Huscht Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Hei! Jeg er på utkikk etter en billig laptop, fordi jeg trenger en i høyskolesammenheng, men ikke har råd til store utlegg nå. Vet noen her om det er mulig å få en laptop med akkurat de spesifikasjonene en trenger? Altså en laptop uten OS, dvd, cd-brenner, modem, 5.1-lydkort, osv.. Irriterende å må betale flere lapper for utstyr en ikke bruker! Hadde tenkt å bruke maks 7000, helst så lite som mulig. Vet det finnes mye bra på bruktmarkedet, men er helst på utkikk etter en ny. Eller har noen av dere noen anbefalinger å komme med!? Mvh Huscht Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Den billigste laptopene jeg fant i farten var Elkjøp og Komplett: - Toshiba til kr 7995,- på Elkjøp. - HP til kr 8495,- hos Komplett. Begge kommer dessverre med DVD spiller eller DVD-CD WR combo og XP Windows Home. I denne prisklassen er det en desktop Celeron prosessor som gjelder. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 ville sett litt rundt på qxl jeg. Da kan du få en fin mobile p4 prosessor og grei maskin for en rimelig penge. evt. om det er kun til skriving og lite annet finn en p3 maskin. Jeg selv kjøpte en på 800mhz og er ypperlig til mitt bruk. Legg til litt minne og skift til større harddisk og du er godt igang. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Skal du kjøpe bærbar i den prisklassen, så vil nok de du finner som er nye være i klassen "slepbare". Skal du finne en bærbar som det er litt futt i, så må du nok over på brukt. Hvis vekt på 3kg og lav batterikapasitet ikke plager deg, så er det bare å investere i billigste sort på Elkjøp. -KJ Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Hvordan kan 3kg plage en? Det er jo 1/8 av hva skolesekken min veier hver dag, og den synes nå jeg er lett, og jeg er ikke akkurat noe muskel mann. 3kg på fanget er ingenting, og med en bæreveske så er det nesten ikke merkbart når man skal løfte den heller. Men lav batterikapasitet er virkelig noe som burde telle. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Spiller ingen rolle om man er sterk eller svak. En pc på over 3 kg er noe dritt å drasse rundt på uansett. Hvis man i tillegg skal ha med seg andre ting og må ha den i en bæreveske og ikke i sekk så blir det skikkelig jævlig etter en stund. Lenke til kommentar
Huscht Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 Takk for svar folkens! Ser ut som om jeg venter til over jul og ser hva laptop-byggeren til MPX kan komme opp med. Klarer ikke de å komme med et tilbud til overkommelig pris så må jeg vel begynne å tråle bruktmarkedet:(! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå