Gå til innhold

Et dueliv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne kanskje gjort seg i en lengde på 70 - 100 cm.

Men dette blir nok for smått til å funke helt.

Her hadde det nok funka bedre med hele versjoner separat selv om du måtte bruke et par dager på å få ut alle.

På dotten kan du faktisk legge ut så mye som 6 versjoner. Jeg tror jeg har vært oppe i hele 8 versjoner der.

Roar

Lenke til kommentar

Kunne kanskje gjort seg i en lengde på 70 - 100 cm.

Men dette blir nok for smått til å funke helt.

Her hadde det nok funka bedre med hele versjoner separat selv om du måtte bruke et par dager på å få ut alle.

På dotten kan du faktisk legge ut så mye som 6 versjoner. Jeg tror jeg har vært oppe i hele 8 versjoner der.

Roar

Jeg er enig med deg i det Roar. Det er en serie og jeg føler at enkeltbildene ikke står seg alene, du mister liksom historien, derfor ble det som det ble - men de ble for små ja. Men jo, kunne jo kjørt det som en ukelang føljetong forsåvidt - jaja...

La det ut på foto.no også, litt mer tilrettelagt for slikt der: https://foto.no/i/1032769

Lenke til kommentar

Flott serie! Bildene står seg godt alene, men gjør seg absolutt best som serie. Synes derfor det fungerer bra å få sett alt på en gang, selv om det ikke blir optimalt mtp størrelsen. Bildekritikken mangler dessverre støtte for lengre bildeserier, kanskje noe vi kan ta til ettertanke.

Aller helst så skulle jo denne serien hengt på en vegg slik at man kan zoome inn og ut med beina :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Flott serie! Bildene står seg godt alene, men gjør seg absolutt best som serie. Synes derfor det fungerer bra å få sett alt på en gang, selv om det ikke blir optimalt mtp størrelsen. Bildekritikken mangler dessverre støtte for lengre bildeserier, kanskje noe vi kan ta til ettertanke.

Aller helst så skulle jo denne serien hengt på en vegg slik at man kan zoome inn og ut med beina :)

Takktakk Mikael, ja bildeserier er litt klønete med dagens system, men sånn er det. Ikke noe stort problem, men om man kunne økt antall versjoner man har lov til å legge ut av et bilde så hadde det løst mye.

Henning

Lenke til kommentar

om man kunne økt antall versjoner man har lov til å legge ut av et bilde så hadde det løst mye.

Henning

Bildekritikken i sin nåværende form tar ikke høyde for vurdering av kolleksjoner. Det er faktisk slik at retningslinjene tilsier at man ikke har lov til å legge ut serier i det hele tatt, men kun alternative versjoner av samme motiv. Det er imidlertid et forbud som ikke blir håndhevet aktivt, da jeg mener at det bør være lov å legge ut serier som ikke nødvendigvis består av samme motiv, men har en eller annen form for tilhørlighet. Jeg skal se om det er mulig å få gjort noe med begrensningen og kanskje øke grensen til 3-5 bilder. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

om man kunne økt antall versjoner man har lov til å legge ut av et bilde så hadde det løst mye.

Henning

Bildekritikken i sin nåværende form tar ikke høyde for vurdering av kolleksjoner. Det er faktisk slik at retningslinjene tilsier at man ikke har lov til å legge ut serier i det hele tatt, men kun alternative versjoner av samme motiv. Det er imidlertid et forbud som ikke blir håndhevet aktivt, da jeg mener at det bør være lov å legge ut serier som ikke nødvendigvis består av samme motiv, men har en eller annen form for tilhørlighet. Jeg skal se om det er mulig å få gjort noe med begrensningen og kanskje øke grensen til 3-5 bilder.

Ja, det hadde vært fint tror jeg. Serier er en god måte å jobbe på, så å åpne for slikt synes jeg er spennende. Det kan være utfordrende og fint for de som skal gi kritikk også, å prøve å se historie over en serie fremfor en samling enkeltbilder.

H

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...