Gå til innhold

Mann på facebook er møkk lei utlendinger i Norge, hvor ille er problemet egentlig?

Mann har fått nok av utlendinger  

40 stemmer

1. 1. Har han virkelig ett poeng her

• Ja, dette har gått for langt og nå er det nok
      21
    • Nei, det er ikke så ille i realiteten
      19

Anbefalte innlegg

Multikulturalisme er kun én av mange samfunnsendringer i senere tid og langt ifra den største utfordringen. Automatiseringssamfunnet hvor 50% av jobber med stor sannsynlighet vil forsvinne innen to tiår og varehus nesten uten naturlig mat, kun prossesert mat i papp og plast, er langt større utfordringer. Man får ikke fødd en hel nasjon med noen poteter og gulrøtter stuet bort i et hjørne av en butikkjede.

Hvem har bruk for den vanlige mannen i gata om noen tiår når maskiner kan gjøre en langt bedre jobb enn mennesker og til en brøkdell av driftsutgiftene per time? Til slutt sitter majoriteten av menneskene og ser på noen få vellykkede på en skjerm eller spiller videospill fra morgen til kveld, da folk flest vil være overflødige. Det er allerede strømmere og innholdsskapere som tjener millioner i året da mengder av seere ikke har noe bedre fore enn å se inn i skjermen. Om 20-30 år vil multikulutralisme være en bagatell av en utfordring i forhold til det andre vi kommer til å slite med. Den største utfordringen er at vår økonomi basert på kontinuerlig vekst ender i kollaps. Det er ikke bærekraftig å doble avfallsmengden igjen og igjen. 3% økonomisk vekst har en doblingsrate på 23,333 år mens 5% økonomisk vekst har en doblingsrate på 14 år. I den siste doblingsfasen før kollaps vil vi forbruke flere naturressurser i løpet av den perioden enn totalen av samtlige mennsker som har levd.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klarte ikke å høre på han Facebook-mannen særlig lenge, så jeg vet dessverre ikke nøyaktig hvilke poeng han har.

Dog har jeg gjort en observasjon som jeg selv syns er på kanten av hva som er konstruktivt for integreringsdebatten. Nemlig konstruert rasisme (som jeg selv har valgt å kalle det).

Jeg synes det virker som om folk på venstresiden synes at alle mennesker burde være like, og derfor bør alle raser og kjønn osv. være proporsjonelt representert overalt, for å ihvertfall gi en illusjon av at alle er like. Arbeiderpartiet sier f.eks. på sin nettside at de "ønsker å diskriminere kjønn for å oppnå likestilling når dette er nødvendig" (jeg tuller ikke, det er hva de sier...). Må være en slags frykt for at noen havner utenfor?

Lenke til kommentar

buddhister templer. Det er en selvfølge at en får spise den maten religionen krever. Muslimer halal og ikke svin, jøder kosher, hinduister ikke kuer, og buddister som ønsker det ikke kjøtt.

Det er buddhist munker som ikke spiser kjøtt. Vanlige buddhister spiser kjøtt i haugevis :D

• Liker 2
Lenke til kommentar

Multikulturalisme er kun én av mange samfunnsendringer i senere tid og langt ifra den største utfordringen. Automatiseringssamfunnet hvor 50% av jobber med stor sannsynlighet vil forsvinne innen to tiår og varehus nesten uten naturlig mat, kun prossesert mat i papp og plast, er langt større utfordringer. Man får ikke fødd en hel nasjon med noen poteter og gulrøtter stuet bort i et hjørne av en butikkjede.

Hvem har bruk for den vanlige mannen i gata om noen tiår når maskiner kan gjøre en langt bedre jobb enn mennesker og til en brøkdell av driftsutgiftene per time? Til slutt sitter majoriteten av menneskene og ser på noen få vellykkede på en skjerm eller spiller videospill fra morgen til kveld, da folk flest vil være overflødige. Det er allerede strømmere og innholdsskapere som tjener millioner i året da mengder av seere ikke har noe bedre fore enn å se inn i skjermen. Om 20-30 år vil multikulutralisme være en bagatell av en utfordring i forhold til det andre vi kommer til å slite med. Den største utfordringen er at vår økonomi basert på kontinuerlig vekst ender i kollaps. Det er ikke bærekraftig å doble avfallsmengden igjen og igjen. 3% økonomisk vekst har en doblingsrate på 23,333 år mens 5% økonomisk vekst har en doblingsrate på 14 år. I den siste doblingsfasen før kollaps vil vi forbruke flere naturressusjer i løpet av den perioden enn totalen av samtlige mennsker som har levd.

Interessant tema som er verdig en egen tråd.
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Er enig. Jeg forstår ikke på noen måter hvorfor vi skal gi bort landet våre forfedre har laget. Det er da ikke folk fra Afghanistan eller Somalia som har skapt det som er her og et godt land, de har ingen rett. Det er nordmenn og deres etterkommere som har retten. Når det gjelder hensikrsmessighet er det uten tvil best med Europeisk og vestlig innvandring om vi skal ha noe, fordi det skaper mindre friksjon og er faktisk økonomisk lønnsomt. Det hjelper nok og med et sterkere religiøst og slektsmessig bånd.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Han kommer ikke med så mye bra argumenter...

I et demokrati så er det forventet at en kan utøve sin egen religion. Det er derfor en selvfølge at muslimer får bygge moskeer, jøder synnagoger og buddhister templer. Det er en selvfølge at en får spise den maten religionen krever. Muslimer halal og ikke svin, jøder kosher, hinduer ikke kuer, og buddister som ønsker det ikke kjøtt.

Hijab er han tydeligvis sterkt imot. Men en skal ikke så langt tilbake i tid i Norge før normen for gifte kvinner var å gå med sjal. Og for bunaden, og i Norske kirker så er dette i de fleste tilfeller "korrekt" tilbehør for gifte kvinner, selv om det ikke brukes. Niqab og burka er selvfølgelig trist, en tradisjon som har blitt innlemmet i islam pga beduinkulturer, men andelen som bruker det i Norge er forsvinnende liten.

Videre så blir han forbannet på andelen innvandrere i Norske fengsler, han sier den er på 50%, og nevner muslimer i samme åndedrag. Sannheten er at den er nærmere 30%. Men av disse så har 7/10 ingen tilknytning til Norge (altså ikke innvandrere, mennesker fast bosatt i Norge), og består hovedskelig av Øst-Europeere. Altså er det ikke norsk innvandringspolitikk som har skylden her, men schengen og det åpne europeiske arbeidsmarkedet.

Nå er det da kultur det var prat om. Hijab, Niqab og slikt kan ikke sammenlignes med sjal, fordi det var noe kvinnene bare ønskte å gå med, ikke som disse muslimske plaggene som oftere er religiøst oppfordret og stimulert til sosialt.

Jeg ser du heller ikke vet så mye om norske kirker eller hva som er korrekt. For det der tar du bare rett ut av det blå.

Nei, det er ikke slik at de fleste innvandrere som er i norske fengsler kommer fra øst-europa. Alle innvandrere, særlig de fra ikke-vestlige land, har en høy kriminalitetsrate.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Off topic, men er avateren din Nikolaj II? Hvis ja, hvorfor?

Ja. Fordi han var den siste Tsaren av Russland før han ble avsatt av kommunistene. Den siste rasjonelle og som førte til et større gode, før de som prøvde å gjøre det de mente var godt, koste hva, det koste ville, som førte til at millioner av mennesker sultet ihjel eller direkte ble drept. En totalitær ondskap som best i dag kan bli sammenlignet multikultur, de kortenkte og Social justice warriors, som over de neste årene vil føre til vestens undergang, om ikke noe skjer.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Er enig. Jeg forstår ikke på noen måter hvorfor vi skal gi bort landet våre forfedre har laget. Det er da ikke folk fra Afghanistan eller Somalia som har skapt det som er her og et godt land, de har ingen rett. Det er nordmenn og deres etterkommere som har retten. Når det gjelder hensikrsmessighet er det uten tvil best med Europeisk og vestlig innvandring om vi skal ha noe, fordi det skaper mindre friksjon og er faktisk økonomisk lønnsomt. Det hjelper nok og med et sterkere religiøst og slektsmessig bånd.

Vi kommer til å slite, hvis vi ikke lar inderne få jobbe i IT-næringen. Vi er faktisk avhengig av kunnskapen deres. Spør DnB og andre selskaper.

Lenke til kommentar

Wow...bare...wow... Oleoh... dafuq did I just read o.O

Bedre med europeisk innvandring... skaut og sjal var deres eget valg... Kommunisme sammenligner du med multikultur...

Legg frem fakta for å underbygge det er du grei, nå er jeg nysgjerrig på hva du baserer dine konklusjoner på

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Vi kommer til å slite, hvis vi ikke lar inderne få jobbe i IT-næringen. Vi er faktisk avhengig av kunnskapen deres. Spør DnB og andre selskaper.

Det går ikke ann å være dogmatisk, at ingen andre enn nordmenn skal få lov til å bo her, men forskjellen er jo de enorme nummrene. Det går an å la hardtarbeidende Indere få lov til å arbeide her, men ikke millioner av mennesker få lov til å komme. Jeg tror også at det fins nordmenn som kan ta seg av IT jobbene, bare om vi utdanner dem.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Wow...bare...wow... Oleoh... dafuq did I just read o.O

Bedre med europeisk innvandring... skaut og sjal var deres eget valg... Kommunisme sammenligner du med multikultur...

Legg frem fakta for å underbygge det er du grei, nå er jeg nysgjerrig på hva du baserer dine konklusjoner på

Det er ingen tvil om at Europeisk innvandring fører med seg økonomisk profitt og ikke like mye friksjon mellom samfunnene som oppstår. Skaut og sjal har aldri vert påbudt eller stimulert til sosialt her i Norge. Mange damer brukte det fordi de likte det, nå i dag vil de fleste det ikke. Jeg sammenligner det som skjer med kommunismen i Russland, ikke multikultur med kommunisme, men det er absolutt noen lignende tanker som ligger bak. Konsekvensene er nok noenlunde de samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...