Gå til innhold

Burde også Norske kristne kvinner som følger bibelen dekke håret og ha langt hår?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jesus hadde ikke langt hår men velstelt kort hår og ikke så veldig tynn

Jesus ble kalt tømmersønn og har kraftig kropp. Han måtte bære sin egen torturpæl ( 1 stokk ) ( ikke kors for han må bære 2 stokker)frem til hans kreftene  tar slutt under tyngden av pælen. En forbipassserende Simon fra Kyrene i afrika blir derfor tvunget til å bære pælen for ham.

Har noen skrevet ja, uten at det av den grunn gjør det som er skrevet sant...

For alt vi vet kan jesus ha vært en religiøst forstyrret tulling som noen trodde på (det var da, som nå, en del religiøse tullinger som løp rundt og trodde både det ene og de andre...) og som noen, etter at ryktene og overdrivelsene ble store nok, begynte å skrive om... Det kristne glemmer er at før bibelen ble kanonisert så fantes det et vel av forskjellige kristne rettninger som påsto at jesus var guddommelig og ikke... Den historien flest refererer til er den versjonen som ble koanonisert, altså valgt ut til å være en del av NT... NT består av 27 "bøker", men det er skrevet og fantasert opp fler tusen versjoner av det som liksom skal ha skjedd, selvsagt uten at det blir mer sannhet av den grunn...

Kristendom er antagelig verdens største løgn basert på noen få av disse skriftene og disse skriftene fikk sin utbredelse ene og alene gjennom tvang... Dette er skrifter som vi i dag vet i stor grad er forfalsket, at de ikke har de forfatterne som bibelen juger om og at grunnlaget i beste fall er syltynt... Så hvorfor i all verden skulle vi bruke noe av disse skriftene til å undertrykke kvinner med ved å påby dem å dekke håret? Eller noe annet for den sakens skyld?

Lenke til kommentar

Paulus er ikke Jesus eller Gud. Paulus var en stor kristen tenker, men ikke en absolutt autroitet.

Helt riktig

Hvorfor heter ikke kristendommen paulusdom? Det burde den jo ha gjort, da det meste av det kristne faktisk følger kommer fra den fyren... Kristendom har mer fra Paulus enn fra noen annen av de påståtte skribentene av NT's 27 bøker...

Og er det ikke merkelig at en fyr som ikke engang kjente hoved personen Jesus, han har kun hørt rykter som alle andre, gjorde seg opp en masse fantasier på grunnlag av at han trodde ryktene var sanne? En mann med veldig dårlig dømmekraft må jeg si... Men det anser jeg alle som tror blindt på slike rykter, overdrivelser og påstander å være også, folk med ddårlig dømmekraft og som har et lettsindig forhold til hva som faktisk er sant og ikke...

Lenke til kommentar

Paulus er ikke Jesus eller Gud. Paulus var en stor kristen tenker, men ikke en absolutt autroitet.

Helt riktig

Hvorfor heter ikke kristendommen paulusdom? Det burde den jo ha gjort, da det meste av det kristne faktisk følger kommer fra den fyren... Kristendom har mer fra Paulus enn fra noen annen av de påståtte skribentene av NT's 27 bøker...

Og er det ikke merkelig at en fyr som ikke engang kjente hoved personen Jesus, han har kun hørt rykter som alle andre, gjorde seg opp en masse fantasier på grunnlag av at han trodde ryktene var sanne? En mann med veldig dårlig dømmekraft må jeg si... Men det anser jeg alle som tror blindt på slike rykter, overdrivelser og påstander å være også, folk med ddårlig dømmekraft og som har et lettsindig forhold til hva som faktisk er sant og ikke...

I tråd med Jesu Kristi ønske identifiserte Paulus seg med Jesus Kristus, akkurat som Jesus Kristus identifisere seg med Gud, så selvsagt kjente han Jesus, RWS :) 

Lenke til kommentar

I tråd med Jesu Kristi ønske identifiserte Paulus seg med Jesus Kristus, akkurat som Jesus Kristus identifisere seg med Gud, så selvsagt kjente han Jesus, RWS :)

Med andre ord så brukte han fantsi og innbildning til denne "identifiseringen" av seg selv med jesus, akkurat som deg og milliarderav andre religiøse...

Har alltid vært god til å fantasere selv, bare med det unntaket at jeg ikke fantaserer om løse myter og ubekreftede påstander og tror det jeg fantaserer om på det grunnlaget!  :) Muslimene, hinduene, ja selv folk som trodde på tor og odin hadde fantasier og innbildninger om gudene sine... akkurat som du og paulus fantaserer om jesusen din... Hvorfor tror du dine fantasier er sterkere enn alle deandre sine fantasier IHS? Hvorfor er det så vanskelig for deg å innse at andre religiøse har like store fantasier som deg? Ikke for det, tipper nok at en muslim tror han har sterkere fantssier og innbildninger, beklager, "identifiserer seg bedre" med allaah enn du med jesusen din, en hindu like så, men så langt jeg kan se bunner det ut i mangel på ærlighet når man ikke evner å ærkjenne at andre har like store fantasier som en selv... Religiøse er faktisk bortimot de minst ærlige menneskene på denne planeten, så det forundrer egentlig ingen...

Lenke til kommentar

Med andre ord så brukte han fantsi og innbildning til denne "identifiseringen" av seg selv med jesus, akkurat som deg og milliarderav andre religiøse...

Har alltid vært god til å fantasere selv, bare med det unntaket at jeg ikke fantaserer om løse myter og ubekreftede påstander og tror det jeg fantaserer om på det grunnlaget!  :) Muslimene, hinduene, ja selv folk som trodde på tor og odin hadde fantasier og innbildninger om gudene sine... akkurat som du og paulus fantaserer om jesusen din... Hvorfor tror du dine fantasier er sterkere enn alle deandre sine fantasier IHS? Hvorfor er det så vanskelig for deg å innse at andre religiøse har like store fantasier som deg? Ikke for det, tipper nok at en muslim tror han har sterkere fantssier og innbildninger, beklager, "identifiserer seg bedre" med allaah enn du med jesusen din, en hindu like så, men så langt jeg kan se bunner det ut i mangel på ærlighet når man ikke evner å ærkjenne at andre har like store fantasier som en selv... Religiøse er faktisk bortimot de minst ærlige menneskene på denne planeten, så det forundrer egentlig ingen...

Du glemmer at de kristne ikke bare bruker forestillings evnen i identifiserings prosessen, men også fysisk blir ett med sitt identifikasjons objekt, gjennom brødet og vinen de tar til seg :)

Lenke til kommentar

Bare fordi kristne jenter er født inn i kristne familier betyr ikke at de automatisk blir kristent.

Mange kristne jenter konverterer også til Islam fordi 99% av kristne mennesker ikke følger kristne verdier.

Så kristendommen er i Norge er i realiteten en tullete religion. Folk som kaller seg kristne følger ikke kristne verdier.

Konsekvens av dette = kristne konverterer over til Islam. Fordi i Islam er man seriøs og ikke tullete.

Dessuten kirken er nesten veldig tom på søndager. Tok en tur innom med min kristne kjæreste i Oslo kirke. Det var bare ca 12 mennesker som møtte opp på gudstjenesten. Jeg bor på Furuset i Oslo. Over flere hundrevis av muslimer møter opp i moskeen hver fredag. Om skal si ca et tall så er det mellom 600-700 muslimer som møter opp moskeen hver fredag i Oslo Furuset. Så jepp. Islam er en mer seriøs religion enn kristendommen.

Hvis kristendommen er så stor i Norge. Hvorfor er det så få som møter opp til kirken hver Søndag?

http://karmoynytt.no/2014/04/30/emely-16-ble-kalt-terrorist/

http://www.aftenposten.no/meninger/sid/--Islam-har-gjort-meg-til-et-bedre-menneske-6793204.html

Endret av Rioter
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan vi droppe kjøtt diskusjonen og gå ontopic igjen?

Har du lest tittelen på tråden, det er vel ganske lenge siden vi var ontopic :)

Ellers så synest jeg det er et ganske viktig spørsmål som krever et seriøst svar når men sammenligner dette med mord og hor.

Lenke til kommentar

Da tillater jeg meg å gjenta min tidligere post

Hvorfor skulle kvinner, eller noen andre for den slags skyld følge NOE som som helst som står i denne eventyrboken kalt bibelen som er proppet med løgn og svada fra en perm til den andre?

Seriously...

Der er mitt svar. Bibelen er ikke noe bok som bør tas seriøst, den bør tas for hva den er: en eventyrbok om en maktsyk, kvinnehatende, hevngjerrig,morderisk psykopat og hans sadomachosistiske sønn som lot seg selv tortureres til døde

Beklager om jeg virker voldsomt krass men det er slik det er

Endret av crii
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da tillater jeg meg å gjenta min tidligere post

Hvorfor skulle kvinner, eller noen andre for den slags skyld følge NOE som som helst som står i denne eventyrboken kalt bibelen som er proppet med løgn og svada fra en perm til den andre?

Seriously...

Der er mitt svar. Bibelen er ikke noe bok som bør tas seriøst, den bør tas for hva den er: en eventyrbok om en maktsyk, kvinnehatende, hevngjerrig,morderisk psykopat og hans sadomachosistiske sønn som lot seg selv tortureres til døde

Beklager om jeg virker voldsomt krass men det er slik det er

OK, da har vi fasit svaret, dermed var det slutt på denne diskusjonen. Etter noen uker med diskusjon var det altså du som hadde svaret. Hvorfor har du ikke sagt det tidligere så kunne vi spart oss for all denne bortkastet tiden :)

Lenke til kommentar

Da jeg gikk på skolen (midten av sytti tallet) fikk jeg mye kjeft fordi jeg ikke ville klippe håret... Og ei som het Gro i klassen min fikk tilsvarende med kjeft fordi hun var kortklipt... Så denne (u)skikken hang ved helt opp til sytti-åtti tallet at gutter skulle ha kort hår og jenter langt... Var til og med frisører som kun hadde to sveiser, en for kvinner og en for mann...

Først på nitti tallet ble dette "normalisert" til at folk kunne gå med det håret de ville uten at noen måtte bry seg med det... Så den kristne "arven" hang i lenge....

Uansett hvordan folk har levd før, kan de bli Jehovas vitner hvis de slutter å følge skikker som Guds ord fordømmer og følger dets gode veiledning. Men hvis noen deretter gjør det til en vane å begå ekteskapsbrudd, drive hor, begå homoseksuelle handlinger, misbruke narkotika, drikke seg fulle, lyve eller stjele blir de utstøtt av organisasjonen.

Aldri i verden om jeg ville ødelagt mitt liv for å etterkomme en så syk ideologi...

Jeg er skilt to ganger og bedriver i dag "hor" med kvinner på førti pluss, (som takk og lov ikke trenger dyre middager eller ekteskapsløfter for en runde i høyet). Jeg bedriver ikke homoseksuelle handlinger, men har selvsagt ikke noe i mot de som er født med den legningen, hvor intolerant og hjerterå tar du meg for liksom..? Har aldri hverken brukt eller misbrukt narkotika og jeg drikker meg svært skjelden full. Og lyve og stjele gjør jeg heller ikke og det er mer enn du kan skryte av Sonny77, for du juger så det renner av deg og din tro er overhodet ingen ærlig øvelse... Det hjelper ikke at du er hjernevasket til å tro at du ikke juger og er ærlig, for du fremmer og tror på ting som ikke har et eneste bevis og uten bevis kan det ikke kalles sant og derfor juger du. Du er også uærlig når du fremmer en av disse påstandene fremfor andre påstander da alle slike religiøse påstander har like mye beviser for seg og stiller derfor likt.

Problemet er at alle religiøse juger og alle religiøse er uærlige. Hadde de vært ærlige hadde de ikke trodd og det gjør organisasjonen din til en høyst løgnaktig og uærlig en... Man må rett og slett juge og være uærlig for å bli medlem der og det er langt mer "synd" for meg enn å ligge med damer som er villige og åpne om det. Jeg juger ikke og jeg stjeler ikke i det minste, det kan man ikke si om jehovas vitner, de jeg har møtt har vært noen grådige tyvrader som gjorde hva de kunne for å betale seg fremover benkeradene i en forsamling der de rike sitter først... Hyklere er vel et ord som først kommer meg i hu når navnet jehovas vitner kommer opp... Hjernevask kommer på en god  annen plass...

Men hvis du gir meg en av de 144 000 plassene i himmelen, som doktrinene du følger sier, skal jeg vurdere det. Hvis jeg får plassen til pastoren din så er jeg med... Ville føltes godt å ødelagt himmelrike for en sjefshykler hvis dette hadde vært sant...

Lenke til kommentar

Moderatormelding

Tråden har nå blitt ryddet for store mengder avsporinger og off topic. Hold dere til trådens tema heretter.

Innspill eller spørsmål om moderering tas på PM.

LiamH
mod

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...