Gå til innhold

Kjøling av Radeon 9800pro


corky

Anbefalte innlegg

Jeg har et Radeon 9800pro som bråker en del og er varmt. Jeg har derfor tenkt å skaffe meg vannkjøling. Men pga. pengemangel må jeg vente med dette.

 

Jeg har i mellomtiden tenkt til å kjøpe bedre kjøling til kortet.

http://www.thermaltake.com/products/chipset/heatpipe.htm

http://www.zalman.co.kr/english/product/ZM80C-HP.htm

 

 

Jeg vil ha en av disse, men hvilken av dem er best?

Jeg skal ha med vifte på Zalman kjøleren.

 

 

Må jeg ha noe ekstra å feste kortet med pga. vekten til kjølerne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs hvem som har kopiert hvem av Zalman og Thermaltake her.. Prinsippet er jo det samme. Har tenkt på akkurat det samme, og Zalman er jo til salgs på microplex, har ikke sett Tt noe sted.. Med mindre det er store designforskjelleri kjøleribbene, kjøler de vel ganske likt. men Zalmans vifteløsning ser jo tøffest ut da.

 

Tror det skal gå bra å bare feste dem på kortet, men det står på nettsiden til Zalman, tror jeg, at man skal være forsiktig under frakt av kabinett osv. Tror ikke jordskjelv er tingen for de tunge klumpene der.

 

Tror jeg skal ha meg Zalman. Vi har samme skjermkort og... Har ikke merket at det er støyete, men vifta røk, så jeg får nytt, og da tar jeg ingen sjanser...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hei!

Hvis du vil ha bedre kjøling er ikke dette noe godt alternativ i det hele tatt!!!!

Med disse heatpipene blir kortene veeeeeldig varme..

Kan nesten steke speilegg på de faktisk.

Har et 9800pro som jeg har montert en revoltec kobberkjøler på.. denne funker mye bedre enn hva tilfellet er med både heatpipe og orginalløsning..

 

sjekk 3dfxcool.no... koster bare ca 200 kroner. Er ganske stillegående også selv om vifta går på 6000 rpm..

 

mye bedre løsning!!!

Lenke til kommentar

altså, nå er det sånn at Zalman heatpipe på R9800PRO ikke trenger no ekstra vifte, og er da 100% lydløs!

den medfølgende vifta kjører på enten 5 eller 12 volt!

det følger med overganger til dette.

på 5V er den nesten ikke hørbar i det hele tatt!

så Zalman er absolutt å anbefale fremfor TT. den er jo stygg også, og har et konstant lydnivå på 28DB:/

det er for dårlig. er det heatpipe, så skal det helst være lydløst slik zalman har klart det!

Lenke til kommentar

jeg har bestilt den HeatPipen idag. hmmm, hvis jeg kverker GPUen, da klikker jeg :p men skal prøve å montere ekstra forsiktig :D. Men men. whatever ang. varme, etc. jeg SKAL ha bort viftestøy fra gfxkortet, and whatever (altså, generelt whatever)

 

HeatPipe er:

 

-jævlig pent å se på gjennom vinduet

-får bort viftestøy

-er *MULIG* varm (det er ikke sikkert at den blir så jævlig varm)

 

 

Jeg skal teste det snart. Siden jeg bestilte det idag, så får jeg pakka på Torsdag. who knows

:shrug: Vi får teste og se :)

 

PS: whatever

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg vet en som skal bestill Zalman GPU kjøler i dag... *grin*

 

Litt "off topic" men jeg fant i dag en billig vannkjøling:

http://www.itbutikken.dk/vareinfo/vis_pic....prodid=S1737852

 

Har planer om å kjøpe denne og kun bruke den som CPU kjøler. Noen som har erfaringer med denne kjølingen?

 

En test av den finner du her:

http://www.overclocking.dk/litteratur.asp?id=2250&type=test

 

 

 

Takker for øvrig for alle svar så langt. :D

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Er ny her på dette forumet, så mulig dette er feil post, men prøver likevel.

 

Jeg skal montere den heatpipen og vifta fra Zalman det er snakk om her på et ATI 9800 Pro kort. Jeg trenger noen råd om hvordan man fjerner orginalvifta fra kortet, så hvis noen kan yte meg den servicen, slipper jeg kanskje å ødelegge stasen...

Jada...vet alt om garantien som ryker osv.... :wow:

Endret av Nikkos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...