Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Posttraumatisk stress Lidelse ?

Anbefalte innlegg

hei, jeg var hos psykolog og han sa at han mente jeg hadde diagnosen posttraumatisk stress lidelse pga mobbing hele livet og litt andre ting som har sjedd. Hva betyr det vist jeg får denne diagnosen iht Jobb og slike ting ? Har noen tilgang til å se slikt ? andre som har fått noen sånn diagnose ?

Anonymous poster hash: 92804...5c2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Arbeidsgivere har selvsagt ikke innsyn i din psykologjournal. Det skulle ta seg ut. 

Ingen får tilgang til diagnosen din, om du ikke samtykker til det. Det forbundet med starffeansvar å avsløre helseopplysninger om pasienter.

Dersom du søker ytelser fra NAV gir du også dem tilgang til helseopplysninger som kan være viktige for å avgjøre om du har rett på ytelsene du søker om. Men NAV får ikke tilgang til andre opplysninger om din helse enn de trenger for å avgjøre søknaden din.

Lenke til kommentar

Ble diagnosert med det for noen år siden, det skal ikke være noen hindring i ditt daglige liv utenom sykdomsbildet i seg selv.

PTSD er noe som gjerne rammer folk som har vært i krig eller er blitt voldtatt, men det finnes flere andre måter å få PTSD som vedvarende mobbing, seksuell misbruk, mishandling, osv. Det kan 'kureres' og er på en måte en veldig dyp, vedvarende livhemmende depresjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...