Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bør jeg oppdatere til Win8.1 Pro før Win10?

Anbefalte innlegg

Hei,

Spørsmålet høres kanskje litt rart ut. Jeg kjøpte nylig en laptop som kom med Win8.1 Pro innstallasjonscder, men da Win7 Pro allerede lå klart til innstallering internt så så jeg ingen poeng i å forsøke å vende meg til Win8.1 Pro i en måned før jeg oppgraderer til Win10. Det jeg lurer på er følgende: Er det noe jeg kan gå glipp av i Win10 ved å oppgradere fra Win7 som fulgte med gratis istedetfor Win8.1 Pro som PCen var reklamert med? Er det en mindre verdt versjon av Windows liksom? Sikkert et dumt og dårlig formulert spm, men følte jeg burde spørre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke oppgradere fra Windows 7 til Windows 8.1 før du oppgraderer til Windows 10. Du vil få samme versjon av Windows 10 uansett. Og gratis oppgradering til Windows 10 er knyttet til maskinen og ikke bruker. Dvs. at du må reservere oppgraderingen på hver eneste maskin, du kan ikke gjenbruke lisensen til én maskin på en annen. Se forøvrig "Spørsmål og svar" rundt Windows 10 hos Microsoft.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke oppgradere fra Windows 7 til Windows 8.1 før du oppgraderer til Windows 10. Du vil få samme versjon av Windows 10 uansett. Og gratis oppgradering til Windows 10 er knyttet til maskinen og ikke bruker. Dvs. at du må reservere oppgraderingen på hver eneste maskin, du kan ikke gjenbruke lisensen til én maskin på en annen. Se forøvrig "Spørsmål og svar" rundt Windows 10 hos Microsoft.

Men, om man senere vil gjøre en "clean instal"l på en slik "maskinknyttet lisens", hvilke tungvinte steg ser man da for seg at man må igjennom for å få reinnstallert?

"Clean install" kan være nyttig for oppryddingens skyld blant annet. Ingenting er som en en nyinnstallert Windows.. blah blah

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...