Gå til innhold

Kamera med wifi

Anbefalte innlegg

Som kan laste opp til PC/ Dropbox e.l. automatisk. Finnes det? 

Tenker da på en funksjon lik den android eller ios har som laster opp bilder rett inn til en eller annen "Cloud" autoamtisk (dvs. når man er innenfor wifi rekkevidde). 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som kan laste opp til PC/ Dropbox e.l. automatisk. Finnes det? 

Tenker da på en funksjon lik den android eller ios har som laster opp bilder rett inn til en eller annen "Cloud" autoamtisk (dvs. når man er innenfor wifi rekkevidde). 

Det finnes, i verste fall må du trykke på en knapp.

Tror det og finnes minnekort med Wifi

Noen linker

http://www.amazon.com/gp/product/B00FG8PPXI/ref=as_li_tl?tag=hotoge-20&ie=UTF8&camp=1789&creative=390957&creativeASIN=B00FG8PPXI&linkCode=as2&linkId=2T5WNCCZEOY47HKL

http://www.amazon.com/s/?tag=hotoge-20&_encoding=UTF8&camp=1789&creative=390957&keywords=cameras+with+wifi+built+in&linkCode=ur2&linkId=HWKOIAP2ZGV7RCZF

Endret av technicality
Lenke til kommentar

Eye-fi kjenner jeg, men gikk forferdelig tregt før. Har det blitt bedre nå?

De andre du linket til er jeg usikker på har det jeg er ute etter. Mitt Olympus OM-D EM-1 har jo også Wifi, men er likt Gopro, dvs. den lager et eget Wifi nett som andre huker seg på. Det er ikke det jeg ønsker. 

Lenke til kommentar

Eye-fi kjenner jeg, men gikk forferdelig tregt før. Har det blitt bedre nå?

De andre du linket til er jeg usikker på har det jeg er ute etter. Mitt Olympus OM-D EM-1 har jo også Wifi, men er likt Gopro, dvs. den lager et eget Wifi nett som andre huker seg på. Det er ikke det jeg ønsker. 

Ah, det var ikke ditt første møtet med denne jungelen nei, du...det kan jeg ikke svare på. Du spurte så enkelt om det er mulig så jeg svarte vel egentlig fort og galt på det ;)

Bruker gamlemåten med å koble kameraet opp til pc som autosynker, så har ikke brukt wifi løsningene selv desverre

Lenke til kommentar

Helt greit.

Kikket på brukermanualen til Canon GX7, og der er det en mulighet, men ikke automatisk (må via en egen Canon software), og sannsynligvis knotete(?).

Det er jo så "elegant" fra mobilen hvor alt lastes automatisk over i dropbox. 

Lenke til kommentar

Helt greit.

Kikket på brukermanualen til Canon GX7, og der er det en mulighet, men ikke automatisk (må via en egen Canon software), og sannsynligvis knotete(?).

Det er jo så "elegant" fra mobilen hvor alt lastes automatisk over i dropbox. 

Vel som du selv sa så gjør jo eye-fi det du vil...bare tregt ? kan jo kikke på den igjen,kanskje de har forbedret hastigheten, og da står du jo mer friere til å velge kamera enn å bli fastlåst til kun wifi kameraer

Lenke til kommentar

Etter det jeg vet, gjør ikke Eye-fi det jeg vil, men kan være en litt fiklete mulighet.

Hadde foretrukket en noe mer strømlinjeformet løsning.

Tanken var å ha et kamera nummer to som dekket dette behovet.

Lenke til kommentar

Etter det jeg vet, gjør ikke Eye-fi det jeg vil, men kan være en litt fiklete mulighet.

Hadde foretrukket en noe mer strømlinjeformet løsning.

Tanken var å ha et kamera nummer to som dekket dette behovet.

Kanskje å sette opp kamera til å synche seg med mobil, som igjen allerede synkes mot skyløsning ? 

Blir ikke helt en sky, men kanskje noe slikt ?

http://www.digitaltrends.com/mobile/offload-files-devices-western-digitals-portable-drive-wi-fi/

For photographers, the My Passport Wireless can also function as a companion to your digital camera, thanks to the SD card slot; simply pop an SD card in, and the drive automatically pulls the photos off. If you have a Wi-Fi enabled camera, you can also transfer files wirelessly using the drive’s built-in FTP protocol.

Endret av technicality
Lenke til kommentar

Hei

Sikkert fin, men da kan jeg like godt putte SD kort inn i PC.

Idag kan jeg overføre (med litt trykking), til mobil eller nettbrett. Tanken var å ha noe som gikk automatisk så lenge strømmen på kamera var på, samt at man var innen en Wifi range.

Lenke til kommentar

Hei

Sikkert fin, men da kan jeg like godt putte SD kort inn i PC.

Idag kan jeg overføre (med litt trykking), til mobil eller nettbrett. Tanken var å ha noe som gikk automatisk så lenge strømmen på kamera var på, samt at man var innen en Wifi range.

Skjønner, finner du noe så del gjerne :) 

Lenke til kommentar

Hadde en runde i butikken med en hyggelig ekspeditør. Det vi fant var både litt buggy software samt endel løsninger fra de forskjellige leverandørene som kanskje ikke var like brukervennlig. Var vel greit nok, men ikke så "smuut" som jeg kunne ønske meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...