HDSoftware Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Folkens... Jeg har et veldig enkelt behov: Jeg skal kalle en StoredProcedure på en SQL server som tar imot tre INT32 parametere og returnerer en DECIMAL. Jeg bruker EntityFramework 6 og CodeFirst. Noen som har gjort dette før ? Takker for alle tips.. Lenke til kommentar
Enthroner Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Har du mulighet til å flytte logikken fra basen (stored procedure) og inn i koden din? Synd å drive med SPs når du ellers har så fin teknologistack. Compute hours på database er også mye dyrere enn på server, hvis du trenger et argument for å refaktorere. Til slutt; du kan kalle SPn slik man ellers ville gjort det. var affectedRows = context.Database.ExecuteSqlCommand("dinLagredeProsedyre @p1, @p2", new SqlParameter("@p1", 2), new SqlParameter("@p2", 3)); Lykke til Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 11. august 2015 Forfatter Del Skrevet 11. august 2015 Heisan og takk for s vr. Jeg hadde behov for å ha kode som genererte unike ID'er og så ingen annen måte å gjøre dette enn på database nivå. Dette er for å lage Fakturanummer og lignende. Problemet er løst slik at saken egentlig er ute av verden. Men jeg ble litt nysgjerrig på hva du har i tankene alikevel. Har du et eksempel på hvordan du tenkte det kunne vært løst? Lenke til kommentar
Enthroner Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Hei igjen!Det kommer vel litt an på hva du trenger å gjøre, men kanskje noe her kan lede deg på rett vei? https://msdn.microsoft.com/en-us/data/jj819164.aspx Konvensjoner kan også generaliseres: http://www.entityframeworktutorial.net/EntityFramework6/custom-conventions-codefirst.aspx Jeg har på følelsen at jeg har løst akkurat det samme problemet med en Property en gang, som på sin get {} gjorde operasjoner med databasen dersom en hidden field var null. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 11. august 2015 Forfatter Del Skrevet 11. august 2015 Takker for tipsene. Skal sjekke dem ut nå ferien er over og finen ut av dette.. mvh Ole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå