Gå til innhold

Emac Skjermproblemer

JonV

Anbefalte innlegg

Sitter med en Ny Emac på jobben som skal settes opp med MacOS 9,2 OsX skal ikke være på den da program vi bruker ikke er støttet av X, funker heller ikke i Classic.

Men problemet er at høyeste oppløsning på skjermen står til 1024*768 noe som tilsvarer et lite bilde midt på skjermen.

Sjekker jeg i Mac Hardware profile så står det 640/480 ?? og millioner av farger.

Har testa med Nye drivere fra ATI til skjermkortet men med samme resultat.

Cden jeg har brukt er en Ren OS 9,2 for Emac som fulgte med maskina.

Så hvis noe her har noen gode råd tas de imot med takk :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

1280x864 sannsynligvis. Prøv å se deg om etter firmwareoppgraderinger hos Apple, jeg har kjørt en slik på en annen mac tidligere, og det rettet opp problemet. Prøv óg å holde inne cmd-alt-p-r tidlig i oppstarten av maskinen (for å zappe p-ram, tilsvarende CMOS på PC-siden), dette kan også rette problemet.

Lenke til kommentar

Hei!

1280x960. Prøv å se deg om etter firmwareoppgraderinger hos Apple, jeg har kjørt en slik på en annen mac tidligere, og det rettet opp problemet. Prøv óg å holde inne cmd-alt-p-r tidlig i oppstarten av maskinen (for å zappe p-ram, tilsvarende CMOS på PC-siden), dette kan også rette problemet.

Lenke til kommentar

Hmm nå har det seg tydligvis slik at denne maskina leveres med Mac OS-X og kan kjøre Classic i X.

Etter mye ball frem og tilbake så ser det ikke ut til at OS 9 liker ATI8500 skjermkortet.

Men fikk innstalert alt jeg trengte under 9 og klarer og kjøre OS-X, noe Oficeline ikke fikset, for under X så er skjermen helt fin.

Programet er bare bitelitt tregere. og det skal jeg kunne leve med.

Hmm patcher har jeg lett etter uten hell.

Men netverk i Mac er kjipe greier spes da de skifter standard på protocoler mellom OS9 --> OSX de snakker ikke like bra overens.

Endret av win_xp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...