Gå til innhold

LØST, KAN SLETTES

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merkelig hvordan disse mirakelhelbredelsene aldri går ut på, tja, få et nytt bein eller noe. Jeg tror komikeren Tim Minchin sier det best.

Apostlene hadde helbredende evner i den første perioden etter Jesu død og oppstandelse, men evnene forsvant etter hvert. Helbredelse hadde altså en funksjon i en begrenset periode. Jeg skjønner ikke at predikanter i dag kan påberope seg slike evner, som ikke engang apostlene hadde.

Nå later du som om du vet noe du ikke kan vite. Igjen. Du burde virkelig passe på dette.

Men hvorfor lever ikke menneskene evig. Legevitenskapen framholder at menneskekroppen er så vidunderlig konstruert at den alltid burde kunne fornye seg selv, slik at mennesket kunne leve evig. Legene kan ikke forklare hvorfor den ikke gjør det. Den har et så enestående forsvarssystem at de undrer seg over at mennesker noen gang blir sykt.

Nei.

Hvorfor vi blir syke.

Hvorfor vi bli eldre.

Menneskekroppen er ikke så mystisk som du vil ha det til.

:) jeg er nok ikke den beste til å ordlegge seg, men tror nok at de fleste skjønner hva jeg mener.

...men litt vennskapelig erting er vel greit allikevel?

Lenke til kommentar

Svaret på dette er et definisjonsspørsmål. Gud sies å bruke mennesker som redskaper så gud kan helbrede i form av at han har skapt oss, vi har utviklet kunnskap og teknologi som igjen har ført til at vi kan helbrede mange sykdommer.

En lege representerer da gud i prosessen han bruker for å helbrede, legen bruker "gudegitte" gaver. Medisiner som helbreder er også et resultat av hva gud har gitt oss i form av kunnskap eller vår egen utvikling.

Jeg tror vel ikke akkurat helt på det jeg skriver her, men det er et argument jeg har sett mange ganger i liknende diskusjoner :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...