Gå til innhold

iZettle og andre lignende betalingsterminaler

Anbefalte innlegg

Såg ein hadde tideligere skrive noe om iZettle innpå denne delen av forumet og ettersom eg var svært usikker selv postet eg det på samme stedet.

Det eg lurer på om det eksisterer andre betalingsterminaler som er rimeligere for privatpersoner?
Synes 1000,- er litt spessielt om eg ikkje vet om det eg "planlegger" å bruke den til kommer til å funke.

Eksisterer det billigere alternativ eller alternativ der du betaler kun ved transaksjoner og "låner" den / betaler ved at de trekker ein større prosent av hvert kjøp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.verifone.no/no/Norway/Start/Betalingsterminaler/?gclid=CLe3_NuQ8sYCFcsAcwodll4JhA

http://bambora.com/no/no/bambora-one/produkter/

http://www.tellix.no/betalingsterminal/mobil_betalingsterminal/

Finnes massevis av greier. De på den nederste linken tror jeg du må ha avtale med Visa el.l, de tar kun gebyr pr transaksjon (tror jeg). Uansett så må du betale for å ha en terminal så lenge ikke du har en venn som har en som kan låne til deg i bytte mot at du betaler gebyrene.

Du må ut med penger uansett her så iZettle er ikke noe spesiellt dyrt, de har nok tenkt godt gjennom prisen de har satt :)

Lenke til kommentar

Fant ut at Amazone har ein slik terminal til 100,-
Lurer på om den kan brukes her i Norge. Sendte de ein melding og håper på eit ja, 100 kroner og 2.5% pr transaksjon er ikkje gale.
Spessielt med tanke på at iZettle har 2.75% og 1000 kroner, med mindre du tjener over 20.000 i måneden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Lurer på om den kan brukes her i Norge. Sendte de ein melding og håper på eit ja, 100 kroner og 2.5% pr transaksjon er ikkje gale.

Spessielt med tanke på at iZettle har 2.75% og 1000 kroner, med mindre du tjener over 20.000 i måneden.

Generelt er vel problemet at Norge ar gått bort fra magnetstripe, mens det brukes i USA, så norske utgaver av slike må lese chip. Hvis jeg ikke tar helt feil

Lenke til kommentar

Har sett mange "amatører" bruke izettle, har selv betalt med det også. Alt fra skoleklasser som solgte OS-boller til boder på torget i byen. Ser da helt normalt ut, bare at betalingsterminalen man stikker kortet inn i heter izettle. Skriver pin-kode som normalt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Generelt er vel problemet at Norge ar gått bort fra magnetstripe, mens det brukes i USA, så norske utgaver av slike må lese chip. Hvis jeg ikke tar helt feil

Vi kan fortsatt bruke magnetstripe i Norge :) Det har eg selv brukt mange ganger når chippen ikkje har funket pga dårlig aparat.

Så trur ikkje det er noe problem (Vertfall ikkje med Visa Electron, regner med det gjeld visa også)

Lenke til kommentar

Har sett mange "amatører" bruke izettle, har selv betalt med det også. Alt fra skoleklasser som solgte OS-boller til boder på torget i byen. Ser da helt normalt ut, bare at betalingsterminalen man stikker kortet inn i heter izettle. Skriver pin-kode som normalt.

Men er ikkje intressert i å bruke "masse" penger på noe som eg gjerne ikkje kommer til å tjene alt for mye på i utgangspungtet. Er mer åpen for eit billigere alternativ der du gjerne betaler pr transaksjon.

Men så lenge Amazon sin fungerer i Norge, og de kan sende hit så trur eg at eg skaffer meg ein slik :) Er tross alt 12 ganger billigere enn iZettle, med billigere gebyr pr tranaksjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...