Gå til innhold

HS3: Eventfikling


Anbefalte innlegg

Tester ut Netatmo-plugin, og leker litt med støymåleren. Jeg vil ha beskjed dersom lydnivået overstiger et visst nivå (sannsynligheten for at noen er hjemme er da stor). Eventen under fungerer antageligvis kun dersom nivået er akkurat 45 dB i 3 sekunder, men ikke hvis det f.eks. er 46 dB.

 

Hvordan får jeg laget en event som sender beskjed hvis nivået er over 45 dB, og ikke bare akkurat 45 dB?

 

IF UltraNetatmo3 Plugin Environmental Stue Noise has been 45 dB for exactly 3s     
 
  Then Send Pushover Message to All Clients
Title: Lydnivå stue...
Message: ...tilsier at det er noen hjemme
Priority: Normal
Sound: pushover
Application: Homeseer

 

NB: Jeg vil heller ikke ha beskjed hver gang lydnivået endrer seg til en verdi høyere enn 45 dB når forrige verdi var 45 dB eller over...:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke mulig uten at samtlige device valuer. I tillegg er støynivåer logaritmiske, og må beregnes deretter (se signaturen min).

 

Det er dermed ikke mulig å få til en trigger som sjekker at et nivå har vært høyere eller lavere enn sånn og sånn over en hvis tid. Du må velge en av dem. Enten er støynviået under eller over X, eller så er støynivået X dB i Y tid.

 

 

Håpet er at Device History plugin'en vil kunne gjøre dette. Men det kommer an på hvor ressurskrevende det er. En trigger basert på statistikk krever vesentlig mer (og bl.a. en SQL-spørring) hvert sekund enn vanlige triggere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...