Gå til innhold

Test av Windows 10 RTM norsk utgave


Anbefalte innlegg

Da tester jeg den norske Windows 10 RTM versjonen, legger ut noen få bilder her nå. Den er ikke tilgjengelig for vanlige folk enda ;), de fleste må vente til 29.juli, som nå bare er 6 dager unna.

 

Men slik ser i alle fall den norske RTM versjonen ut:

PS! Om du trenger norske språkpakker til build 10240/RTM kan du laste dem ned herfra....

 

win10rtmnonb_001.jpg

 

win10rtmnonb_002.jpg

 

win10rtmnonb_007.jpg

 

win10rtmnonb_008.jpg

 

 

win10rtmnonb_003.jpg

 

Ikke alt er helt perfekt oversatt enda, så kommer nok trolig en oppdatering som fikser det ganske kjapt.

 

win10rtmnonb_004.jpg

 

win10rtmnonb_005.jpg

 

win10rtmnonb_006.jpg

 

Det er det jeg gidder å teste nå i natt. Klokken er snart 0400, så på tide å legge seg :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke installert noe språkpakke i det hetetatt faktisk. Valgte norsk keyboard layout under install, det er det hele. 

 

Ja  det kan du jo gjøre på en hver engelsk Windows installasjon, om det er vanlig Windows eller Windows Server.

Jeg tester den norske RTM versjonen....forskjell det

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Microsoft sluttet med MUI's til Windows Vista og bgeynte å bruke LIP, så noen "Norsk" versjon ville vært noe helt unikt.

Grunnspråket er felles for alle Windows versjonene og man legger på en LIP alt ettersom man ønker.

På Windows XP fantes der en egen Norsk versjon og da brukte man å få servicepackene noen måneder etter at de først kom på Engelsk.

Lenke til kommentar

Vært med i hele alphatestingen av Windows 10 og gitt 20+ tilbakemeldinger. Alt er fikset på av det jeg har informert om, siste var at man kommer rett inn på VPN innstillinger når man trykker på VPN tilkobling. Det gjorde man ikke før.

 

Har Win10 installert på jobb og alle pcene hjemme og er storfornøyd. Når det kommer ut en bra nok mobil med Windows 10 så kommer jeg til å glemme Android og gå over til Win10 der også. Har stor tro på satsingen Microsoft gjør denne gangen og håper og tror at det vil florerere med apper etterhvert. En felles plattform er noe jeg liker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vært med i hele alphatestingen av Windows 10 og gitt 20+ tilbakemeldinger. Alt er fikset på av det jeg har informert om, siste var at man kommer rett inn på VPN innstillinger når man trykker på VPN tilkobling. Det gjorde man ikke før.

 

Har Win10 installert på jobb og alle pcene hjemme og er storfornøyd. Når det kommer ut en bra nok mobil med Windows 10 så kommer jeg til å glemme Android og gå over til Win10 der også. Har stor tro på satsingen Microsoft gjør denne gangen og håper og tror at det vil florerere med apper etterhvert. En felles plattform er noe jeg liker.

 

Kan ikke nekte for at mitt inntrykk av Windows 10 er for det meste (95%) Positivt , noen småting bør bli bedre , men over tid vil jeg ikke tro at det er noe problem, spesielt med tanke på hvordan de har tatt tilbakemeldingene våre hittil.

Lenke til kommentar

Jeg fikk tilgang til norsk språkpakke ca 15.07, og har hatt norsk siden da :)
Men ikke testet så mye enda, da jeg kun kjører det på en VM.

Men regner med at Kenneth har fått tak i norsk ISO rett fra MS istedet for å bare legge inn språkpakke ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...