Gå til innhold

Mann på facebook er møkk lei utlendinger i Norge, hvor ille er problemet egentlig?

Mann har fått nok av utlendinger  

40 stemmer

1. 1. Har han virkelig ett poeng her

• Ja, dette har gått for langt og nå er det nok
      21
    • Nei, det er ikke så ille i realiteten
      19

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wow...bare...wow... Oleoh... dafuq did I just read o.O

Bedre med europeisk innvandring... skaut og sjal var deres eget valg... Kommunisme sammenligner du med multikultur...

Legg frem fakta for å underbygge det er du grei, nå er jeg nysgjerrig på hva du baserer dine konklusjoner på

Det er ingen tvil om at Europeisk innvandring fører med seg økonomisk profitt og ikke like mye friksjon mellom samfunnene som oppstår. Skaut og sjal har aldri vert påbudt eller stimulert til sosialt her i Norge. Mange damer brukte det fordi de likte det, nå i dag vil de fleste det ikke. Jeg sammenligner det som skjer med kommunismen i Russland, ikke multikultur med kommunisme, men det er absolutt noen lignende tanker som ligger bak. Konsekvensene er nok noenlunde de samme.

Jada, profitt blir det...Men ikke for Norge min gode mann.

Nei sier du det ? det var ikke påbudt eller stimulert til ? Ja nei...når du sier det på den måten så er det jo hevet over enhver tvil  :hrm:

Lignende tanker ja...mhm... I ditt hode da eller ? Med den logikken så er jo alderdom og en atombombe og det samme da ? Konsekvensen er jo død, noenlunde det samme...Siden noen overlever en atombombe, men igjen de dør jo til slutt de og, hmmm så det er akkurat det samme! MIND BLOWN!

Endret av technicality
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Wow...bare...wow... Oleoh... dafuq did I just read o.O

Bedre med europeisk innvandring... skaut og sjal var deres eget valg... Kommunisme sammenligner du med multikultur...

Legg frem fakta for å underbygge det er du grei, nå er jeg nysgjerrig på hva du baserer dine konklusjoner på

Det er ingen tvil om at Europeisk innvandring fører med seg økonomisk profitt og ikke like mye friksjon mellom samfunnene som oppstår. Skaut og sjal har aldri vert påbudt eller stimulert til sosialt her i Norge. Mange damer brukte det fordi de likte det, nå i dag vil de fleste det ikke. Jeg sammenligner det som skjer med kommunismen i Russland, ikke multikultur med kommunisme, men det er absolutt noen lignende tanker som ligger bak. Konsekvensene er nok noenlunde de samme.

Jada, profitt blir det...Men ikke for Norge min gode mann.

Nei sier du det ? det var ikke påbudt eller stimulert til ? Ja nei...når du sier det på den måten så er det jo hevet over enhver tvil  :hrm:

Lignende tanker ja...mhm... I ditt hode da eller ? Med den logikken så er jo alderdom og en atombombe og det samme da ? Konsekvensen er jo død, noenlunde det samme...Siden noen overlever en atombombe, men igjen de dør jo til slutt de og, hmmm så det er akkurat det samme! MIND BLOWN!

Profitt for kapitalistene og muligens for nordmenn dersom deres tjenester fører til økt velferd for befolkningen. Det blir et veldig komplisert reknestykke.

Lenke til kommentar

Så... skal vi se... De Øst-europeiske bandene går i pluss... og av og til blir noe av tyvegodset funnet før det blir videresolgt/transportert ut av landet så nordmenn slipper å gå i tap, og dermed heller kan selge det selv ?  :hmm: Makes sense.

Men...hvor kommer tiggere inn i dette ? Sist jeg sjekket så var blant annet romania og bulgaria en del av europa.

Eller det er kanskje god fisk ifølge deg ? siden de er europeiske land ? 

Nei,da sier jeg meg ferdig med denne endeløse "debatten" Takk for praten Olalala  Oleoh.

Endret av technicality
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Så... skal vi se... De Øst-europeiske bandene går i pluss... og av og til blir noe av tyvegodset funnet før det blir videresolgt/transportert ut av landet så nordmenn slipper å gå i tap, og dermed heller kan selge det selv ?  :hmm: Makes sense.

Men...hvor kommer tiggere inn i dette ? Sist jeg sjekket så var blant annet romania og bulgaria en del av europa.

Eller det er kanskje god fisk ifølge deg ? siden de er europeiske land ? 

Nei,da sier jeg meg ferdig med denne endeløse "debatten" Takk for praten Olalala  Oleoh.

Det er et ubestridelig faktum at Europeisk innvandring og Europeisk ettet innvandring går økonomisk sett for staten i pluss. Dette kommer kanskje av at det blir mindre friksjon og er større medfølelse blant de i større grad i slekt. Noe som gjør at folk har bedre moral og arbeider hardere for samfunnet.

Ikke-vestlig innvandring er det dyreste blunderet vestlige land noen gang har funnet på. Det multietniske og kulturelle samfunnet har bare kommunisme som sidestykke i økonomisk og sosial katastrofe.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Han kommer ikke med så mye bra argumenter...

I et demokrati så er det forventet at en kan utøve sin egen religion. Det er derfor en selvfølge at muslimer får bygge moskeer, jøder synnagoger og buddhister templer. Det er en selvfølge at en får spise den maten religionen krever. Muslimer halal og ikke svin, jøder kosher, hinduer ikke kuer, og buddister som ønsker det ikke kjøtt.

Hijab er han tydeligvis sterkt imot. Men en skal ikke så langt tilbake i tid i Norge før normen for gifte kvinner var å gå med sjal. Og for bunaden, og i Norske kirker så er dette i de fleste tilfeller "korrekt" tilbehør for gifte kvinner, selv om det ikke brukes. Niqab og burka er selvfølgelig trist, en tradisjon som har blitt innlemmet i islam pga beduinkulturer, men andelen som bruker det i Norge er forsvinnende liten.

Videre så blir han forbannet på andelen innvandrere i Norske fengsler, han sier den er på 50%, og nevner muslimer i samme åndedrag. Sannheten er at den er nærmere 30%. Men av disse så har 7/10 ingen tilknytning til Norge (altså ikke innvandrere, mennesker fast bosatt i Norge), og består hovedskelig av Øst-Europeere. Altså er det ikke norsk innvandringspolitikk som har skylden her, men schengen og det åpne europeiske arbeidsmarkedet.

Nå er det da kultur det var prat om. Hijab, Niqab og slikt kan ikke sammenlignes med sjal, fordi det var noe kvinnene bare ønskte å gå med, ikke som disse muslimske plaggene som oftere er religiøst oppfordret og stimulert til sosialt.

Jeg ser du heller ikke vet så mye om norske kirker eller hva som er korrekt. For det der tar du bare rett ut av det blå.

Nei, det er ikke slik at de fleste innvandrere som er i norske fengsler kommer fra øst-europa. Alle innvandrere, særlig de fra ikke-vestlige land, har en høy kriminalitetsrate.

Jeg Ønsker ikke å forsvare hijab, Nikab og er ikke kristen, men tror nok at noen gikk med sjal i Norge av religiøse grunner også. Les i Bibelen:

Paulus’ første brev til korinterne Kapittel 11.10

Sitat

"Mannen skal ikke dekke hodet, for han er Guds bilde og ære. Men kvinnen er mannens ære. 8 For mannen ble ikke til av kvinnen, men kvinnen av mannen. 9 Mannen ble heller ikke skapt for kvinnens skyld, men kvinnen for mannens. 10 Derfor skal kvinnen for englenes skyld ha noe på hodet, som et myndighetstegn. 11 Men i Herren er ikke kvinnen uavhengig av mannen, og mannen er ikke uavhengig av kvinnen. 12 For som kvinnen ble til av mannen, blir mannen født av kvinnen, men alt er fra Gud. 13 Bedøm selv! Sømmer det seg for en kvinne å be til Gud uten noe på hodet? 14 Lærer ikke selve naturen dere at det er en skam for mannen å ha langt hår, 15 mens det for kvinnen er en ære? For håret er gitt henne som slør. 16 Hvis noen vil lage strid om dette, så husk at en slik skikk har ikke vi, og heller ikke Guds menigheter. "

Du misforstår bibelen. Ja, Paulus er en viktig tenker i kristendommen, men han var en mann. Han spredde kristendommen, men han var ikke en person en absolutt må høre på. Bibelen er ikke lik Koranen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

T U F S

Kan ikke si at dette var noe særlig konstruktiv ei heller et innlegg du kan skryte av.

Så var ikke fyren i videoen heller noe å skryte av da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

T U F S

Kan ikke si at dette var noe særlig konstruktiv ei heller et innlegg du kan skryte av.

Men slike innlegg kan man styre unna. Anbefaler å ta en titt på forumreglene helt øverst som er nok så synlig på forsiden;

1. Ha ekstra fokus på saklighet. Ta ballen og ikke mannen, uavhengig av hvor provoserende du finner et innlegg. Blir du veldig provosert av noe så anbefales det at man "teller til ti" før man skriver sin respons.

Endret av Slettet-aj7hPT
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

T U F S

Men slike innlegg kan man styre unna. Anbefaler å ta en titt på forumreglene helt øverst som er nok så synlig på forsiden;

1. Ha ekstra fokus på saklighet. Ta ballen og ikke mannen, uavhengig av hvor provoserende du finner et innlegg. Blir du veldig provosert av noe så anbefales det at man "teller til ti" før man skriver sin respons.

Det har du rett i, men når fyren er så åpenbart en idiot, så påberoper jeg meg retten til å kalle en spade for en spade. Han har jo åpenbart psykiske lidelser.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Det har du rett i, men når fyren er så åpenbart en idiot, så påberoper jeg meg retten til å kalle en spade for en spade. Han har jo åpenbart psykiske lidelser.

Er du psykologiskeproblemofob? Xenofob?

Når jeg tenker meg om, er dette faktisk et stort problem. Dersom folk hadde mer akseptanse for folk med psykiske problemer, hadde det vert lettere for disse å søke hjelp for problemene sine.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

T U F S

1. Ha ekstra fokus på saklighet. Ta ballen og ikke mannen, uavhengig av hvor provoserende du finner et innlegg. Blir du veldig provosert av noe så anbefales det at man "teller til ti" før man skriver sin respons.

Så du kostet vekk det jeg sa og nå kaller du personen idiot og en med psykiske lidelser? Nå er det både dine innlegg og mine off-topic så jeg anbefaler at vi bare slutter nå.

Lenke til kommentar

Videoen er fjernet fra facebook så jeg fikk ikke sett den.

Men jeg er spent på å høre hva som gjorde han til en idiot? At han har "ukorrekte" meninger om innvandring?

*leses med...bergenser dialekt/aksent* "Nå er jeg dr***lei disse hijab-shibab-kebab-bibab-hiphapp" greiene Je...*bomme på pauseknappen* Jeg er fly F'n forbanna over hvordan disse lalalalala folk kan være så dumme" etc etc kommer med mye rart, har egentlig aldri noe poeng, men det som startet alt var visst at noen hadde skrevet jæ**** rasist til han.

Tror idiot stempelet kom frem for mange her av hvor kaotisk og uryddig han var,og gjentok seg om og om og om og om og om og om (videoen var ca 15 minutter lang) og om igjen, han hadde nok klart seg med under 5

Endret av technicality
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...