Abigor Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 mange tror at gud eksisterer, ok i så fall, hvordan ser han ut?? skal han ha på seg klær? hvordan har han fått tak i klær da? kan ikke være mulig det, siden det er mennesker som har funnet opp klær. hvor gammel skal han være? hva om han ikke ser attraktivt ut? Hvilken gud? Jahve, Allah, Thor, Apollo, Mars? vet du hva det er dummeste spørsmålet jeg stadig hører.. det er en så stor misforståelse. Allah og Gud er de samme. Gud betyr Allah på arabisk, og Allah betyr Gud på norsk. det er ikke sånn at det finnes to guder på himmelen og bor sammen. nei nei til og med kristne arabere kaller gud for Allah.. vet du hvorfor?? fordi gud heter allah på arabisk for FAAAAEEEN. dumme norske folk som ikke skjønner!!!!!!!!!!!!!!!! jeg spurte engang KRL læreren min, han viste ikke det før jeg sa til han Apollo, Thor, Mars er ikke samme gud, de er heller ikke samme gud som jahve og allah. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 (endret) . Endret 29. juli 2015 av Abigor Lenke til kommentar
IHS Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Felles for alle tre religioenene (Jøder, kristne og muslimer) er at de hviler på gammelt tankegods som også utviklet seg etter at jødene utvandret fra mespotamia... Og de gudene man den gangen tilba i mespotamia med stor sannsynlighet var vidre formidlet av andre eldre guder før det igjen... De jødene som utvandret fra mespotamia og som bleforfedrene til det vi i dag kaller jøder ville med stor sannsynlighet ikke ha kjent igjen mye av det jødedommen sier i dag... Noe som igjen tilsier at kristendom og islam er påbyggelser på en eldre religion som er påbyggelser av eldre religioner som igjen er påbyggelser av eldre religioner..... Religioner evolverer de også... Fra rene stamme religioner som, oftest, har et vell av guder (ildgud, vanngud, skogsgud etc...) til monoteistiske diktatorer av noen guder som ofte også har et lovverk innbygget i skriftene sine... Det neste steppet i denne evolusjonen er at mennesker lager lover for mennesker, uten at man blander inn imaginære gude fantasier og urimelige og ofte sinnsvake "krav" som må følges for å blidgjøre de imaginære gudene... Der de fleste opplyste land er i dag, der de helt har lagt vekk tanken på at imaginære gude fantsier har noe godt å tilføre... Her har Jesus Kristus gått et skritt videre, i stede for lover og regler, gir han folk en ny ånd, da lover og regler har begrenset virkning på folk. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Her har Jesus Kristus gått et skritt videre, i stede for lover og regler, gir han folk en ny ånd, da lover og regler har begrenset virkning på folk. Jeg hører kristne si dette, men hvor er bevisene for påstandene? Uten beviser er dette snakket bare tom-prat og uten verdi for andre enn de som ønsker seg et falskt håp. Går for alle tre religionene som hviler på denne primitive og stygt utseendes guden... (Om denne guden hadde eksistert ville han indre reflektert hans ytre, noe som ville gjort ham usedvanlig stygg...) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå