Gå til innhold

Beste minnekit på 1GB (2x512)?

EviLEddiE

Anbefalte innlegg

Skal ikke gå over 250MHz (500DDR, dvs 3,25GHz på en P4 2,6C) pga kjøleproblemer på CPU (har barebone PC), så derfor må brikkene jeg skal kjøpe ha de beste timingene det går an å få på PC4000-minne. Jeg kunne jo lekt meg litt med NB Strap-innstillingen i BIOS, men det blir nok for dyrt hvis minnet skal kjøres med NB Strap på PSB533 (FSB*1,25=RAM, altså 250MHz*1,25=312,5MHz dvs. DDR625)...

For øyeblikket tenker jeg å gå for Geil sitt Golden Dragon PC4000 2x512MB, hos PS Data. Men er OCZ sitt alternativ, PC4000 Gold hos MPX et bedre kjøp? Og er denne verdt de ekstra 471 kronene i forhold til Geil's Golden Dragon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler deg OCZ, det er kjempegode brikker!

Du kan førøvrig se en test som jeg har laget av OCZ sine PC3700 Gold brikker her.

De var 100% stabile på mitt system ved DDR 500, timings 2,5-4-3-8.

De PC4000 Gold brikkene du nevnte er oppgitt til DDR 500 ved 2,5-4-4-7.

Uansett hvilke brikker du velger, så velg "Gold" versjonene da disse har lavest timings.

edit: Siden du skal ha 2x512 MB så forsvinner PC3700 Gold som alternativ, da

disse kun kommer i 256 MB versjoner. Eller så må du eventuellt gå for Quad-kitet,

som leveres med 4x256 MB, men her vil du nok ikke kun nå like høy hastighet

ved like lave timings som ved 2x256.

Jeg vil seriøst ha vurdert PC4000 Gold fra OCZ om du absolutt må ha 1 GB RAM.

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler deg OCZ, det er kjempegode brikker!

Du kan førøvrig se en test som jeg har laget av OCZ sine PC3700 Gold brikker her.

De var 100% stabile på mitt system ved DDR 500, timings 2,5-4-3-8.

De PC4000 Gold brikkene du nevnte er oppgitt til DDR 500 ved 2,5-4-4-7.

Uansett hvilke brikker du velger, så velg "Gold" versjonene da disse har lavest timings.

edit: Siden du skal ha 2x512 MB så forsvinner PC3700 Gold som alternativ, da

disse kun kommer i 256 MB versjoner. Eller så må du eventuellt gå for Quad-kitet,

som leveres med 4x256 MB, men her vil du nok ikke kun nå like høy hastighet

ved like lave timings som ved 2x256.

Jeg vil seriøst ha vurdert PC4000 Gold fra OCZ om du absolutt må ha 1 GB RAM.

:yes:

Eller 2xCorsair 512 PC4000

Lenke til kommentar
Eller 2xCorsair 512 PC4000

Timingene på Corsair-brikkene (både XMS og XMS Pro) blir nok litt i det spedeste laget sammenliknet med OCZ sin PC4000 Gold. Trenger heller ikke slike jalla LEDs som det er på XMS Pro, da jeg som sagt har en barebone og utsikten til minnebrikkene inne i systemet er ganske så begrenset.

Tror jeg går for OCZ PC4000 Gold, jeg. Disse er nå bestilt, bare litt synd at det fremdeles var ubestemt ankomstsdato hos Mpx. Så lenge de er kommet til helgen 21-23. november, så er jeg fornøyd (skal på LAN-party da :-) ).

Lenke til kommentar
Hvor du skal på lan hen forresten?

Det er et lite lokalt LAN (maks 100 stykker) på Ålgård (tenk Kongeparken og russetreff), der jeg bor. Neste store LAN blir jo TG04, dersom det ikke blir arrangert et nytt WarpZone i mellomtiden...

EDIT: Har avbestilt de OCZ-brikkene hos Mpx, jeg vil heller vente til de har kommet fysisk i lagrene dems. Men nå har jeg fått tak i mer info om Geil Golden Dragon-brikkene (bl.a om WLCSP-pakningen som bidrar til mindre varme og interferens) som gjør at jeg blir litt i tvil. Tross alt, Geil-brikkene kan være like gode som OCZ-brikkene, ikke minst til en lavere pris...

Endret av EviLEddiE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...