Gå til innhold

Optisk enhet til Fractal Design Node 605?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dekselet skal vekk. Dette er bare til pynt hvis man ikke har en optisk enhet installert.

Om det er slot-in eller tray er litt hipp som happ. Jeg syntes slot-in er kult, men les litt på nett og kjøp den som er raskest og bråker minst. Ikke bry deg så mye om hvordan plata settes inn.

Siden dette er slim så er det ikke så mye å velge i, og det er ikke de beste enhetene. 

http://www.prisjakt.no/category.php?&b=s228651906#rparams=b=s228651980

Lenke til kommentar

Nei om det er tray eller slot-in har lite å si, var mer for å vite hva som passer. På noen kabinett så må jo en endre fronten på optisk enhet med den fra kabinettet, og om det var tilfellet her så hadde ikke slot-in vært noe alternativ.

Støynivå spiller liten rolle. Det kan vel justeres ned alt av hastigheter likevel slik at den går stille? Det vil være svært sjeldent den er i bruk, men en sjelden gang blir det å spille av bluray eller brenne en cd/dvd på den.

Lenke til kommentar

Du må vel vippe ned frontdekselet uansett, så kan ikke skjønne at det betyr noe om det er slot-in eller tray-in.

Jeg kjøpte også en BR til HTPC'n, men ble ikke noe fornøyd. Dette var standard størrelse, og en realtivt god en iallfall i følge reviews. Jeg syntes den ble for treg og jeg fant ingen god software.

Bruker den aldri - Benytter fortsatt en skikkelig BR spiller i HiFi format :p

Men det er jo kjekt å ha en i tilfelle.

Edit: Du kan vel kun ha optisk enhet i 605 hvis du benytter mATX eller mindre. Bare nevner det.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Ja det er mATX som skal benyttes.

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å droppe hele optiske enheten, men nå kastet jeg ut optisk enhet i serveren til fordel for ekstra lagringsplass. Det er også fraværende på alle laptoper i hus, og når jeg nå plukket opp et billig Node 605 på finn så får jeg ikke benyttet meg av optisk enheten jeg alt har i stuepc heller.

Så det er i grunn kun for å ha muligheten, og da i all hovedsak for å kunne brenne ut en cd/dvd plate en sjelden gang. Avspilling kan jo gjøres like enkelt via andre enheter som for eksempel xbox one. Kodi har vel ikke noe støtte for Bluray likevel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...