Anders78 Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 (endret) . Endret 25. juli 2015 av Gilmour Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Inntil det kommer noe skikkelig bevis ser jeg på alt sånt som svindel. Hvis de faktisk hadde noe som helst slags helbredende krefter hadde det ikke vært så j***** vanskelig å bevise, er dog flere tusen som er bevist svindlere så foreldrene dine kaster nok bort pengene. 1 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Jeg har en følelse av at de som "blir helbredet" ofte blir helbredet av vond rygg, eksem ol. Og ikke alvorlige sykdommer som er livstruende, Men det kan jo være andre som har helt andre erfaringer. Det er vel også noen som har opplevd at et for kort bein har vokst noen centimeter. Du finner sikkert også leger som kan stadfeste slike mirakler. Det er ingen grunn til å tro det er sant av den grunn, selvfølgelig. Spontanhelbredelse kan forekomme, men det betyr ikke at det skyldes mirakler. Fenomen vi ikke kan forklare, er ikke noe annet enn akkurat det. Hvis det ikke finnes noen grenser for hva Gud kan gjøre, så kan selvfølgelig Gud også helbrede. Men her tror jeg det spørres om predikantene kan helbrede, og da er svaret nei. Apostlene hadde helbredende evner i den første perioden etter Jesu død og oppstandelse, men evnene forsvant etter hvert. Helbredelse hadde altså en funksjon i en begrenset periode. Jeg skjønner ikke at predikanter i dag kan påberope seg slike evner, som ikke engang apostlene hadde. Lenke til kommentar
Anders78 Skrevet 22. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2015 (endret) . Endret 25. juli 2015 av Gilmour Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 (endret) Jeg lurer på hva definisjonen av "Gud" er, noe jeg mener man må ha for å i det hele tatt svare presist? Edit: kan gjerne få definisjon på "helbredelse" også Endret 22. juli 2015 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
sony77 Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Men hvorfor lever ikke menneskene evig. Legevitenskapen framholder at menneskekroppen er så vidunderlig konstruert at den alltid burde kunne fornye seg selv, slik at mennesket kunne leve evig. Legene kan ikke forklare hvorfor den ikke gjør det. Den har et så enestående forsvarssystem at de undrer seg over at mennesker noen gang blir sykt. De må innrømme at alle mennesker både frie og slaver, rike og fattige, de som har en god utdannelse og de som ingen utdannelse har, befinner seg i trelldom. Den kjensgjerning at gravplassene over hele verden stadig må utvides, bekrefter dette. Menneskene er i trelldom under sin store fiende døden. Døden krever stadig nye offer. Menneskene myrder hverandre. De setter i gang kriger, kriger hvor det blir benyttet moderne våpen noe som fører til at også sivilbefolkningen langt borte fra slagmarken mistet livet. Det inntreffer ulykker, flyulykker og bilulykker, ulykker i gruver og ulykker i fabrikker. Det kommer orkaner, flodbølger og jordskjelv og pest og farsotter krever mange menneskeliv. Men selv om vi unngår slike ting, banker døden på vår dør. Vi får en sykdom som nedbryter vår helse og vi dør. Hvis vi får leve lenge nok, blir vi etter hvert skrøpelige. Vi blir gamle. Organene i kroppen blir utslitt og funksjonerer ikke lenger som de skal og vi dør. Dette betyr ikke at den menneskelige skapning aldri vil bli frigjort at den alltid vil komme til å befinne seg i en eller annen form for trelldom. Vi som lever nå, har all grunn til å håpe på en snarlig frigjøring. 1 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Dersom du leser overskriften så står det "Helbredes av Gud" Ja, men jeg leste også innlegget ditt, og der står det noe annet. Lenke til kommentar
Anders78 Skrevet 22. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2015 (endret) . Endret 25. juli 2015 av Gilmour Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Apostlene hadde helbredende evner i den første perioden etter Jesu død og oppstandelse, men evnene forsvant etter hvert. Helbredelse hadde altså en funksjon i en begrenset periode. Jeg skjønner ikke at predikanter i dag kan påberope seg slike evner, som ikke engang apostlene hadde. Ingen apostler har noen gang hatt helbredende evner. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 (endret) Dette betyr ikke at den menneskelige skapning aldri vil bli frigjort at den alltid vil komme til å befinne seg i en eller annen form for trelldom. Vi som lever nå, har all grunn til å håpe på en snarlig frigjøring.Du mener snarlig som de kristne har snakket om i nesten 2000 år? Alle tegnene tyder på at det snart skal skje, enten det er 1000 år siden 900 år siden, 800 år siden idag eller lenge etter du er død. Snart skjer det, sier den som lyver. Snart, hvert øyeblikk. I tusenvis av år. Hva du måtte mene legevitenskapen sier håper jeg ingen tar seriøst. Endret 22. juli 2015 av Abigor Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Jeg lurer på hva definisjonen av "Gud" er, noe jeg mener man må ha for å i det hele tatt svare presist? Edit: kan gjerne få definisjon på "helbredelse" også Med Gud så mener jeg den kristne Gud/Jesus ( vet ikke noen bedre måte å forklare det på )Med helbredelse mener jeg at Gud/Jesus gjør deg frisk av f.eks. En dødelig/alvorlig sykdom. Etter det jeg skriver i første innlegg så burde det etter min mening ikke være så vanskeligt å forstå hva jeg mener, men selvfølgelig, det kan jo være at det er jeg som er litt tett i pappen også Jeg erfarer at folk har ulike definisjoner, gjerne også ut fra alder, selv om de mener de er "kristne". Jeg synes egentlig ikke om religioner og sånne båser, men kan for ryddighetens skyld gå med på å kalle meg "buddhist" med barnetro innenfor kristendommen. Så jeg for min del kan gå med på at Gud er Naturen, og da blir svaret ja på spørsmålet i trådtittel jeg tror naturen har evne til å reparere selv de mest håpløse tilfeller Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Tror du på helbredelse av Gud Ja, Gud kan flytte fjell, alt er mulig for Gud, han står over alt og er den mektigste av alle. Det var Gud som gjennom mennesket Jesus Kristus helbredet og vekket opp døde. Lenke til kommentar
afterall Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Har du opplevd gud flytte et fjell? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Bare hyggelig her er en grei link hvis du vil sjekke mer av læren Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Ingen apostler har noen gang hatt helbredende evner. Alle Apostler helbredet folk, til og med berøring av deres knokler, ben og klær etter deres død ga helbredelse. Apg 5:15 "De bar også syke ut på gatene og la dem på senger og bårer, for at i det minste skyggen av Peter kunne falle på noen av dem når han gikk forbi." Apg 19:11 "Gud gjorde helt uvanlige under ved Paulus' hender. Det hendte til og med at folk tok tørklær og arbeidstøy som han hadde hatt på seg, og la på de syke. Da slapp sykdommen taket, og de onde åndene fór ut av dem. " Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Ikke en eneste apostel har noen sinne helbredet noen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå