Gå til innhold

Mann på facebook er møkk lei utlendinger i Norge, hvor ille er problemet egentlig?

Mann har fått nok av utlendinger  

40 stemmer

1. 1. Har han virkelig ett poeng her

• Ja, dette har gått for langt og nå er det nok
      21
    • Nei, det er ikke så ille i realiteten
      19

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen, jeg har nettopp sett denne videoen av en Norsk mann, mulig har du også det, men har du ikke det så er det link under her.

Han tar virkelig debatten rett i rota og drar den ut og tør å stå fram.

Man kan se han er tydelig frustrert og det er tydeligvis ikke uten grunn.

Men hvor sant/ille er det egentlig som han mener? jeg syns han har noen gode poeng men er det virkelig så ille som han skal ha det til? Enten så fortsetter vi bare i blinde ellers gjør vi jo noe med samfunnet ikke sant..

Her er filmen, hva syns dere?

edit: Må være innlogget på Facebook for å kunne se filmen forresten.

https://www.facebook.com/torbjorn.laegreid/videos/10152899077741356/

Endret av James Bond
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bedre hvis du nevner poengene hans. Orket ikke mer enn ett minutt av han, hvor han fortalte gang på gang hvorfor han hadde lei. Interessant nok hadde han tusenvis av eksempel på hvorfor han var lei. 

Enda en: "JEG ER IKKE RASIST, MEN............."-fyr.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Han kommer ikke med så mye bra argumenter...

I et demokrati så er det forventet at en kan utøve sin egen religion. Det er derfor en selvfølge at muslimer får bygge moskeer, jøder synnagoger og buddhister templer. Det er en selvfølge at en får spise den maten religionen krever. Muslimer halal og ikke svin, jøder kosher, hinduer ikke kuer, og buddister som ønsker det ikke kjøtt.

Hijab er han tydeligvis sterkt imot. Men en skal ikke så langt tilbake i tid i Norge før normen for gifte kvinner var å gå med sjal. Og for bunaden, og i Norske kirker så er dette i de fleste tilfeller "korrekt" tilbehør for gifte kvinner, selv om det ikke brukes. Niqab og burka er selvfølgelig trist, en tradisjon som har blitt innlemmet i islam pga beduinkulturer, men andelen som bruker det i Norge er forsvinnende liten.

Videre så blir han forbannet på andelen innvandrere i Norske fengsler, han sier den er på 50%, og nevner muslimer i samme åndedrag. Sannheten er at den er nærmere 30%. Men av disse så har 7/10 ingen tilknytning til Norge (altså ikke innvandrere, mennesker fast bosatt i Norge), og består hovedskelig av Øst-Europeere. Altså er det ikke norsk innvandringspolitikk som har skylden her, men schengen og det åpne europeiske arbeidsmarkedet.

Endret av blured
  • Liker 9
Lenke til kommentar

De aller fleste har jo ødelagt arven etter forfedre og forøplet landet med kirker og bibler allerede.

Jeg vil legge til: hvis man må ha konto hos en arbitrær nettside for å få innhold er ikke kilden verdt å diskutere slik det fremstilles her.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Så den ut, han vandrer litt i grenseland i det han sier. Meneh...utifra den videoen så vet jeg ærlig talt ikke hva jeg skal tro om han  :hmm:

Finurlig at dette skulle dukke opp den 22. Juli... Sikkert en tilfeldighet

Men for å holde meg til tråden, Ille er det ikke, men synes det begynner å bli litt for tilpassede omgivelser her hjemme.

Og med det så gir vi og grobunn for fremmedfrykt, genuine rasister og nazister... 

Endret av technicality
Lenke til kommentar

... får spise den maten religionen krever. Muslimer halal og ikke svin, jøder kosher, hinduister ikke kuer, og ...

Det heter hinduer...bare en liten, now you know, prøver ikke å henge deg ut eller fornærme deg eller rette på deg...

De spiser forresten ikke kjøtt i det hele tatt ;)

Endret av technicality
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Statskanalen NRK har mye av skylden for forfallet av det norske samfunn. I NRK er de stadig frempå i beste sendetid og ytrer "Vi er alle enige om at ditten og datten...". På den måten får folk et inntrykk av at det er best å holde munnen lukket siden det strider mot den offisielle holdningen som er opplest og vedtatt på NRK.

Siden folk har holdt munnen i flere tiår er det nå for sent å klage på et flerkulturelt samfunn.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg om det er representativt for samtlig halal-slakt men de slaktemetodene som er lagt ut på youtube virker temmelig groteske med tanke på dyrevelferd.

Yes, slaktmetodene deres er roten til alt F-skapen! :p 

Neida, Kosher-slakt er like borti gata for det. Noe jeg personlig synes er urkomisk, missforstå meg rett, at begge religioner har "lik" slaktmetode men samtidig er så sterkt imot hverandre...Men det kan være politikk og ikke religionene i seg selv som er årsaken for.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Klarte ikke å høre på han Facebook-mannen særlig lenge, så jeg vet dessverre ikke nøyaktig hvilke poeng han har.

Dog har jeg gjort en observasjon som jeg selv syns er på kanten av hva som er konstruktivt for integreringsdebatten. Nemlig konstruert rasisme (som jeg selv har valgt å kalle det).

http://www.vg.no/sport/haandball/haandball-em-kvinner-2014/et-litt-for-hvitt-landslag/a/23356130/

http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/kvinner/--Vi-har-et-kritthvitt-landslag-553503_1.snd

Er det viktigere å ha alle hudfargene representert på landslaget enn det er å få tak i de beste?

Man kan jo selvsagt lure på hvorfor det bare er personer med norsk opphav som er på de nevnte lagene.

Dog syns jeg man går langt i å insinuere at seleksjonen favoriserer dem som har norsk opphav.

Det er ikke miniputtfotball, der alle skal få. Det er snakk om profesjonelle deltakere som får betalt for sitt bidrag. Det er ikke om å skuffe inn hvem som helst fordi man vil ha litt variasjon i fargekartet. Man skal ha dem som er best og sannelig tror jeg det er det som har skjedd også. Jeg kan ikke erindre at det har vært noen saker i norsk toppidrett der man anklager idrettsforbundene for diskriminering. Godt mulig jeg får en slengt i fjeset også, så det er med forbehold. Jeg har i alle fall vanskelig for å tro at problemet er opphav, jeg velger å tro at de som gjør seleksjonen kan jobben sin og ser litt lengre enn opphav. Ikke har man grunn til å tro noe annet heller.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

Har ikke sett videoen eller lest innlegget men jeg vil nå si at innvandrings nivået i Norge er nok så høyt og storting samt regjering burde vurdere å minske dette eller melde oss ut av avtaler som resulterer i høy innvandring (EØS, Schengen). 

I tillegg til innvandring har de rød-grønne presset frem en avtale hvor Norge skal ta inn 8000 flyktninger hovedsaklig fra Syria, disse 8000 kan fort komme opp til rundt 40 000 om 5 års tid. Norge burde få i orden på egne økonomiske problemer samt arbeidsledigheten som blir større etter hvert som tiden går. 

Oslo f.eks hvor innvandring har blitt truffet hardest kan man klart se at integreringspolitikken burde blitt bedre en det den er nå.

Endret av Slettet-aj7hPT
Lenke til kommentar

Kan noen spørre han om å lage en ny video. Spesifikt hvilken innvandrer han ikke liker. Har ikke facebook account.

Eller mye bedre. Henvis han fyren til tråden.

Innvandrer jeg liker

- Indere

- Vietnamesere

- Kinesere

- Thai

- Fillippin

- Sverige

- Danmark

- Russere

- Britere

- Skottland

- Irland

Innvadrer jeg ikke liker

- Pakistanere

- Romania

- Nesten hele Europa Unionen

- Polske

- Afghanistan

- Afrika

- Saudi Arabia

- Iran

- Irak

- Nesten hele midtøsten

- Malaysia

- Indonesia

- Tyrkia

Endret av Rioter
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...