Monica Jansen Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Hei. Jeg skal hente min nye bruktbil i dag. Toyota aygo. En bitteliten bil. De har installert en dab adapter på radioen i bilen. Er dab adapter likebra som ren dab bil-radio? Jeg har også fikset sån at butikkeigeren har satt navnet mitt på passasjerdøren fremme med sølvbokstaver sån at alle vet st dette er min bil. Den er rød og ikke femi det heletatt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 DAB blir ikke bedre enn antennen, og mange installerer en antenne som ligger inne i kupeen, enten bak lister/deksler, eller med tape på innsiden av frontruten. Dersom bilen har en god takantenne, kan en mye bedre løsning være å installere en splitter til denne, slik at både FM og DAB får signaler fra originalantennen. Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 23. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2015 DAB blir ikke bedre enn antennen, og mange installerer en antenne som ligger inne i kupeen, enten bak lister/deksler, eller med tape på innsiden av frontruten. Dersom bilen har en god takantenne, kan en mye bedre løsning være å installere en splitter til denne, slik at både FM og DAB får signaler fra originalantennen. Ok. Hjelper det hviss jeg har dab+ adapter? Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 23. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2015 Vi døpte bilen min kallenavnet "Marihønå" (nynorsk for marihønen), med dåpsvann som jeg kastet på den skjønne bilen "springvann". Jeg vet det kanskje virker helt sykt, men det er jo også ganske skjarmerende også å gi navn til bilen sin. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Skal du bare sitte på? En dab-adapter er som oftest bare en stygg liten dab-radio uten forsterker som sitter på dashbordet som er koblet til originalradioen. Bortsett fra at du må ha denne ekstra dingsen dinglende rundt ved dashbordet kan mottaksforholdene avhenge av antenneløsningen som nevnt over her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Ok. Hjelper det hviss jeg har dab+ adapter? Nei, DAB-adapter er for å gi DAB for biler som kun har FM-radio. Antennen er like viktig enten man har DAB-adapter eller DAB-radio i bilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå