Gå til innhold

Jødene og Jesus

Anbefalte innlegg

Jesus bad til sin Far ( Jehova ) Jeg har kunngjort dem ditt navn og skal gjøre det igjen, for at den kjærlighet du har hatt til meg, kan være i dem. ( Joh 17:26 )

Da sa Jesus til ham : Bort fra meg, satan for det er skrevet : Herren ( Jehova ) din Gud skal du tilbe og bare ham skal du tjene.( Matt 4:10 )  Det er innlysende at Jesus ikke sa at det var han selv som skulle tilbes.

Jesus svarte Jødene : Hvis jeg ærer meg selv er min ære ingen ting verd. Men det er min  Far som ærer meg, han som dere kaller deres Gud. ( Joh 8:54)  hebraiske skrifter viser klart at Jødene hevdet at detilbad. Jesus sa ikke at han var Jehova men at Jehova var hans Far. Jesus gjorde det her helt klart at han og hans Far var to atkilte enkeltvesener.

Har noen sagt at Jesus Kristus ikke ba til Gud Faderen ? Har noen sagt at Jesus Kristus er Gud Faderen ? Eller er dette bare to stråmannsargumenter Jehovas vitner har funnet på ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jehovas vitner ber på slutten Jesu navn amen

Rom 10:2-3 : Det vitnebyrd må jeg  gi dem at de brenner for Guds sak men uten forstand ( kunnskap ). De kjenner ikke Guds rettferdighet men vil bygge opp sin egen rettferdighet og derfor har de ikke bøyd seg under rettferdigheten fra Gud.

Det vil vel si at JV (jehovas vitner) har bygget seg en "rettferdighet" som en parallell til gudens rettferdighet. Man kan ikke, det er umulig også videre å nå guden uten at ... (fyll inn bibelvers etter bibelvers). guden dømmer titt og ofte i bibelboken?

På samme måte så har JV tatt til seg en domsrolle hvor de dømmer sine egne barn ut av sine egne rekker om de ikke vil følge JV-lovene (jehovas vitner sine lover, om familiemedlemsutstøtelse). JV trekker nemlig parallell til guden som ber at man skal kutte av sin egen arm istedetfor.. Og den parallellen er at familiemedlemmet er som armen som skal kuttes av. Så enkelt, atte.

Hvordan dette kan stemme overens med jesusen sin "bjelken i ditt eget øyet"-befaling, nei det vet ikke jeg. Det virker forvridd spør du meg.

Men kanskje det er det beste for det JV-barnet at de kan komme bedre i kontakt med den sekulære verden. Ja, det er hardt og tøft å bli utstøtt, men etter en stund, så leges kanskje sårene om sin kjære familie delvis, og de ser hvor bondefanget sine familiemedlemmer som valgte å følge JV-loven faktisk er.  :hmm:

Endret av G
Lenke til kommentar

<snip>

Jesus Kristus selv sa, dette er min kropp og dette er mitt blod, mens han holdt brødet og vinen, og da er det slik, alt er slik han sier, hans ord er virkelighet. Alt blir slik han sier, det er et hovedpoeng i evangeliene, når han sier "evig liv" så blir det evig liv. Det han sier er Guds ord !

Joh 12:49 "For jeg har ikke talt ut fra meg selv, men Far som har sendt meg, har gitt meg befaling om hva jeg skal si og tale. Og jeg vet at hans befaling er evig liv."

Så dersom jeg skriver en bok om "hva som helst egentlig", også legger jeg et plott "om hva som helst egentlig", f.eks. et plott om incest, mord, tyveri eller hva som helst.

Selvfølgelig er hovedkarakteren omnipotent, så når han befaler/sier noe, så er det det som er virkelig. Han kan bare rævpule noen, og i neste øyeblikk si at han fylte offeret med gode minner. Da er det det som måtte gjelde.

Så når bokforfatteren finner på at hovedkarakteren sier noe, så er det det som er virkelighet. Senere kan bokforfatteren fortelle at Amiklakdadd sa "det og det", så da må alle bare ta for gitt at det skjedde, det var sant også videre også videre..

Amiklakdadd var hovedpersonen i boken, om noen ikke skjønte bæret..

Hovedpoenget med DENNE boken, er at man kan skape den virkeligheten man selv måtte ønske at andre skal føye seg etter.

:closedeyes:

Amiklakdadd selv sa, dette er min hore og dette er mitt spermie, mens han holdt mannens bakende og åpnet anuset hans, og da er det slik, alt er slik Amiklakdadd sier, hans ord er virkelighet. Alt blir slik Amiklakdadd sier, det er et hovedpoeng i hans herlighet, når han sier "la oss pule" så blir det pult. Det han sier er Amiklakdadds ord !

Gnure 48:95 "For Amiklakdadd han talte ut fra seg selv, men horen som har mottatt Amiklakdadd, har gitt ham tillatelse slik at Amiklakdadd kan gjøre hva han vil. Og det er sikkert, at hans befaling er å fylle ham med gode minner."

Slik ble det den kvelden Amiklakdadd hadde lite annet å finne på. I hans herlighet horen fikk glede.

Amiklakdadd gjør ikke forskjell på noen, hverken mann eller kvinne, esel eller okse. Alle skal få del i hans herligheter.

Alle som en, liten eller stor skal bøye seg for Amiklakdadd. Da skal de få motta hans herligheter.

Endret av G
Lenke til kommentar

Det er vel enda mindre sannsynlig at de vil gi makten til noen andre i dag, som de har sin egen stat, og ikke bare er en provins i Romerriket.

https://en.wikipedia.org/wiki/Judea_(Roman_province)

Lenke til kommentar

Det er vel enda mindre sannsynlig at de vil gi makten til noen andre i dag, som de har sin egen stat, og ikke bare er en provins i Romerriket.

Føyer seg bare inn i rekken av alle de andre religiøse som tok og tar feil... Selvsagt kommer det ingen messias for jødene heller, like lite som at det er en muslimsk mann som vil gjenføde muhammed... Det er jo grunnen til at muslimene går med de "skjørtene" de har på seg... Anatomi er heller ikke dere sterke side tydeligvis.....

For hadde han kommet er jeg viss på at paven hadde beordret ham død, for hva skulle paven og alle hans preste snyltere ha levd av da når inntektene fra løgn kampenjen de kaller evangeliene ikke lenger strømmet inn? Tipper foresten i så måte at det nok ikke bare var katoslke prester som omgående fikk det travelt med å komme seg til israel væpnet til tennene da, for katolikene er jo ikke de eneste som sprer disse løgnene og lever av det...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Føyer seg bare inn i rekken av alle de andre religiøse som tok og tar feil... Selvsagt kommer det ingen messias for jødene heller, like lite som at det er en muslimsk mann som vil gjenføde muhammed... Det er jo grunnen til at muslimene går med de "skjørtene" de har på seg... Anatomi er heller ikke dere sterke side tydeligvis.....

For hadde han kommet er jeg viss på at paven hadde beordret ham død, for hva skulle paven og alle hans preste snyltere ha levd av da når inntektene fra løgn kampenjen de kaller evangeliene ikke lenger strømmet inn? Tipper foresten i så måte at det nok ikke bare var katoslke prester som omgående fikk det travelt med å komme seg til israel væpnet til tennene da, for katolikene er jo ikke de eneste som sprer disse løgnene og lever av det...

At mange skal utgi seg for å være Messias Israels konge, er jo noe Jesus Kristus selv forutsa, så det kommer aldri som noen overraskelse på paven og prestene.

Lenke til kommentar

At mange skal utgi seg for å være Messias Israels konge, er jo noe Jesus Kristus selv forutsa, så det kommer aldri som noen overraskelse på paven og prestene.

HVIS det var sant at messias i form av jesus faktisk hadde kommet igjen er jeg helt sikker på at vi hadde tatt livet av ham også... I det minste satt han på et sted med polstrede vegger for en lang lang stund...

For jesus klarte ikke engang å overbevise fariseerne om hva han sa uten å måtte true dem med helvette, så det skal ikke rare tankevirksomheten til for å forstå at denne guden ikke er serlig sterk eller mangler makt...

Så kan en jo lure på hvorfor jødene stort sett ler av kristne og deres proklamerte messias, det er nå engang deres messias og deres påfunn og ikke de kristnes....

Lenke til kommentar

HVIS det var sant at messias i form av jesus faktisk hadde kommet igjen er jeg helt sikker på at vi hadde tatt livet av ham også... I det minste satt han på et sted med polstrede vegger for en lang lang stund...

For jesus klarte ikke engang å overbevise fariseerne om hva han sa uten å måtte true dem med helvette, så det skal ikke rare tankevirksomheten til for å forstå at denne guden ikke er serlig sterk eller mangler makt...

Så kan en jo lure på hvorfor jødene stort sett ler av kristne og deres proklamerte messias, det er nå engang deres messias og deres påfunn og ikke de kristnes....

Akkurat som dagens jøder, så ville de ikke gi fra seg makten og la Jesus Kristus være konge. Det er det som er problemet ikke overbevisning, de fikk nok av det, men sa det var djevelens verk.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

<snip>

Akkurat som dagens jøder, så ville de ikke gi fra seg makten og la Jesus Kristus være konge. Det er det som er problemet ikke overbevisning, de fikk nok av det, men sa det var djevelens verk.

Problem?

Det virker ikke som om du synes det er noe problem til hverdags, så dette må jo være et unntak fra deg IHS!

Vanligvis så er du jo så glad og fornøyd over at vi skal brenne i helvete og guden har makt også videre..

Lenke til kommentar

At mange skal utgi seg for å være messias er jo noe som ble sagt før jesus og oppfyllt ved jesus.
Lenke til kommentar

At mange skal utgi seg for å være messias er jo noe som ble sagt før jesus og oppfyllt ved jesus.

Hvem sa det før Jesus ?

Lenke til kommentar

Hvem sa det før Jesus ?

Vi vet, fra den tidens skrifter (som ikke nevner jesus og alt det fantastiske bibelen juger om at han gjorde med et ord..), at det løp en rekke religiøst forstyrrede menn rundt og proklamerte at de og de alene var messias... Jesus var bare en av disse religiøst forstyrrede mennene som løp rundt ikke ulikt hodeløse høns, problemet er at noen begynte å sette ut rykter, finne på overdrivelser og mye annet om jesus, og dessverre for verden så var det noen grekere som begynte å spinne videre på disse skrønene... og resten er historie som de store gutta sier...

Det er KUN bibelen som sier noe om jesus som gudesønn, akkurat som at det kun er ringernes herre som sier noe om Frodo... uten at det betyr at vi på død og liv må overføre Frodo inn i alt annet vi gjør på utsiden av den boka..

Lenke til kommentar

Vi vet, fra den tidens skrifter (som ikke nevner jesus og alt det fantastiske bibelen juger om at han gjorde med et ord..), at det løp en rekke religiøst forstyrrede menn rundt og proklamerte at de og de alene var messias... Jesus var bare en av disse religiøst forstyrrede mennene som løp rundt ikke ulikt hodeløse høns, problemet er at noen begynte å sette ut rykter, finne på overdrivelser og mye annet om jesus, og dessverre for verden så var det noen grekere som begynte å spinne videre på disse skrønene... og resten er historie som de store gutta sier...

Så det er grekere som har skylda :D Du tror ikke det kan være noe i at han korrekt forutsa Tempelets, Jerusalems og Judeas undergang og opprettelsen av noe nytt ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Siege_of_Jerusalem_(AD_70)

Lenke til kommentar

Så det er grekere som har skylda :D Du tror ikke det kan være noe i at han korrekt forutsa Tempelets, Jerusalems og Judeas undergang og opprettelsen av noe nytt ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Siege_of_Jerusalem_(AD_70)

Når disse skriftene ble skrevet ETTER hendelsen? Si meg, hvor dum tror du jeg er?

Alle disse fiktive "forutsigelsene" og profetiene denne jesus er påstått å oppfylle er enten selvoppfyldende, (Profetiene er så diffuse og uklare at alt som trengs er litt romslig tolkning og vips er de oppfylt) eller spesielsydd, der skribentene satt og leste GT og "sudde" hendelsene om jesus inn så det passet seg slik at han liksom "oppfylte" dem... Gitt vår kjennskap til bibelens ufattelig tynne og lite troverdige historie og tilblivelse ser jeg overhodet ingen grunn til å feste lit til noe av det som står i bibelen. Ingen ville i sine villeste fantasier ha festet lit til en hvilken som helst annen historie på det samme grunnlaget de fester lit til bibelen...

Lenke til kommentar

Det fantes ikke noe filmapparat eller noen lydbåndopptager på Jesu tid. Ingen av dem som lever på jorden i dag, levde da. Vi er derfor henvist til å stole på skrevne vitnesbyrd fra mennesker som levde på den tiden. Hvor kan en finne slike vitnebyrd. De eneste detajerte beretning vi nå har, finnes i Bibelen.

Lenke til kommentar

Det fantes ikke noe filmapparat eller noen lydbåndopptager på Jesu tid. Ingen av dem som lever på jorden i dag, levde da. Vi er derfor henvist til å stole på skrevne vitnesbyrd fra mennesker som levde på den tiden. Hvor kan en finne slike vitnebyrd. De eneste detajerte beretning vi nå har, finnes i Bibelen.

Problemet er at vi ikke aner(vel vi aner...) om de som skrev dette satt og fant det på, basert på rykter, overdrivelser og påstander... For hva er MEST sannsynlig, at en person kan bøye natur lovene som han vil eller at noen juger om det?

Det er altså ikke nødvendigvis sant om det står i bibelen vettu... Selv om mange kristne tror det..

Lenke til kommentar

Hvem sa det før Jesus ?

Du prøver deg på en, "om disse ateistene" kan de riktige bibelversene fra Det gamle testamentet, her ser jeg.

Det er utvilsomt slik at DGT legger til rette for en eller annen messias. Det RWS sikter til er nettopp dette faktum. Vi kan selvfølgelig bruke tid på å rote og lete fram noen bibelvers som stadfester dette.

Men, kjernen i dette med messias er at noen profeterte at det skulle komme en messias. Også kom det en som de kristne i dag går rundt og tror på. Samt at jødene ikke er enige i at jesusen var den riktige messias, så jødene går derfor rundt og venter fremdeles.

Dette er jo nesten barneskole lærdom, IHS.

RWS tar selvfølgelig etter hans syn stilling til messias-spørsmålene som alle andre allerede har gjort, men da med sitt tilsnitt på hvordan det stod til/står til.

Lenken til denne rabbien som nå profeterer en messias som jødene kan favne om, viser jo en liten bit av hele "show'et". Lenken som lå i et tidligere innlegg i denne diskusjonstråden.

Du gjør deg litt vrang, eller graver for å få oss til å presenter ytterligere bibelvers. For det er jo det herligste du vet å se i en diskusjonstråd. En del ganger vil bibelvers ha relevans, men jeg tipper du gjør deg vanskelig bare for å få ateister til å poste mer bibelvers. Det beste du vet om IHS.  :green:

Dessverre så ser jeg ikke et stort poeng i å poste dem denne gangen, fordi "alle" vet om dette med messias-uenighetene fra før av.  ;)

Alt det de kristne går rundt og proklamerer om jesusen, gjør ikke det noe mer sannsynlig rundt spørsmålet om denne jesus kristusen noensinne fantes på historisk grunnlag.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...