Outrage Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Forstyrrer er strengt tatt en underdrivelse, når jeg slår på baby callen faller hastigheten til mellom 0,5 - 3 Mbit, også på lokalnettet. Den eneste "løsningen" jeg har funnet, er å bytte til 5GHz båndet. Det funker jo greit for meg, men føler meg som en synder når jeg sannsynligvis ødelegger for naboene. Er det andre erfaringer/løsninger på dette problemet? Jeg syns det er utrolig at Philips lar dette produktet være i markedet når dette er en kjent problemstilling: http://mobile.pcmag.com/reviews/2551-philips-avent-scd603?origref= Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 Det er helt vanlig at bl.a babycaller forstyrrer WiFi, da de bruker samme frekvensområde - 2.4GHz. Du får egentlig ikke gjort noe med det annet enn å bytte til 5GHz på nettet ditt, som du sier du kan og gjør, eller droppe babycallen...... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 Du kan prøve å bytte til en kanal på 2.4 GHz som ligger lengst mulig unna den du bruker i dag. Lenke til kommentar
Outrage Skrevet 26. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2015 (endret) Takk. Jeg hadde ikke regnet med det var så ille. Jeg husker ikke hvilken kanal routeren står på. Jeg sjekket inSSIDer, og den rapporterte et ganske bredt spektrum av kanaler (baby call på) men på slutten av kanalspektrumet. Får rote frem passordet og bytte til en av de tidligste. Nå er de fleste enhetene byttet til 5 Ghz, med de fordeler og ulemper det medfører. Endret 26. juli 2015 av Outrage Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå