Mohamed Ali Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 mange tror at gud eksisterer, ok i så fall, hvordan ser han ut?? skal han ha på seg klær? hvordan har han fått tak i klær da? kan ikke være mulig det, siden det er mennesker som har funnet opp klær. hvor gammel skal han være? hva om han ikke ser attraktivt ut? Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Nei, om han ikke er attraktiv vet jeg ikke hva jeg ville gjort! Lenke til kommentar
Mohamed Ali Skrevet 22. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2015 (endret) Nei, om han ikke er attraktiv vet jeg ikke hva jeg ville gjort! altså samme for meg om han ser bra ut eller ikke. jeg er ikke homofil. men jeg lurer på siden mange religioner sier ingen er perfekt enn gud. det betyr i såfall at må han se perfekt ut, og ha de alle beste egenskapene. Endret 22. juli 2015 av Mohamed Ali Lenke til kommentar
IHS Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 mange tror at gud eksisterer, ok i så fall, hvordan ser han ut?? skal han ha på seg klær? hvordan har han fått tak i klær da? kan ikke være mulig det, siden det er mennesker som har funnet opp klær. hvor gammel skal han være? hva om han ikke ser attraktivt ut? 1 Joh 4:12 "Ingen har noen gang sett Gud." 2 Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 mange tror at gud eksisterer, ok i så fall, hvordan ser han ut?? Dette har vi fått svaret på for flere år siden. Mer spesifikt i det herrens år 2003. (Fra filmen Bruce Almighty, hvis noen var i tvil.) 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Når du står foran speilet og ser at at det som befinner seg i speilbildet ikke er det samme som står å ser, ser du muligens gud Lenke til kommentar
Mohamed Ali Skrevet 23. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2015 det er veldig rart. hva tenker dere om verdensrommet? liksom kan dere fatte hva som finnes etter alle stjernene, altså nå tenker jeg utenfor vår solsystem, melkevei eller hva det hetter. liksom etter alt... hva eksisterer ?? vil det alltid eksistere stjerner. for meg, så er det noe som stopper når jeg tenker så langtsiktig. altså at det ikke finnes noe sluttpunkt virker helt sinnsykt for hjernen min. jeg klarer ikke å tenke mer.. og det er det samme når man tenker på hvordan gud vil se ut. Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Man "stiller et spørsmål". 2 Lenke til kommentar
afterall Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 det er veldig rart. hva tenker dere om verdensrommet? liksom kan dere fatte hva som finnes etter alle stjernene, altså nå tenker jeg utenfor vår solsystem, melkevei eller hva det hetter. liksom etter alt... hva eksisterer ?? vil det alltid eksistere stjerner. for meg, så er det noe som stopper når jeg tenker så langtsiktig. altså at det ikke finnes noe sluttpunkt virker helt sinnsykt for hjernen min. jeg klarer ikke å tenke mer.. og det er det samme når man tenker på hvordan gud vil se ut. Anbefaler deg å se dokumentarserien Cosmos: Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 det er veldig rart. hva tenker dere om verdensrommet? liksom kan dere fatte hva som finnes etter alle stjernene, altså nå tenker jeg utenfor vår solsystem, melkevei eller hva det hetter. liksom etter alt... hva eksisterer ?? vil det alltid eksistere stjerner. for meg, så er det noe som stopper når jeg tenker så langtsiktig. altså at det ikke finnes noe sluttpunkt virker helt sinnsykt for hjernen min. jeg klarer ikke å tenke mer.. og det er det samme når man tenker på hvordan gud vil se ut. Jeg tenker at det rommet jeg med åpne øyne ser ut på, er akkurat det samme rommet som jeg ser inn i når jeg lukker øynene. Alt som skjer, har skjedd og skal skje, skjer NÅ og NÅ er jeg ikke historien om meg selv, men en evig tilstedeværelse av NÅ Verdensrommet der ute og her inne, er langt mindre enn bevisstheten i seg selv. Du trenger dermed ikke se utover eller innover, alt er rett foran nesen din NÅ! Månen og stjernene er ikke der oppe ett sted, de er her hvor jeg ser ut fra, hvor skulle de ellers være? not moving forward, not moving back, and not standing still Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 Jeg tenker at det rommet jeg med åpne øyne ser ut på, er akkurat det samme rommet som jeg ser inn i når jeg lukker øynene. Alt som skjer, har skjedd og skal skje, skjer NÅ og NÅ er jeg ikke historien om meg selv, men en evig tilstedeværelse av NÅ Verdensrommet der ute og her inne, er langt mindre enn bevisstheten i seg selv. Du trenger dermed ikke se utover eller innover, alt er rett foran nesen din NÅ! Månen og stjernene er ikke der oppe ett sted, de er her hvor jeg ser ut fra, hvor skulle de ellers være? not moving forward, not moving back, and not standing still Mulig at noen biter på det der, men det du sier gir absolutt ingen mening. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 (endret) og du har brukt adekvat med tid for å skjønne det? Edit: det jeg snakker om er så banalt, at de fleste bare sier: jammen, det er jo helt banalt .. dette vet jeg jo fra før!?! Og det stemmer altså ikke, for det handler om hvordan man ser på det, eller skjønner "hvem" det er som "ser" Endret 24. juli 2015 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 mange tror at gud eksisterer, ok i så fall, hvordan ser han ut?? Dette har vi fått svaret på for flere år siden. Mer spesifikt i det herrens år 2003. (Fra filmen Bruce Almighty, hvis noen var i tvil.) Og skuespilleren som spilte guddom i den filmen, Morgan Freeman, er en profilert ateist. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 Og skuespilleren som spilte guddom i den filmen, Morgan Freeman, er en profilert ateist. Akkurat som en ekte mann kan drikke kaffe med så mye melk han goddamn føler for i den, kan vel Gud med stor G se ut som en harbarka satanist om han føler for det 1 Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 mange tror at gud eksisterer, ok i så fall, hvordan ser han ut?? skal han ha på seg klær? hvordan har han fått tak i klær da? kan ikke være mulig det, siden det er mennesker som har funnet opp klær. hvor gammel skal han være? hva om han ikke ser attraktivt ut? Hvilken gud? Jahve, Allah, Thor, Apollo, Mars? Lenke til kommentar
Mohamed Ali Skrevet 25. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2015 mange tror at gud eksisterer, ok i så fall, hvordan ser han ut?? skal han ha på seg klær? hvordan har han fått tak i klær da? kan ikke være mulig det, siden det er mennesker som har funnet opp klær. hvor gammel skal han være? hva om han ikke ser attraktivt ut? Hvilken gud? Jahve, Allah, Thor, Apollo, Mars? vet du hva det er dummeste spørsmålet jeg stadig hører.. det er en så stor misforståelse. Allah og Gud er de samme. Gud betyr Allah på arabisk, og Allah betyr Gud på norsk. det er ikke sånn at det finnes to guder på himmelen og bor sammen. nei nei til og med kristne arabere kaller gud for Allah.. vet du hvorfor?? fordi gud heter allah på arabisk for FAAAAEEEN. dumme norske folk som ikke skjønner!!!!!!!!!!!!!!!! jeg spurte engang KRL læreren min, han viste ikke det før jeg sa til han Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Hvilken gud? Jahve, Allah, Thor, Apollo, Mars?vet du hva det er dummeste spørsmålet jeg stadig hører.. det er en så stor misforståelse. Allah og Gud er de samme. Gud betyr Allah på arabisk, og Allah betyr Gud på norsk. det er ikke sånn at det finnes to guder på himmelen og bor sammen. nei nei til og med kristne arabere kaller gud for Allah.. vet du hvorfor?? fordi gud heter allah på arabisk for FAAAAEEEN. dumme norske folk som ikke skjønner!!!!!!!!!!!!!!!! jeg spurte engang KRL læreren min, han viste ikke det før jeg sa til han Overtroen på disse gudene har vel samme opprinnelse, men guden - slik deres troende forestiller seg dem - har noe forskjellige egenskaper. Så å si at de er den samme stemmer ikke helt. Utropstegn og banning hjelper sjeldent med å få frem et poeng, og gjør som regel at det blir vanskeligere å ta den som kommer med det seriøst. 1 Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 P.S. Er du ikke norsk selv? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 @Mohamed; Det er du som er dum som blir så frustrert over at mange ikke vet at allah og gud teknisk sett er det samme. Hvorfor er det så viktig, jeg har aldri hørt at noen "hardbarka" muslimer eller kristne har sagt at de ber til samme gud. Hvorfor i all huleste verden krangler de da Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 P.S. Er du ikke norsk selv? Om han er norsk eller ikke er vel totalt likegyldig? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå