hotdognilsen Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 (endret) Hei! Har en selvbygget PC/HTPC som ble bygget i starten av 2012. Den funket som den skulle det første året omtrent, så begynte den å skru seg av helt uten forvarsel. Prøvde å løse problemet da, uten å få det til. Utålmodighet/irritasjon gjorde at den ble pakket bort på loftet! Jeg har nå funnet den frem og den har fortsatt samme problem. Håper noe her inne kunne ha hjulpet meg på veien til å få den fikset PCen skur seg av i tide og utide. Har ikke klart å se noen sammenheng i når dette skjer, da det kan skje etter 2 min eller 5 timer. Når jeg surfer, gamer, er i BIOS osv osv. Specs: ASUS Crosshair IV Formula AMD Phenom II X4 965, 3,4 GHz Crucial 4GB DDR3 AMD Radeon HD 6870 Crucial C300 128GB SSD, WD Desktop Green 2TB, WD Desktop Black 500GB Corsair AX850 Jensen Air:Link 83300 Windows 7 Når den har skrudd seg av, er det ikke mulig å skru PCen på igjen ved å trykke på av/på knappen. Jeg må fysisk ta ut strømkabelen til PSU, for så å sette den inn igjen for å kunne skru den på med av/på knappen. Har lagt med et bilde av temperaturene sekunder før PCen slo seg av. Er det noen som vet hva denne feilen kan komme av? Endret 23. juli 2015 av hotdognilsen Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Forsøk oppdatering av bios. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Slike feil kan komme av dårlige kondensatorer. Sjekk etter de. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 (endret) Kople fra alt på hovedkortet unntatt cpu/kjøler,minne,strømforsyning,grafikkort og ta hovedkortet ut av kabinett og ha det oppsatt på benken. Post det til bios skjermen og test igjen. Det er enten hovedkortet som ikke gir PS ok til strømforsyning (av en eller annen ukjent grunn) eller PSU selv som ikke starter hovedkortet. Ved å gjøre det over har man eliminert endel feilkilder som overledninger , spenn i hovedkort , metallspon rester i strømbaner, USB/FireWire kabinett porter , og andre tilkoplinger som drev , og front porter som audio. Når du fjerner strømmen så tar du vekk "minnet" i form av hovedkortets 5v standby. Og du resetter også eventuell PSU trip mekanisme for beskyttelses kretsene dens. Og systemet vil prøve på ny start igjen. Er det fremdeles samme feil så prøver man å erstatte det som er igjen for å eliminere de som er igjen. Da trenger du et annet skjermkort og noen andre minnemoduler. Det er vel unødvendig å si at man bør sjekke og eventuelt bytte cmos batteriet, cleare cmos og forsikre at jumper ikke er satt i clr posisjon. Og prøv uten Jensen Air:Link 83300 aller først , har hørt om slik feil med Jensen usb og/eller pci kort. Endret 25. juli 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
hotdognilsen Skrevet 25. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2015 Takk for svar alle sammen! Problemet kan vel sies å ha forverret seg. Når jeg testet videre i går, så skrudde den av seg med engang, ca etter 3-5 sekunder. Vifter starter som normalt, før den plutselig skrur seg av igjen. Så en oppdatering av bios da ble umulig å få gjennomført. , jeg kan ikke ved første øyekast se noen ødelagte kondensatorer. Det skal være tålig greit å se om det er noen som er ødelagt? Skal prøve syar2003 sin løsning i morgen for å se om dette kan hjelpe på problemet. Hører fra meg når jeg har testet ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå