer skade enn om folk hadde våget å inkludere dem. Sannheten er at kulturer rundt i verden er svært forskjellig og i et flerkulturelt samfunn vil ikke alle like hverandre, hvorfor skal man være så redd for å si det? det er jo fakta. Endret 27. juli 2015 av Henrik2k Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article7011661.ece#.UQO2-t6qbbo.facebook Fire menn av utenlandsk opprinnelse forgrep seg på en tolv år gammel jente. Men dette er bare verdt en enkelt artikkel i lokalavisen, og fint lite annet. Hvor er alle fakkeltogene nå?? Dette ser ut til å ha skjedd for nokre år sidan, korleis gjekk det med dei i retten? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 (endret) Dette ser ut til å ha skjedd for nokre år sidan, korleis gjekk det med dei i retten? Straffen for tre av dem ble samfunnstraff, 130-210 timer, etter at det viste seg at jenta var aktivt med og at sexen var frivillig fra hennes side. Det var altså et overgrep på grunn av alder, men ikke tvang eller vold. Den fjerde var jevnaldrende med jenta, og slapp derfor straff. Alle ble dømt til å betale erstatning. Kilde Geir Endret 27. juli 2015 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 (endret) Også kan vi tippe hvilken straff han i denne saken får. Jeg er vel ikke for dristig om jeg tror den blir vesentlig høyere enn for de som forgrep seg på en 12-åring. Galskap. Ikke rart folk mister tilliten til rettssytemet. Endret 27. juli 2015 av Apox 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Også kan vi tippe hvilken straff han i denne saken får. Jeg er vel ikke for dristig om jeg tror den blir vesentlig høyere enn for de som forgrep seg på en 12-åring. Galskap. Ikke rart folk mister tilliten til rettssytemet. Du synes det burde være lavere straff for brutal vold mot sakesløs person enn for frivillig sex? Geir Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 (endret) - Innen vitenskap så er ikke mennesket bare noen tusen år gammelt, nei. Tror ikke "vitenskapen" tar så mye hensyn til historiene om Abraham i Bibelen i så måte. Er regner med at det moderne mennesker (homo sapiens sapiens) er 200.000 år gammelt. - Den første lenka er til noe man antar er 5000 år gamle kinesiske skriftlige tegn. Men det er enighet om at et ekte skriftspråk stammer fra Sumer i Mesopotamia fra 3200 BC. Det er 5200 år siden. Før det hadde man det man kaller "proto-writing", som er skriftlige tegn, men handler om mer bilder. Dette kan være så gammelt som 9000 år. - I den Wikipedia-lenka så står det "2879 BC". Det levde mennesker i Mesopotamia da. Hva "Abraham" og "Gud" angår så er det bare historier, og har ikke noe med vitenskap eller virkeligheten om man vil, å gjøre. - Tviler ikke på at de har funnet en så gammelt bein, men det er fortsatt bare et bein som markerer at noen har tellet noe. Det er noe annet enn å hevde at det er "mattebøker" som er 35.000 år gamle...! - "Afrikanere" verken var eller er dumme. Det er ikke vitenskapelig hold i teoriene om forskjeller i IQ fra folkegruppe til folkegruppe. Det der med at mennesker stammer fra Afrika er bare tull og tøys. Det levde mennesker i Mesopotomia, men det betyr ikke at alle sivilisasjoner kommer derifra. India er forresten eldre enn Mesopotamia ettersom de har funnet fysiske arkeologiske bevis i India som er mye eldre enn Mesopotamia. Mesopotamia The Mesopotamian civilization of Sumer emerges in the Ubaid period (6500-3800 BC) and Uruk period (ca. 4000 to 3100 BC), culminating in the mid-3rd millennium before giving rise to the Akkadian Empire in the 24th century BC. This is often identified as the first empire in history. Egypt By 6000 BC predynastic Egyptians in the southwestern corner of Egypt were herding cattle. Symbols on Gerzean pottery, c.4th millennium BC, resemble traditional hieroglyph writing. Indus Valley Latest discoveries from Bhirrana, Haryana, in India since 2012 onwards, by archaeologist K. N. Dikshit indicate that Hakra ware from this area dates from as early as 7500 BC,[15][16] which makes Bhirrana the oldest site in Indus Valley civilization.[17] A piece of wood recovered from the site, possibly a tool, has been radio carbon dated to 7500 BC, indicating settlement at a very early period. China The earliest bronze knife was found at Majiayao in Gansu and Qinhai province dated 3000 BC. https://en.wikipedia.org/wiki/Cradle_of_civilization#China Endret 27. juli 2015 av Rioter Lenke til kommentar
Rigmor Ortiz Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Om det hadde vært motsatt hadde det vært ingen spørsmål om det var rasistisk motivert. Da hadde det heller handlet om at det er Norge sin feil at samfunnet ikke er tilpasset innvandreren nok. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Også kan vi tippe hvilken straff han i denne saken får. Jeg er vel ikke for dristig om jeg tror den blir vesentlig høyere enn for de som forgrep seg på en 12-åring. Galskap. Ikke rart folk mister tilliten til rettssytemet. Du synes det burde være lavere straff for brutal vold mot sakesløs person enn for frivillig sex? Geir Ja, når det er snakk om seksuelle overgrep mot en 12 åring så helt klart. Denne såkalte "brutale volden" er en helt vanlig kveld på byen i bygdene, uten at folk gjør noen stor sak av det av den grunn. Lenke til kommentar
Gunman1986 Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 (endret) Jeg ble banket og ranet av en gutt av marokkansk opprinnelse når jeg var 16, han var ett år eldre. Jeg politi anmeldte han og politiet nedla saken fordi hvis han ble dømt ville han bli sent hjem til Marokko og det var så synd på han. 2 år senere stakk han ned en jente med kniv. Ser jeg på alle innvandrere som avskum pga noen av de er det? Nei. Burde en straffe alle kriminelle likt og hardt uansett om offeret er hvit eller svart eller den kriminelle er hvit eller svart? Helt klart ja! Jeg trodde dette var det motsatte av rasisme, men tydeligvis så handler det bare om å ødelegge kulturen gjennom rase klassifisering, rase lovgivning og rase saksbehandling. Hvilken rase du er avgjør hvilken behandling du skal få ifølge sosialister, venstre og høyre folk. Motbydelig hvis du spør meg. Endret 28. juli 2015 av Gunman1986 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå