heipameg Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Hei! Jeg vil gjerne ha hjelp til å skreddersy min egen treningsplan. Jeg vurderer å trene 4 ganger i uken (hvis jeg får tid) men i hvert fall to. Derfor vil jeg gjerne prioritere de to treningsøktene med ting jeg ønsker. Jeg ønsker å fremheve rumpa, og samtidig få markert mage. Så la oss si dag 1 er rumpe/ben/underkropp, dag 2 er mage ( og skulder???), dag 3 er rygg (og biceps??) dag 4 kan vel være bryst? Men jeg er usikker på hva jeg får gjort, men kanskje triceps? Jeg vet selv at jeg ikke kommer til å bli svær osvosv fordi jeg trener styrke. Jeg vil rett og slett bli mer stram, samtidig mer markert. Miste litt kroppsfett også, og fremheve kroppsdeler. Kunne noen hjulpet meg med å lage en fin treningsplan? Jeg skal fikse noe kosthold på egen hånd. Jeg skal trene på et studio, så får tilgang til utstyr. Så er utstyr involvert, går det helt fint. Lenke til kommentar
potetfisk Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Hei! Hvis målet ditt er å gå ned i fettprosent og få slanke og tonede muskler, ville jeg anbefalt å prøve en blanding av aerobic, kondisjon og pilates, i tillegg til de mange øvelsene som finnes for de kroppsdelene du nevner. Vet ikke hvor mye erfaring du har med trening fra før, men å begynne rett på sak med en fullstendig plan kan være både utfordrende og demotiverende. Hva med å heller prøve litt ulike ting i starten og se hva du liker? Hvis du ikke har prøvd gruppetrening før vil jeg absolutt anbefale at du prøver noen sånne gruppetimer hvis studioet ditt tilbyr det. Jeg var selv veldig skeptisk til det før, men etter så fant jeg ut at det var kjempegøy å dra på step f.eks. En av dagene i treningsprogrammet ditt kan jo være en sånn type gruppetime. Lenke til kommentar
heipameg Skrevet 23. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2015 Hei, tenker å trene med en annen, bare at jeg har min egen plan. Har litt erfaring fra gruppeting og aerobic, men likter styrke litt mer, bare at jeg må vite hva jeg må gjøre osvosv. Derfor jeg gjerne vil ha en plan Alt avhenger jo av tidsplanen min, men jeg håper å få inn en bootywork + ab workout i uka i hvert fall. Noen tips? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Det du ser for deg går ikke. Lenke til kommentar
heipameg Skrevet 23. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2015 Så det går ikke an å ha en treningsplan som man gjerne vil forholde seg til for å komme seg i form? Nei men takk for svar, da vet jeg det. Lenke til kommentar
War Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Det går ikke an å få srørre volum de stedene man vil og samtidig redusere fettprosenten for å bli markert og få fin mage. For å gjøre baken som man ønsker må man ka kcal-overskudd og da blir magen stikk motsatt av hva man ønsker. Men etter å ha økt volumet noe der man ønsker kan man redusere fettprosenten for å få man er ute etter. Men begge tingene samtidig, nei. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Joda, men å bygge muskler sammen med fettforbrenning er særdeles vanskelig å få til uten medikamenter... Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 (endret) Det hun vil er jo å bli strammere. Synes dere gjør dere litt vanskelig. Er det så vanskelig å hjelpe henne med et program? Se bort i fra at hun nevner lavere fettprosent. Det er ikke alle som har samme fokus som dere (bli stadig større eller sterkere). Personlig ville jeg ha droppet å tenke på split i starten. Dette er de øvelsene jeg har hatt god effekt av: Markløft, knebøy, bulgarsk utfall, hip-thrust, stående roing med stang eller enarms roing med manual, push-ups, pullups/chins, rygghev og legraise (gjerne skrå). En ting som i hvert fall er meningsløs bruk av tid er å ha en hel dag til å trene mage.. Er du ute etter strammere rumpe og markert mage, så legg fra deg tanken om å fokusere på enkeltmuskler som biceps og triceps. Endret 23. juli 2015 av darkness| 1 Lenke til kommentar
Alkan Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Mitt tips, stikk over til fitnessbloggen og spør noen der. Lenke til kommentar
War Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Jeg vil se på det som noe positivt å få svar fra noen som kan dette selv om man får realiteten rett i fjeset, VS å få slengt ett program etter seg fra noen som ikke har peil og jobbe ræva av seg uten den ønskede fremgangen i baken som igjen gjør en demotibert og på evig jakt etter programmer. Det vi da mente er at nå som man vet hvordan det henger sammen så vil vi gjerne ha et "valg" før vi hjelper med program, så vi i det heletatt vet hva man skal sette opp. Den oppstrammingen vil også kreve et lite kcal-underskudd, ikke nødvendigvis mindre mat en i dag om treningen i seg selv er helt ny, men da kommer ikke en eneste annen gruppe som trenes gi nevneverdige resultater , men kun bidra til å opprettholde dagens nivå og som en kcal-forbrenner primært. I mine øyne er det gode svar for noen som vil oppnå noe 4 Lenke til kommentar
potetfisk Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Hvis det viktigste målet er å bli strammere, få flat mage uten at større rumpe er så viktig, ville jeg helt klart kuttet på kalloriene. Selv så fikk jeg både flatere mage, thigh gap og strammere rumpe av å gå ned noen få kg, og på mystisk vis så var fettprosenten i atletisk-kategorien uten at jeg trente noe særlig. Aldri i verden om dette vil funke for alle, men. Ellers så er det nevnt noen gode forslag til øvelser. Jeg ville slengt med planken og sit-ups. Et forslag til knebøy som iallefall har funka bra for meg er 10 rep x 4-5, men det er egentlig veldig mange knebøy, i tillegg til at jeg pleier å gjøre det uten vekter. Knebøy ville jeg uansett anbefalt å ha på programmet hver dag du trener, ettersom denne øvelsen er utmerket både for rumpe og lår. Lenke til kommentar
heipameg Skrevet 24. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2015 Knebøy ville jeg uansett anbefalt å ha på programmet hver dag du trener, ettersom denne øvelsen er utmerket både for rumpe og lår. Hver dag man trener? Vil ikke det slite ut muskulaturene? Må vel la dem bygge seg opp igjen? Altså, kanskje jeg virket litt ensidig når jeg skrev tråden. Målene mine er på sikt, ikke med en gang. I utgangspunktet vil jeg ha litt mer spretten rumpe, jeg er en liten jente fra før, men vil ikke ha noe stor rumpe, bare sprettrumpe. Når jeg mener stor, så mener jeg stooor, vil bare at den skal stikke litt ut fra min lille kropp. Ellers vil jeg bare bli litt stram generelt, litt markert kanskje. Jeg vet ikke om det virket bedre? Lenke til kommentar
technicality Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 Knebøy ville jeg uansett anbefalt å ha på programmet hver dag du trener, ettersom denne øvelsen er utmerket både for rumpe og lår. Hver dag man trener? Vil ikke det slite ut muskulaturene? Må vel la dem bygge seg opp igjen? Altså, kanskje jeg virket litt ensidig når jeg skrev tråden. Målene mine er på sikt, ikke med en gang. I utgangspunktet vil jeg ha litt mer spretten rumpe, jeg er en liten jente fra før, men vil ikke ha noe stor rumpe, bare sprettrumpe. Når jeg mener stor, så mener jeg stooor, vil bare at den skal stikke litt ut fra min lille kropp. Ellers vil jeg bare bli litt stram generelt, litt markert kanskje. Jeg vet ikke om det virket bedre? De bygger seg opp på hvile dagene dine, for du så for deg 4 dager i uken ? Er begynner likt som deg, men det gir deg trening annenhver dag, så det burde da gå ? Lenke til kommentar
heipameg Skrevet 24. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2015 Jo, men om jeg f.eks trener mandag tirsdag torsdag fredag og har knebøy alle dagene, vil jo jeg slite dem ut igjen? Lenke til kommentar
technicality Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 Jo, men om jeg f.eks trener mandag tirsdag torsdag fredag og har knebøy alle dagene, vil jo jeg slite dem ut igjen? Ah...du har tenkt å trene slik... Så for meg Mandag,Onsdag,Fredag,Lørdag når du sa fire ganger i uken.... Ikke squat hver gang du trener da nei Lenke til kommentar
Akse Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 Mitt tips, stikk over til fitnessbloggen og spør noen der. 90 prosent av de som kommenterer i disse trådene har jo ikke peiling uansett. Til TS. Jeg forstår hvilken kropp du vil ha, og nøkkelen til den kroppen er de komplekse gode øvelsene. Det første året kan du utelukkende kjøre knebøy/frontbøy, markløft, skulderpress, benkpress og glute bridge sammen med RKC planke. Jeg ville gjort dette med et SVAKT kalorioverskudd, slik at du får bygd muskelmasse. Her antar jeg at du har lav fettprosent fra før. Kjør dette året rundt, og ta en solid cut i fettprosent 3 måneder før sommeren. Gjør du dette ordentlig. ORDENTLIG. Vil du få fantastiske resultater. Slurver du og hopper over treninger og ikke spiser nok, kommer du ingen vei, som de aller fleste. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå