AnonymDiskusjon Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Hei. Jeg har i ca. et år hatt flere hovne lymfeknuter i hals- og hoderegionen, samt to større under haka. Lymfeknutene på halsen og i nakken er bevegelige, og er ca. 1 cm i diameter. De under haka er både større og mindre bevegelige. Jeg var hos legen for omtrent 10 måneder siden, og han sa at disse mest sannsynlig kommer av kviser. Jeg har riktignok ikke så mye kviser... Jeg tok også en blodprøve, som ifølge legen var helt normal. Nå i det siste har jeg også vært mye forkjølet. Disse forkjølelsene henger som oftest i en stund. Bør jeg oppsøke lege på nytt? Liker ikke at de hovne lymfeknutene ikke går tilbake til normal størrelse... Er forøvrig under 18 år Anonymous poster hash: 71e3d...bf1 Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Ja du bør oppsøke lege på nytt. Når lymfeknutene ikke blir borte eller mindre, så bør du dra tilbake til legen. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2015 Men de fleste er jo bevegelige. Er det ikke slik at det ikke er noe gærent så lenge lymfeknutene er bevegelige? Anonymous poster hash: 71e3d...bf1 Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Forstørrede lymfeknuter er en forsvarsmekanisme hvor lymfeknutene fungerer som et slags filter for å fange blant annet celler som skal elimineres. Når det kommer celler som skal elimineres, så fylles lymfeknutene med immunceller, og derfor blir de store. Det kan være greit å finne ut av hva som er underliggende årsak til at de er forstørret, kviser kan være én årsak, men det kan være greit å sjekke opp siden de ikke blir borte Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. august 2015 Forfatter Del Skrevet 4. august 2015 Nå har jeg vært forkjølet siden 25. juni... Anonymous poster hash: 71e3d...bf1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå