NordbyElise Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Hei ! sitter dessverre i den situasjonen hvor vi må selge hunden våres da vi ikke klarer å gi han den treningen og oppmerksomheten han trenger. men da er det spørsmålet om hva er riktig pris å legge han ut for? har sett på finn og der ligger det nesten ingen ute for salg som er voksen. litt om hunden vår: - vaksinert - har stamtavle hvor foreldrene har vært med i en del konkurranser. - 2 år gammel - lange bein og lang snute så hadde blitt fin utstillingshund - medlem av NKK Er det noen som har tips om pris? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Espp Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Det kommer litt an på hvor mye dere har trent med han. Disse små "djevlene" kan bli utrolig stri hvis man ikke trener mye med de! Ville lagt prisen opp etter det også siden Jack Russel krever mye arbeid. Prisen på valper er alt fra 5000-10000 kr. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Ta den beste eieren, ikke den beste prisen 6 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Ta den beste eieren, ikke den beste prisen Helt enig! Vær glad om noen vill overta problemet deres. 2 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 (endret) Hvis dere finner det rette nye hjemmet, trenger dere ikke nødvendigvis å ta betalt for hunden. Var selv med på å omplassere en renraset border collie, som riktignok var noen år eldre, og vi tok ikke betalt. Endret 23. juli 2015 av oscrue10 1 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Ville satt opp en sum, f. eks 3-4000,- og så sett om noen ringte. Hvis "den rette" kom for å hilse på hunden ville jeg vurdert å slå av på prisen hvis det virket riktig. Ei venninne av meg betalte 5000,- for en 7 år (!) gammel fransk bulldog, rett og slett fordi hun helt desperat ønsket seg fransk bulldog men valpene koster jo nærmere 20 000,- ... Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 (endret) Har fått tilbud om flere voksne hunder, men takker alltid nei! Skal jeg ta i mot en voksen hund, må jeg kjenne hunden (vite at den er tifredstillende dressert) og eierene. Å overta en ukjent og udressert hund, er for mye brydderi. Og når en ikke kjenner hund og eier, vet en lite om forhistorie, de kan bl.a. bære på traumer. De fleste slike stridige hunder, blir gjerne avlivet, da vanlige folk ikke klarer å hanskes med dem. Så etter en del biting, får de gjerne ei sprøyte. TS. Vær glad hvis noen gidder, å overta hunden. Endret 30. juli 2015 av Friluftskar Lenke til kommentar
Quote Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Foreldrene mine tok over en Parson Russel Terrier til rundt 5000 kroner. 2 år gammel og premiert. Jeg kan tenke meg at en pris rundt 3000 kroner burde være greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå