Anatman Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Vi effektiviser stadig produksjonen i samfunnet. Vi trenger da mindre folk til å gjøre jobbene som blir effektiviserte. De som blir til overs må finne på andre ting for jobb må en jo ha. Det fører til økt velferd i sammfunnet. Men noen må jo ha råd til å kjøpe det som tilbys også. Det første som skjedde var at kvinnene også gikk ut i jobb. Men effektiviseringen fortsatte. Løsningen da i feks USA var å jobbe mer. Så går det så langt en at man må begynne å låne penger på huset. Tilslutt går det ikke lenger og velferden må ned. Effektivisering er sikkert vel og bra, men totalt set ser det ikke ut som om det økonomiske systemet vi har i dag takler det. Hvor ligger egentlig løsningen? Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Godt spørsmål det. For å ta ditt eksempel på at man må ta opp huslån som igjen sørger for at folk får dårlig råd. Hvor kommer dette i fra? Det kommer i fra reguleringer og begrensninger satt av politikere som anvender sosialisme. Før i tiden kunne familier hvor kun far i huset var i jobb forsørge hele familien og samtidig betale ned på huset. I dag må hele familien være i sving og vi får igrunn mindre fritid enn vi kunne hatt. Boligprisene har skutt i været og det er ikke pga den økonomiske utviklingen, eller den teknologiske utviklingen. Det er ene og alene pga markedet er sterkt regulert. Eksempler på reguleringer er f.eks at alle hus må oppfylle Tek-10 kravet, nå kommer vel Tek-15 som er enda mer kostnadsdrivende. Jeg har bodd i ny leilighet bygget med balansert ventilasjon og bor nå i hus i fra 1980-tallet som er nokså fint holdt og modernisert, men det er ingen ventilasjon her. Inneklimaet er det ingenting å si på, mye mer behagelig her enn i den nye leiligheten er min påstand. Andre reguleringer som driver prisene opp er at det ikke er mulig å få tak i tomter pga hindringer. Sikkert hundrevis av nyanser og andre argumenter her, men ingen vits å ta for seg alt. Håper poenget mitt kom igjennom Det er veldig typisk når kapitalismen har bringt frem goder som velferd og teknologi, så kommer sosialismen og folks trang til å begrense ting frem i lyset. Vi så det i USA, etter gode tider hvor kapitalismen og fritt marked gjorde landet flott, kom disse trollene frem.. Se på USA i dag. Samme skjer i Norge, vi har vært velsignet med flaks, men velstanden her i landet kunne vært forvaltet så mye bedre! Vi har blitt bremset, omtrent som islam holder folk tilbake i steinalderen nede i midtøsten. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Det var jo reguleringer den gangen det var vanlig at mor var hjemme og passet huset, også. Akkurat den biten endres nok lite - hvis du fjerner alle reguleringene vil fortsatt husholdningene med to inntekter kontra en være sterkere, og drive prisene opp, noe som igjen blir et sterkt insentiv til at flere må ut i arbeid fra husholdningene som bare har en inntekt å lene seg på.Personlig ser jeg på dette som et gode, at vi trenger folk som gjør nytte for seg fremfor å gå hjemme og tørke støv hele dagen. Skal vi ha tilbake gamle tiders system må det nok andre REGULERINGER til, heller enn frislipp - så den biten dropper vi Tek-kravene er bare svada, men det blir "vår" utgift... dessverre. Håper jeg kommer meg inn i markedet før det blir "umulig"... 1 Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 (endret) Det var jo reguleringer den gangen det var vanlig at mor var hjemme og passet huset, også. Akkurat den biten endres nok lite - hvis du fjerner alle reguleringene vil fortsatt husholdningene med to inntekter kontra en være sterkere, og drive prisene opp, noe som igjen blir et sterkt insentiv til at flere må ut i arbeid fra husholdningene som bare har en inntekt å lene seg på. Personlig ser jeg på dette som et gode, at vi trenger folk som gjør nytte for seg fremfor å gå hjemme og tørke støv hele dagen. Skal vi ha tilbake gamle tiders system må det nok andre REGULERINGER til, heller enn frislipp - så den biten dropper vi Tek-kravene er bare svada, men det blir "vår" utgift... dessverre. Håper jeg kommer meg inn i markedet før det blir "umulig"... Reguleringer var det helt sikkert, men det forandrer ikke det faktum at flere reguleringer som er innført siden har gjort det kjipere for oss som lever i Norge. Jeg er uenig, jeg ser det ikke som noe mål at alle må ut i jobb om de ikke må det. Hvorfor forme et samfunn med tvang hvor alle må jobbe, når det ikke er nødvendig. Det som er den største prisdriveren er ikke at mange kan kjøpe boliger, det er mangel på muligheter til å bygge for en fornuftig sum som er problemet. Som er der pga reguleringer i alle slags former. Kristisansand kommune har vært flinke til å tilrettelegge for bygging, noe som har sørget for en svak eller til dels flat boligpris i en god stund nå. Så lenge det bygges i henhold til hva markedet krever å myndighetene ikke gjør det unødvendig dyrt med alt mulig byråkrati så blir det ikke høye priser. Endret 22. juli 2015 av Hyd Lenke til kommentar
Anatman Skrevet 22. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2015 Godt spørsmål det. For å ta ditt eksempel på at man må ta opp huslån som igjen sørger for at folk får dårlig råd. Hvor kommer dette i fra? Det kommer i fra reguleringer og begrensninger satt av politikere som anvender sosialisme. Før i tiden kunne familier hvor kun far i huset var i jobb forsørge hele familien og samtidig betale ned på huset. I dag må hele familien være i sving og vi får igrunn mindre fritid enn vi kunne hatt. Boligprisene har skutt i været og det er ikke pga den økonomiske utviklingen, eller den teknologiske utviklingen. Det er ene og alene pga markedet er sterkt regulert. Eksempler på reguleringer er f.eks at alle hus må oppfylle Tek-10 kravet, nå kommer vel Tek-15 som er enda mer kostnadsdrivende. Jeg har bodd i ny leilighet bygget med balansert ventilasjon og bor nå i hus i fra 1980-tallet som er nokså fint holdt og modernisert, men det er ingen ventilasjon her. Inneklimaet er det ingenting å si på, mye mer behagelig her enn i den nye leiligheten er min påstand. Andre reguleringer som driver prisene opp er at det ikke er mulig å få tak i tomter pga hindringer. Sikkert hundrevis av nyanser og andre argumenter her, men ingen vits å ta for seg alt. Håper poenget mitt kom igjennom Det er veldig typisk når kapitalismen har bringt frem goder som velferd og teknologi, så kommer sosialismen og folks trang til å begrense ting frem i lyset. Vi så det i USA, etter gode tider hvor kapitalismen og fritt marked gjorde landet flott, kom disse trollene frem.. Se på USA i dag. Samme skjer i Norge, vi har vært velsignet med flaks, men velstanden her i landet kunne vært forvaltet så mye bedre! Vi har blitt bremset, omtrent som islam holder folk tilbake i steinalderen nede i midtøsten. Problemet er at en for stor del av den totale pengepotten havner hos de rikeste slik at det blir for lite igjen til fordeling på hvermannsen til at ting kan gå rundt. Det handler ikke bare om rettferdighet. Det handler om å fordele pengene på en måte slik at ting i det hele tatt går rundt. Uten å skape inflasjon mm. Det er utenfordtingen. Løsninger som flere i jobb, midre skatt, lavre rente, jobbe mer osv, viker bare i en liten periode så sprekker det igjen. Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Godt spørsmål det. For å ta ditt eksempel på at man må ta opp huslån som igjen sørger for at folk får dårlig råd. Hvor kommer dette i fra? Det kommer i fra reguleringer og begrensninger satt av politikere som anvender sosialisme. Før i tiden kunne familier hvor kun far i huset var i jobb forsørge hele familien og samtidig betale ned på huset. I dag må hele familien være i sving og vi får igrunn mindre fritid enn vi kunne hatt. Boligprisene har skutt i været og det er ikke pga den økonomiske utviklingen, eller den teknologiske utviklingen. Det er ene og alene pga markedet er sterkt regulert. Eksempler på reguleringer er f.eks at alle hus må oppfylle Tek-10 kravet, nå kommer vel Tek-15 som er enda mer kostnadsdrivende. Jeg har bodd i ny leilighet bygget med balansert ventilasjon og bor nå i hus i fra 1980-tallet som er nokså fint holdt og modernisert, men det er ingen ventilasjon her. Inneklimaet er det ingenting å si på, mye mer behagelig her enn i den nye leiligheten er min påstand. Andre reguleringer som driver prisene opp er at det ikke er mulig å få tak i tomter pga hindringer. Sikkert hundrevis av nyanser og andre argumenter her, men ingen vits å ta for seg alt. Håper poenget mitt kom igjennom Det er veldig typisk når kapitalismen har bringt frem goder som velferd og teknologi, så kommer sosialismen og folks trang til å begrense ting frem i lyset. Vi så det i USA, etter gode tider hvor kapitalismen og fritt marked gjorde landet flott, kom disse trollene frem.. Se på USA i dag. Samme skjer i Norge, vi har vært velsignet med flaks, men velstanden her i landet kunne vært forvaltet så mye bedre! Vi har blitt bremset, omtrent som islam holder folk tilbake i steinalderen nede i midtøsten. Problemet er at en for stor del av den totale pengepotten havner hos de rikeste slik at det blir for lite igjen til fordeling på hvermannsen til at ting kan gå rundt. Det handler ikke bare om rettferdighet. Det handler om å fordele pengene på en måte slik at ting i det hele tatt går rundt. Uten å skape inflasjon mm. Det er utenfordtingen. Løsninger som flere i jobb, midre skatt, lavre rente, jobbe mer osv, viker bare i en liten periode så sprekker det igjen. Selvsagt, men det jeg skrev var ikke ment som å verne om slike tendenser. Tvert imot. De problemstillingene jeg skrev forårsaker nettopp slike problemer du nevner her. Lenke til kommentar
Anatman Skrevet 22. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2015 Godt spørsmål det. For å ta ditt eksempel på at man må ta opp huslån som igjen sørger for at folk får dårlig råd. Hvor kommer dette i fra? Det kommer i fra reguleringer og begrensninger satt av politikere som anvender sosialisme. Før i tiden kunne familier hvor kun far i huset var i jobb forsørge hele familien og samtidig betale ned på huset. I dag må hele familien være i sving og vi får igrunn mindre fritid enn vi kunne hatt. Boligprisene har skutt i været og det er ikke pga den økonomiske utviklingen, eller den teknologiske utviklingen. Det er ene og alene pga markedet er sterkt regulert. Eksempler på reguleringer er f.eks at alle hus må oppfylle Tek-10 kravet, nå kommer vel Tek-15 som er enda mer kostnadsdrivende. Jeg har bodd i ny leilighet bygget med balansert ventilasjon og bor nå i hus i fra 1980-tallet som er nokså fint holdt og modernisert, men det er ingen ventilasjon her. Inneklimaet er det ingenting å si på, mye mer behagelig her enn i den nye leiligheten er min påstand. Andre reguleringer som driver prisene opp er at det ikke er mulig å få tak i tomter pga hindringer. Sikkert hundrevis av nyanser og andre argumenter her, men ingen vits å ta for seg alt. Håper poenget mitt kom igjennom Det er veldig typisk når kapitalismen har bringt frem goder som velferd og teknologi, så kommer sosialismen og folks trang til å begrense ting frem i lyset. Vi så det i USA, etter gode tider hvor kapitalismen og fritt marked gjorde landet flott, kom disse trollene frem.. Se på USA i dag. Samme skjer i Norge, vi har vært velsignet med flaks, men velstanden her i landet kunne vært forvaltet så mye bedre! Vi har blitt bremset, omtrent som islam holder folk tilbake i steinalderen nede i midtøsten. Problemet er at en for stor del av den totale pengepotten havner hos de rikeste slik at det blir for lite igjen til fordeling på hvermannsen til at ting kan gå rundt. Det handler ikke bare om rettferdighet. Det handler om å fordele pengene på en måte slik at ting i det hele tatt går rundt. Uten å skape inflasjon mm.Det er utenfordtingen. Løsninger som flere i jobb, midre skatt, lavre rente, jobbe mer osv, viker bare i en liten periode så sprekker det igjen. Selvsagt, men det jeg skrev var ikke ment som å verne om slike tendenser. Tvert imot. De problemstillingene jeg skrev forårsaker nettopp slike problemer du nevner her. Ok, hvordan? Lenke til kommentar
Anatman Skrevet 22. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2015 Det var jo reguleringer den gangen det var vanlig at mor var hjemme og passet huset, også. Akkurat den biten endres nok lite - hvis du fjerner alle reguleringene vil fortsatt husholdningene med to inntekter kontra en være sterkere, og drive prisene opp, noe som igjen blir et sterkt insentiv til at flere må ut i arbeid fra husholdningene som bare har en inntekt å lene seg på. Personlig ser jeg på dette som et gode, at vi trenger folk som gjør nytte for seg fremfor å gå hjemme og tørke støv hele dagen. Skal vi ha tilbake gamle tiders system må det nok andre REGULERINGER til, heller enn frislipp - så den biten dropper vi Tek-kravene er bare svada, men det blir "vår" utgift... dessverre. Håper jeg kommer meg inn i markedet før det blir "umulig"... Reguleringer var det helt sikkert, men det forandrer ikke det faktum at flere reguleringer som er innført siden har gjort det kjipere for oss som lever i Norge. Jeg er uenig, jeg ser det ikke som noe mål at alle må ut i jobb om de ikke må det. Hvorfor forme et samfunn med tvang hvor alle må jobbe, når det ikke er nødvendig. Det som er den største prisdriveren er ikke at mange kan kjøpe boliger, det er mangel på muligheter til å bygge for en fornuftig sum som er problemet. Som er der pga reguleringer i alle slags former. Kristisansand kommune har vært flinke til å tilrettelegge for bygging, noe som har sørget for en svak eller til dels flat boligpris i en god stund nå. Så lenge det bygges i henhold til hva markedet krever å myndighetene ikke gjør det unødvendig dyrt med alt mulig byråkrati så blir det ikke høye priser. Hvis ikke alle jobber, hva skal de leve av? En bærekraftige økonomi må jo ha folk som har råd til å kjøpe det som produseres? Hvordan ser du dette for deg? Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Ok, hvordan? Leste du mine poenger om boligpolitikken? Det er er av de største bidragsyterene til hvorfor folk sliter med økonomien i dag og hvorfor de rike blir enda rikere. De som er unge og etablerer seg sliter mer enn noen gang. Jeg påpekte også hvordan noe av dette kan løses i teksten. Hvis ikke alle jobber, hva skal de leve av? En bærekraftige økonomi må jo ha folk som har råd til å kjøpe det som produseres? Hvordan ser du dette for deg? Jeg baserte mine utsagn på at vi kan ha råd til det likevel. Vi kunne hatt et samfunn hvor det ikke var nødvendig at alle måtte jobbe, men det har vi altså ikke Men er helt enig med deg, vi må ha et samfunn hvor folk har råd til å handle. Lenke til kommentar
Anatman Skrevet 22. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2015 Problemet med det du nevner med boligpolitikken er at det vil bare gi virkningen i en begrenset tidsperiode. Vi usetter problemet. Det hjelper ikke på sikt. Lenke til kommentar
Anatman Skrevet 22. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2015 Jeg er enig i at ikke alle trenger å jobbe. Slik er vel til dels også i dag. Mange som ikke jobber av diverse årsaker. Men vi har visst ikke råd til det i følge mange Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Reguleringer er det nok mye av, og det presser prisen på bolig opp, men det har ingenting med sosialisme å gjøre. I tillegg kan jeg jo si at det er en del utgifter man har i dag som man ikke hadde i gamledager, mobiltelefon, bil, internett, strøm (i større grad), innlagt vann, søppelavgift, forsikring, osv Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Det var jo reguleringer den gangen det var vanlig at mor var hjemme og passet huset, også. Akkurat den biten endres nok lite - hvis du fjerner alle reguleringene vil fortsatt husholdningene med to inntekter kontra en være sterkere, og drive prisene opp, noe som igjen blir et sterkt insentiv til at flere må ut i arbeid fra husholdningene som bare har en inntekt å lene seg på. Personlig ser jeg på dette som et gode, at vi trenger folk som gjør nytte for seg fremfor å gå hjemme og tørke støv hele dagen. Skal vi ha tilbake gamle tiders system må det nok andre REGULERINGER til, heller enn frislipp - så den biten dropper vi Tek-kravene er bare svada, men det blir "vår" utgift... dessverre. Håper jeg kommer meg inn i markedet før det blir "umulig"... Reguleringer var det helt sikkert, men det forandrer ikke det faktum at flere reguleringer som er innført siden har gjort det kjipere for oss som lever i Norge. Jeg er uenig, jeg ser det ikke som noe mål at alle må ut i jobb om de ikke må det. Hvorfor forme et samfunn med tvang hvor alle må jobbe, når det ikke er nødvendig. Det som er den største prisdriveren er ikke at mange kan kjøpe boliger, det er mangel på muligheter til å bygge for en fornuftig sum som er problemet. Som er der pga reguleringer i alle slags former. Kristisansand kommune har vært flinke til å tilrettelegge for bygging, noe som har sørget for en svak eller til dels flat boligpris i en god stund nå. Så lenge det bygges i henhold til hva markedet krever å myndighetene ikke gjør det unødvendig dyrt med alt mulig byråkrati så blir det ikke høye priser. Snakker vi forbi hverandre? Jeg bare påpeker at hvis markedskreftene styrer vil prisnivået generelt fortsatt være slik at man ikke kan forsørge en familie på en (normal) inntekt - ingen tvang via lovverket med i bildet her, mer et natulig valg å velge to i jobb for å kunne ha et liv uten konstant trang økonomi. For all del, om man kunne leve på en inntekt tilsvarende som man kan med to i dag er jeg kjempehappy - ingen jeg kan dele husleie med foreløpig Da får jeg levd som en krøsus, siden jeg kun har en utgiftspost: meg selv... Hus av god kvalitet er nok fortsatt dyrt, selv om man kan velge vekk mye av tullet staten påtvinger oss ønsker vel de fleste noe mer enn "favela"-standard. Et dusin planker og bølgeblikk virker litt stusselig... Tomtene har jo også en verdi, og i pressområdene blir slikt aldri billig, da man ikke kan trylle frem sentrumsnære områder via hverken regulering eller deregulering. Noe bedre arealutnyttelse går jo an, f.eks. påpekte jeg vel et sted at man kanskje kunne laget lokk over jernbanen ut av Oslo østover, og bygget høyblokker der, men slikt går man også tom for. Infrastrukturen må også tåle at befolkningstettheten øker, og det TROR jeg gjør det til en dårlig ide å lage skyskrapere over halve byen Da trengs det nok bredere veier, også - og et bedre kollektivtilbud via trikk/tbane. Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 (endret) Problemet med det du nevner med boligpolitikken er at det vil bare gi virkningen i en begrenset tidsperiode. Vi usetter problemet. Det hjelper ikke på sikt. Tja, jeg kan vel si det sånn at markedet vil alltid variere og om det er press i et marked så vil det være prisdrivende uansett hvordan politikk man har. Det jeg vil frem til er at politikernes reguleringer i dagens marked, og forsåvidt det som alltid har eksistert gjør ting verre. Ved å lette på mulighetene for utbyggere og folk til å bygge litt friere så vil det minske prispresset. Reguleringer er det nok mye av, og det presser prisen på bolig opp, men det har ingenting med sosialisme å gjøre. I tillegg kan jeg jo si at det er en del utgifter man har i dag som man ikke hadde i gamledager, mobiltelefon, bil, internett, strøm (i større grad), innlagt vann, søppelavgift, forsikring, osv Sosialisme var nok et upresist begrep. Det jeg mener er vel at Norge er et sosialistisk land og det er gjerne sosialister som ofte er veldig gira på dette med kontroll, detaljstyring og reguleringer. Intensjonene er ofte veldig gode, men det rammer faktisk ofte de svakeste og dårligere stilte. Politikere som kommer med slikt finner man likevel i de fleste partier Personlig ser jeg på dette som et gode, at vi trenger folk som gjør nytte for seg fremfor å gå hjemme og tørke støv hele dagen. Skal vi ha tilbake gamle tiders system må det nok andre REGULERINGER til, heller enn frislipp - så den biten dropper vi Tek-kravene er bare svada, men det blir "vår" utgift... dessverre. Håper jeg kommer meg inn i markedet før det blir "umulig"... Reguleringer var det helt sikkert, men det forandrer ikke det faktum at flere reguleringer som er innført siden har gjort det kjipere for oss som lever i Norge. Jeg er uenig, jeg ser det ikke som noe mål at alle må ut i jobb om de ikke må det. Hvorfor forme et samfunn med tvang hvor alle må jobbe, når det ikke er nødvendig. Det som er den største prisdriveren er ikke at mange kan kjøpe boliger, det er mangel på muligheter til å bygge for en fornuftig sum som er problemet. Som er der pga reguleringer i alle slags former. Kristisansand kommune har vært flinke til å tilrettelegge for bygging, noe som har sørget for en svak eller til dels flat boligpris i en god stund nå. Så lenge det bygges i henhold til hva markedet krever å myndighetene ikke gjør det unødvendig dyrt med alt mulig byråkrati så blir det ikke høye priser. Snakker vi forbi hverandre? Jeg bare påpeker at hvis markedskreftene styrer vil prisnivået generelt fortsatt være slik at man ikke kan forsørge en familie på en (normal) inntekt - ingen tvang via lovverket med i bildet her, mer et natulig valg å velge to i jobb for å kunne ha et liv uten konstant trang økonomi. For all del, om man kunne leve på en inntekt tilsvarende som man kan med to i dag er jeg kjempehappy - ingen jeg kan dele husleie med foreløpig Da får jeg levd som en krøsus, siden jeg kun har en utgiftspost: meg selv... Hus av god kvalitet er nok fortsatt dyrt, selv om man kan velge vekk mye av tullet staten påtvinger oss ønsker vel de fleste noe mer enn "favela"-standard. Et dusin planker og bølgeblikk virker litt stusselig... Tomtene har jo også en verdi, og i pressområdene blir slikt aldri billig, da man ikke kan trylle frem sentrumsnære områder via hverken regulering eller deregulering. Noe bedre arealutnyttelse går jo an, f.eks. påpekte jeg vel et sted at man kanskje kunne laget lokk over jernbanen ut av Oslo østover, og bygget høyblokker der, men slikt går man også tom for. Infrastrukturen må også tåle at befolkningstettheten øker, og det TROR jeg gjør det til en dårlig ide å lage skyskrapere over halve byen Da trengs det nok bredere veier, også - og et bedre kollektivtilbud via trikk/tbane. Jepp, jeg tror vi gjorde det. Enig i det du skriver igrunn. Ikke mye å utsette på det I byer som Oslo vil det alltid være press jo nærmere du kommer sentrum hvor det er heft om plassen. Selv bor jeg på en liten by med 10.000 innbyggere like ved Kristiansand og her er prisene omtrent som i Kristiansand som er en mye større by. Det må være noe galt en plass. Ikke bare dette med å få bygge å lette litt på kravene om noen ønsker det, men vi har jo en skattepolitikk som i lang tid har favorisert spekulanter. Vi har selvfølgelig også hatt svært gode tider i Norge siden starten av 2000-tallet som har drevet opp lønninger og det meste annet. Lav rente gjør også sitt til at folk kan låne mer uten å lide noen nødvendigvis større nød. Så lenge renten er lav vel og merke Er nok kanskje for enkelt å komme med bastante meninger og forslag til en mirakelkur. Jeg tror likevel jeg var inne på noe som kanskje kunne bedret situasjonen Endret 22. juli 2015 av Hyd 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Gidder ikke lage sitattårn. Prisnivået kan godt ha noe med næringslivet i byen å gjøre (ref å bo sentralt). Mener det ikke er SÅ lenge siden man kunne kjøpe for femsifret i Hammerfest (har hvertfall hørt at leiligheter i ByBo gikk for den prisen en stund), men det var nok før Melkøya kom - prisene der oppe er ganske stive nå, selv om det bygges endel innover i landet, lenger unna kysten. 1 Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Ja, det stemmer nok det. Ser f.eks det veldig tydelig i Stavanger nå som oljebransjen er på vei nedover. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå