Tranceformation Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Har noen laget en plantegning av drømmehuset? Del de her til inspirasjon for alle. Lenke til kommentar
War Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Slå de sammen til en tråd eller? Drømmehus er fint, men når det skal bygges så setter møllen i lommeboka ned foten, ikke får man store uteområder i byene og kommunen skal godkjenne ditt og datt. Så skal huset passe inn med nabolaget noen steder og det lokale brannmannskapets kapasitet vil kunne påvirke din design. Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 23. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2015 Utnyttelsesgraden for bygging er jo svært lav enkelte steder! Lenke til kommentar
War Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Ja jeg har 1 mål tomt, på byåsen i trondheim, huset er sokkel og 2 plan, 300m2 For å ha 8 meter til alle nabohusene ble huset midt på tomten med 4 meter plen rundt. Kommunen klager, de ser for seg 4-5 terassehus-sak der med mange leiligheter, men det koster 3-4 ganger så mye og er ikke noe en privatperson gjør. Det passer ikke inn heller med bare tradisjonelle eneboliger rundt. Ser ut som kommunene gir beng i alt og tenker kun utnyttelse i denne befolkningsveksten. Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 24. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2015 De vil huse folk som sild i tønner, men den får de ikke oss med på? Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 (endret) Jeg tror ikke så mange har satt seg ned å laget plantegning til drømmehuset sitt. Tror mye av grunnen er at folk ikke har kjennskap til slik planlegging og tegning, og heller ikke kjenner til gode digitale løsninger for dette. Og så har du tid, og realistisk tankegang som hindrer deg i å prioritere dette. Men hadde selv vært veldig interessert i å se folks idèer, gode løsninger og romutnyttelse, til insirasjon. Når man gis et blankt ark uten livets realistiske begrensninger så kommer mange idèer til live. Endret 24. juli 2015 av AdNauseam Lenke til kommentar
multisync Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Hey, dette er dagdømmingen min 3-4 ganger i uka når jeg legger meg for å få sove. Kanskje jeg skal begynne å tegne? Selvsagt blir det mye som jeg ikke ser for meg at jeg noen sinne vil ha råd til å få til, men sånn er det med jo med drømmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå