Gå til innhold

Jødene og Jesus

Anbefalte innlegg

Jødene og kristenheten venter på Messias ?

kristendommen Bibelen står det : 1.Tim 6:16 : Verden skulle ikke få se ham igjen

Gud har oppreist Jesus fra de døde, så han ikke mer skal vende tilbake til tilintetgjørelse ( forgjengeligheten) Menneskelige legemer er forgjengelige. (Åp 13: 14) Det er derfor 1.kor 15: 42,44 bruker ordet forgjengelighet som en parallell til et naturlig ( kjødelig ) legeme. Jesus skulle aldri mer få et slikt legeme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kristendommen Bibelen står det : 1.Tim 6:16 : Verden skulle ikke få se ham igjen

Gud har oppreist Jesus fra de døde, så han ikke mer skal vende tilbake til tilintetgjørelse ( forgjengeligheten) Menneskelige legemer er forgjengelige. (Åp 13: 14) Det er derfor 1.kor 15: 42,44 bruker ordet forgjengelighet som en parallell til et naturlig ( kjødelig ) legeme. Jesus skulle aldri mer få et slikt legeme.

Du sony77, du vet at Jehovas vitner som gnostikere og andre antikrister, ikke tror at Jesus Kristus stod kroppslig (legemlig) opp fra graven ? Derav alle disse finurlige tingene om hans kropp, du her kommer med.  

Lenke til kommentar

Judas, som en av de tolv utvalgte, sto sammen med Jesus i tykt og tynt gjennom hele hans gjerning, skulle ikke han fortjene en belønning, til tross for at Judas sviktet Jesus til slutt?

Judas sviktet jo ikke. Hadde det ikke vært for ham hadde ikke ting gått som de skulle. Han var jo i følge bibelen selv en nøkkel til hele opplegget.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Judas sviktet jo ikke. Hadde det ikke vært for ham hadde ikke ting gått som de skulle. Han var jo i følge bibelen selv en nøkkel til hele opplegget.

Er dette seriøst? Jeg undrer meg over hvor lite du forstår. Har du hørt om å vende en ulykke til noe positivt? Det betyr ikke at ulykken er positiv eller ønskelig. Tar du poenget?

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar

Er dette seriøst? Jeg undrer meg over hvor lite du forstår. Har du hørt om å vende en ulykke til noe positivt? Det betyr ikke at ulykken er positiv eller ønskelig. Tar du poenget?

Målet for Gud var vel å ofre sin sønn, sies det. Judas fikk bare litt fortgang i saken. Eller var det ikke meningen at Jesus skulle dø og gå glipp av en helg for så å stå opp fra de døde?

Lenke til kommentar

Målet for Gud var vel å ofre sin sønn, sies det. ...

Å hvem sier det ?? Jesus Kristus ofret seg selv til Gud ! og alle kristne følger ham i dette ! Det er når du gir deg selv til Gud, at Gud kan omskape (rekreere) deg

Lenke til kommentar

Du sony77, du vet at Jehovas vitner som gnostikere og andre antikrister, ikke tror at Jesus Kristus stod kroppslig (legemlig) opp fra graven ? Derav alle disse finurlige tingene om hans kropp, du her kommer med.

ISH vs sony77 - En diskusjon for tidene!

Fight, fight, fight, fiiight!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Å hvem sier det ?? Jesus Kristus ofret seg selv til Gud ! og alle kristne følger ham i dette ! Det er når du gir deg selv til Gud, at Gud kan omskape (rekreere) deg

Gud ofret seg selv til seg selv, for Jesus er en del av treenigheten er han ikke det? Anyhow, Judas fullførte i så fall Jesus sin plan da, ballen er din igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gud ofret seg selv til seg selv, for Jesus er en del av treenigheten er han ikke det? Anyhow, Judas fullførte i så fall Jesus sin plan da, ballen er din igjen.

Til seg selv ? Nei, til Gud sin Far. Han er ikke Faderen, han bare gjenspeiler Faderen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Til seg selv ? Nei, til Gud sin Far. Han er ikke Faderen, han bare gjenspeiler Faderen.

Lenke til kommentar

Du sier at Jesus er gud

1.Joh 2:22 : Han er antikrist, han som fornekter Faderen og Sønnen

Endret av sony77
Lenke til kommentar

Gud reiste ham ( Jesus ) opp på den tredje dag og lot ham tre synlig fram ikke for hele folket, men for de vitner Gud i forveien hadde utvalgt.Han var en åndeskapning og for at han skulle bli synlig måtte han materialisere seg. Han iførte seg kjødelige legeme slik som englene hadde gjort tidligere og dette gjorde han bare i nærvær av sine disipler. ( apg 10: 40-41 )

Mens de ( disiplene ) talte om dette stod Jesus midt i blant dem og sa: Fred være med dere. De ble forskrekket og redde for de trodde de så en ånd. Men han sa til dem: Hvorfor er dere forderdet og hvorfor lar dere tvilen stige opp i dere. Se på mine hender og mine føtter, det er meg. Ta på meg og se, en ånd har ikke kjøtt og bein som dere ser at jeg har ( Lukas 24: 36-39 )

Jesus forsikret dem om at det ikke var et syn de så ham i, de kunne se hans kjødelige legeme og de kunne røre ved ham og lignende måte hadde engler i fortiden materialisert seg for at mennesker skulle kunne se dem. De hadde spist og noen hadde til og med giftet seg og fått barn. ( 1.Mos 6:4 ) Jesus viste seg ikke bestandig i det samme kjødelige legemet etter sin oppstandelse, så selv hans nærmeste medarbeidere kjente ham ikke igjen med en gang. Men ved at han gjentatte ganger viste seg for dem i materialiserte legemer og da sa og gjorde ting som de forbandt med den Jesus de kjente, styrket han deres tro på at han virkelig var blitt oppreist fra de døde.

Endret av sony77
Lenke til kommentar

Du sier at Jesus er gud

1.Joh 2:22 : Han er antikrist, han som fornekter Faderen og Sønnen

Sier at Jesus er Gud, hvor da ? hvilken post ? Jesus Kristus er Sønnen, Gud er Faderen.

PS: Gud er ånd, mens Jesus Kristus er menneske (kjøtt og blod)

Joh 4,24 "Gud er ånd"

OBS: Gud Faderen er i Jesus Kristus !

Joh 14,10 "De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv: Far er i meg og gjør sine gjerninger."

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Gud reiste ham ( Jesus ) opp på den tredje dag og lot ham tre synlig fram ikke for hele folket, men for de vitner Gud i forveien hadde utvalgt.Han var en åndeskapning og for at han skulle bli synlig måtte han materialisere seg. Han iførte seg kjødelige legeme slik som englene hadde gjort tidligere og dette gjorde han bare i nærvær av sine disipler. ( apg 10: 40-41 )

Mens de ( disiplene ) talte om dette stod Jesus midt i blant dem og sa: Fred være med dere. De ble forskrekket og redde for de trodde de så en ånd. Men han sa til dem: Hvorfor er dere forderdet og hvorfor lar dere tvilen stige opp i dere. Se på mine hender og mine føtter, det er meg  ( Lukas 24: 36-39 )

Jesus forsikret dem om at det ikke var et syn de så ham i, de kunne se hans kjødelige legeme og de kunne røre ved ham og lignende måte hadde engler i fortiden materialisert seg for at mennesker skulle kunne se dem. De hadde spist og noen hadde til og med giftet seg og fått barn. ( 1.Mos 6:4 ) Jesus viste seg ikke bestandig i det samme kjødelige legemet etter sin oppstandelse, så selv hans nærmeste medarbeidere kjente ham ikke igjen med en gang. Men ved at han gjentatte ganger viste seg for dem i materialiserte legemer og da sa og gjorde ting som de forbandt med den Jesus de kjente, styrket han deres tro på at han virkelig var blitt oppreist fra de døde.

Leser du selv hva du skriver ?

Først sier du "Han var en åndeskapning" så siterer du Lukas "De ble forskrekket og redde for de trodde de så en ånd"

Hva med å sitere alt han sier ?

Som du ser var han ikke en ånd (åndeskapning) etter oppstandelsen, den kroppen han døde i, stod han også opp i, Jehovas vitner snakker ikke sant.

Eller drar du nå frem en falsk Jehovas vitne bibel, hvor dette er klipt vekk ?
Endret av IHS
Lenke til kommentar

Uten Judas hadde ikke Jesus blitt ofret for menneskeheten. Og hele poenget med at Gud sendte seg selv til jorden i form av sin egen sønn var at han skulle ofre seg selv (som samtidig var hans egen sønn) for å ta på seg menneskehetens synder.

Lenke til kommentar

Hva , vi har ikke klipt vekk.

Disiplene kjente ikke Jesus igjen. Jesus måtte vise frem hender og så videre

En Kristus led en gang for synder, han som led døden i kjødet men ble levendegjort i ånden ( 1.peter 3:18 9 )

Han måtte materialiserte kjødelige legeme og bli trodd at han er oppreist fra de døde.

Lenke til kommentar

Uten Judas hadde ikke Jesus blitt ofret for menneskeheten. Og hele poenget med at Gud sendte seg selv til jorden i form av sin egen sønn var at han skulle ofre seg selv (som samtidig var hans egen sønn) for å ta på seg menneskehetens synder.

Nonsense, Jesus Kristus hadde blitt pågrepet og drept, med eller uten Judas.

PS: Du kan heller ikke drepe Gud, han er udødelig.

Lenke til kommentar

Hva , vi har ikke klipt vekk.

Disiplene kjente ikke Jesus igjen. Jesus måtte vise frem hender og så videre

En Kristus led en gang for synder, han som led døden i kjødet men ble levendegjort i ånden ( 1.peter 3:18 9 )

Han måtte materialiserte kjødelige legeme og bli trodd at han er oppreist fra de døde.

"levendegjort i ånden" betyr fortsatt ikke at han stod opp som en ånd ! Han sier rett ut at han ikke er en ånd.

Lukas 24:37-39 "De ble forferdet og redde, for de trodde de så en ånd. Men han sa til dem: «Hvorfor er dere grepet av angst, og hvorfor våkner tvilen i hjertet deres? Se på hendene og føttene mine. Det er jeg. Ta på meg og se! En ånd har ikke kjøtt og bein, som dere ser at jeg har. "

Den korsfestede døde kroppen steg ut av graven, sony77 glem Jehovas vitner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...