Delvis Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Har planer om å legge ut oppdrag på mittanbud.no. Aldri benyttet det før, men ser jo ut som et greit opplegg.Ser at Finn har noe likt Finn.oppdrag. Noen som erfaring med de der og hva som er best? Hvis det i det hele tatt er noe å anbefale. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Spørs vel hvor du bor tror jeg. Jeg har lagt ut 2 jobber på mittanbud, knapt fikk svar på noen av de. Den ene jobben måtte jeg ordne utenom de da jeg ikke fikk noen seriøse svar(en polakk(?) jeg ikke forstod og en som kanskje kunne kanskje komme utpå vinteren en gang) og den andre hadde ett svar. Bor du i en storby er det nok bedre, men ikke helt sentrale strøk tror jeg de funker dårlig begge to egentlig. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Det er vel som regel de samme firmaene som er registrert begge steder, så det spiller vel egentlig ingen rolle. Jeg legger alltid ut begge steder, men har opplevd et par ganger at kategorien for jobben min ikke ligge rpå den ene men på den andre f. eks. Lenke til kommentar
Nordmann3 Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 De mest seriøse og ordentlige firmaene holder seg unna slike sider. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2015 De mest seriøse og ordentlige firmaene holder seg unna slike sider. Javel? Det var litt dumt. For jeg må si jeg har blandet erfaring med de som regnes som seriøse og ordentlige aktører også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Har prøvd både anbudstorget og mitt anbud ved flere anledninger, og får mange henvendelser som jeg oppfatter som useriøse. Tilbudene preges av elendig/uforståelig språk (forsøk på norsk eller engelsk med google translate, ser det ut som), og både omfang og pris tilbys på andre måter enn det som ligger i mitt anbud. Virker som om det er en del som svarer på disse anbudene i håp om å få en jobb til overpris eller en uforutsigbarhet som ikke er akseptabel for meg som kunde. Eksempler: A: Jeg skulle bytte tak på det ene huset mitt, og la ut komplett spesifikasjon av hva som skulle gjøres, type stein, og ville ha fastpris på alt. Fra en tilbyder fikk jeg "fast pris er xxx kr pr time". Andre tilbud var helt uforståelige og uklare. Endte opp med å slette anbudene på nettet, og sendte i stedet forespørsel til en håndfull firma i nærheten. Resultatet ble veldig bra. B: Jeg skulle rive et av mine hus, og da varierte prisene fra Y kr til 10xY kr for en godt spesifisert jobb. Også her var det mange tilbud som var uforståelige. Endte nok en gang opp med å slette anbudene på nettet, og kontaktet et par lokale firma for å få jobben gjort. Mulig det funker bedre for småjobber, men de gjør jeg som regel selv. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2015 (endret) Ja poenget slik jeg forstår det, er jo at man kan lese andres vurderinger av jobber, pris osv, de som kommer med tilbud har utført. Endret 23. juli 2015 av Delvis Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 28. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2015 (endret) Spørs vel hvor du bor tror jeg. Jeg har lagt ut 2 jobber på mittanbud, knapt fikk svar på noen av de. Den ene jobben måtte jeg ordne utenom de da jeg ikke fikk noen seriøse svar(en polakk(?) jeg ikke forstod og en som kanskje kunne kanskje komme utpå vinteren en gang) og den andre hadde ett svar. Bor du i en storby er det nok bedre, men ikke helt sentrale strøk tror jeg de funker dårlig begge to egentlig. Til dere som har brukt mittanbud: Er i gang og har tenkt prøve legge ut oppdrag og se hva som skjer. Endret 3. april 2016 av Delvis Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 3. april 2016 Forfatter Del Skrevet 3. april 2016 Må si at det var en positiv erfaring. Fikk mange henvendelser, og plukket ut de tre med beste tilbakemeldinger til befaring.De med lavest pris fikk oppdraget(ganske betydelige forskjeller). Det ble stort sett gjort veldig fint grundigt jobb av folk som helt klart kunne jobben sin. Kommer til å benytte tjenesten igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå