mafsa Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Om ikke annet: "Douche". Med andre ord er det vel greit om vi som er fagarbeidere jobber svart Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Jeg hjelper ikke til med skattesvik. Faktisk melder jeg fra når noen prøver seg, f.eks om en håndverker fisker etter svart betaling e.l. Jeg skal også ha kvittering på det jeg kjøper av varer og tjenester. F.eks. er det en frisør der jeg bor som klipper for 200 kr. Det er ganske lite, og var skeptisk da jeg første gangen gikk dit. Spurte selvfølgelig om kvittering, og betalte med kort. Fikk både betale med kort, og kvittering, så da ble jeg litt roligere. Men jeg har hørt om folk som klipper seg i byen og får såkalt "kontantrabatt" hvis de betaler med kontanter. Da hinter jeg om svart arbeid med en gang. For når man som kunde godtar svart betaling er man potensielt med og støtter opp om organisert kriminalitet, som fordriver de som faktisk prøver å være lovlydige. Det er ikke ok. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Vet ikke hvor mye kontantrabatten er, men visa-transaksjoner koster en liten formue. Blitt vanlig i sverige å nekte kortbetaling (de har ikke bankaxept) for kjøp under 50 kr. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 BankAxept koster nesten ingenting,og det er det som brukes når du betaler med bankkort i norske butikker. 1 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Vet ikke hvor mye kontantrabatten er, men visa-transaksjoner koster en liten formue. Blitt vanlig i sverige å nekte kortbetaling (de har ikke bankaxept) for kjøp under 50 kr. I eksemplet jeg anga over er det snakk om langt mer enn 50 kr. Og det er snakk om i Norge, der vi faktisk har BankAxept, som er veldig billig ift. å betale med et rent VISA/MasterCard eller andre typer kredittkort. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 "Jeg fikk tilbud om et brukt stereoannlegg en gang. Jeg visste det var stålet, men tenkte at sjansen for å bli tatt var liten. Det var derfor en vinn-vinn situasjon." Dette er egentlig akkurat det samme som vi snakker om her. Hvis det er greit for deg TS så må saken sees å være løst. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Takker for svar. Kommer nok til å gå for leiligheten, da vi nærmest har skrevet under på kontrakt og startet innflyttingen. Skjønner at det ikke er moralsk riktig å gjøre det, men var egentlig bare det om noen kom til å bli tatt jeg var redd for Selv vil jeg alltid, og har alltid, betalt skatten min og er veldig for skatteordningen i Norge. Men i dette tilfellet fikk vi en veldig bra leilighet til en veldig bra pris. Hehe. Men kommer nok til å ta det opp med utleieren og iallefall prøve å overtale han, men orker ikke betale mer for leiligheten. Anonymous poster hash: b1c8a...439 Tror nok dette var et meget klokt valg. Hadde jeg vært utleier ville jeg nok ikke satt de fem tusen direkte inn på konto men brukt de på dagligvarer og evt. drivstoff, og heller latt en større del av lønna stå igjen på konto om mannen har tenkt å spare penger Lykke til i ny bolig Lenke til kommentar
Strato Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Synes det er kvalmt at folk bruker forumet til å fremme kriminalitet. 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 Takker for svar. Kommer nok til å gå for leiligheten, da vi nærmest har skrevet under på kontrakt og startet innflyttingen. Skjønner at det ikke er moralsk riktig å gjøre det, men var egentlig bare det om noen kom til å bli tatt jeg var redd for Selv vil jeg alltid, og har alltid, betalt skatten min og er veldig for skatteordningen i Norge. Men i dette tilfellet fikk vi en veldig bra leilighet til en veldig bra pris. Hehe. Men kommer nok til å ta det opp med utleieren og iallefall prøve å overtale han, men orker ikke betale mer for leiligheten. Anonymous poster hash: b1c8a...439 "Siden det er første gang jeg begår lovbrudd er jeg ikke kjeltring enda." Du lurer ingen andre enn deg selv, jeg betaler altid skatter og avgifter og vill alltid gjøre det. Hadde jeg vist hvem du var hadde jeg ikke tenkt særlig om deg lengre, ingen liker de som ikke bidrar... 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 Moderatormelding Trådstarter har fått løst problemstillingen sin, og videre oppfordringer til å diskutere hvordan man lurer seg unna skattlegging er derfor ikke interessante eller i tråd med regelverket. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg