IHS Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Hele den vestlige verden inkl. flyplassen i Chicago er skapt av de kristne (Jesus Kristus) Imlekk Så koselig. Men det er sløvt at de ikke greier å passe på det de har lagd, men må Harry Dresden til å sørge for at ting ikke går skeis. Som for eksempel når han sikret maktbalansen mellom sommer- og vinterfeene, slik at verden ikke ble ødelagt av en enorm storm. Det ser ut til at du blander fantasi med virkelighet, Imlekk Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Det ser ut til at du blander fantasi med virkelighet, Imlekk Jeg er redd det er du som gjør det. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 (endret) Det ser ut til at du blander fantasi med virkelighet, Imlekk Jeg er redd det er du som gjør det. Nei, Jesus Kristus og hans verden er en virkelighet i denne verden den kan både sees, høres, tas på, spises og drikkes Endret 26. juli 2015 av IHS Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Ja, du understreker bare poenget hans nå. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Så man skal ta rollen til Jesus når man ber? Hvilken blasfemi. blasfemi hvorfor tror du de kristne spiser og drikker Jesus Kristus i kirken, for å bli Jesus Kristus ! Men det er vel kanskje blasfemi det også ? Joh 6:56 "Den som spiser min kropp og drikker mitt blod, blir i meg og jeg i ham" Du må være i Jesus Kristus for å komme noen som helst vei. Joh 14:6 "Jeg er veien, sannheten og livet" De spiser kaker og drikker vin, ikke mye Jesus som blir fordøyd der. Lykke til videre Lenke til kommentar
IHS Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 (endret) Så man skal ta rollen til Jesus når man ber? Hvilken blasfemi. blasfemi hvorfor tror du de kristne spiser og drikker Jesus Kristus i kirken, for å bli Jesus Kristus ! Men det er vel kanskje blasfemi det også ? Joh 6:56 "Den som spiser min kropp og drikker mitt blod, blir i meg og jeg i ham" Du må være i Jesus Kristus for å komme noen som helst vei. Joh 14:6 "Jeg er veien, sannheten og livet" De spiser kaker og drikker vin, ikke mye Jesus som blir fordøyd der. Lykke til videre Jesus Kristus selv sa, dette er min kropp og dette er mitt blod, mens han holdt brødet og vinen, og da er det slik, alt er slik han sier, hans ord er virkelighet. Alt blir slik han sier, det er et hovedpoeng i evangeliene, når han sier "evig liv" så blir det evig liv. Det han sier er Guds ord ! Joh 12:49 "For jeg har ikke talt ut fra meg selv, men Far som har sendt meg, har gitt meg befaling om hva jeg skal si og tale. Og jeg vet at hans befaling er evig liv." Endret 27. juli 2015 av IHS Lenke til kommentar
RWS Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Det han sier er Guds ord ! Det er det i noens fantasier... Utenfor slike fantasier har denne guden din ingenting han skulle sagt, han er like hjelpeløs som resten av verdens guder...¨' Israelittene fortsatte å gjøre det som var ondt i ( Jehovas ) øyne. ( dom 10:6-7 ) De dyrket Ba'al-gudene og Astarte bildene, Arams, Sidons, Moabs guder og ammonittenes og filisternes guder. De vendte seg bort fra Jehova og ville ikke tjene ham. Da flammet ( Jehova ) vrede opp mot israelittene. Herregud, nær sagt, for en dum gud!! Hvor mye lettere ville det ikke vært om denne guden bare viste seg, og ferdig med den saken? For hvor nærværende kunne denne guden vært om hans eget utvalgte folk gikk hen å tilba Ba'al-gudene og Astarte bildene, Arams, Sidons, Moabs guder og ammonittenes og filisternes guder? Han burde vel i så fall kun vært forbannet på seg selv, da det er hans gjettelek og unna gjemsel han leker... men sette skylden på andre er noe denne guden kan tydeligvis... 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Det han sier er Guds ord ! Det er det i noens fantasier... Utenfor slike fantasier har denne guden din ingenting han skulle sagt, han er like hjelpeløs som resten av verdens guder.. Nei, RWS helt siden Jesus Kristus uttalte seg, har det vært full rulle, helt frem til i dag. Hans ord, har virkelig forandret verden ! Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Så man skal ta rollen til Jesus når man ber? Hvilken blasfemi. blasfemi hvorfor tror du de kristne spiser og drikker Jesus Kristus i kirken, for å bli Jesus Kristus ! Men det er vel kanskje blasfemi det også ? Joh 6:56 "Den som spiser min kropp og drikker mitt blod, blir i meg og jeg i ham" Du må være i Jesus Kristus for å komme noen som helst vei. Joh 14:6 "Jeg er veien, sannheten og livet" De spiser kaker og drikker vin, ikke mye Jesus som blir fordøyd der. Lykke til videre Jesus Kristus selv sa, dette er min kropp og dette er mitt blod, mens han holdt brødet og vinen, og da er det slik, alt er slik han sier, hans ord er virkelighet. Alt blir slik han sier, det er et hovedpoeng i evangeliene, når han sier "evig liv" så blir det evig liv. Det han sier er Guds ord ! Joh 12:49 "For jeg har ikke talt ut fra meg selv, men Far som har sendt meg, har gitt meg befaling om hva jeg skal si og tale. Og jeg vet at hans befaling er evig liv." Du spinner bare rundt i ring og kaster fra deg bibelvers uten noen form for forklaring på hvorfor vi skal ta disse ordene seriøst. Når vi ber om å blir overbevist så hjelper det ikke å bare gjenta påstanden vi skal overbevises til å akseptere. Du må faktisk brette opp ermene og overbevise. I ditt verdensbilde er dette essensielt. Du sitter på kritisk viten i forhold til hva som skjer med meg etter min død. Dersom du er for lat til å overbevise meg er du enten uærlig og ikke tror helt på det du sier du tror på eller så er du et dårlig menneske. (Med tanke på hva kristen lære mener skjer med meg etter min død). Lenke til kommentar
IHS Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 (endret) Du spinner bare rundt i ring og kaster fra deg bibelvers uten noen form for forklaring på hvorfor vi skal ta disse ordene seriøst. Når vi ber om å blir overbevist så hjelper det ikke å bare gjenta påstanden vi skal overbevises til å akseptere. Du må faktisk brette opp ermene og overbevise. I ditt verdensbilde er dette essensielt. Du sitter på kritisk viten i forhold til hva som skjer med meg etter min død. Dersom du er for lat til å overbevise meg er du enten uærlig og ikke tror helt på det du sier du tror på eller så er du et dårlig menneske. (Med tanke på hva kristen lære mener skjer med meg etter min død). Ok, dersom du tror på Jesu Kristi ord, når du dør, går du inn i himmelriket (Jesu Kristi domene) Endret 27. juli 2015 av IHS Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 (endret) Du spinner bare rundt i ring og kaster fra deg bibelvers uten noen form for forklaring på hvorfor vi skal ta disse ordene seriøst. Når vi ber om å blir overbevist så hjelper det ikke å bare gjenta påstanden vi skal overbevises til å akseptere. Du må faktisk brette opp ermene og overbevise. I ditt verdensbilde er dette essensielt. Du sitter på kritisk viten i forhold til hva som skjer med meg etter min død. Dersom du er for lat til å overbevise meg er du enten uærlig og ikke tror helt på det du sier du tror på eller så er du et dårlig menneske. (Med tanke på hva kristen lære mener skjer med meg etter min død). Ok, dersom du tror på Jesu Kristi ord, når du dør, går du inn i himmelriket (Jesu Kristi domene)Sånn, jeg uthevet det viktige ordet slik at du kan gi det et nytt og bedre forsøk. Edit: skrivefeil. Endret 27. juli 2015 av El-Ateisten Lenke til kommentar
RWS Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Det han sier er Guds ord ! Det er det i noens fantasier... Utenfor slike fantasier har denne guden din ingenting han skulle sagt, han er like hjelpeløs som resten av verdens guder.. Nei, RWS helt siden Jesus Kristus uttalte seg, har det vært full rulle, helt frem til i dag. Hans ord, har virkelig forandret verden ! Ja, hans ord og kristnes handlinger har veldig ofte endret verden til det verre ja, dessverre... Var sikkert ikke dette skribentene av disse mytene ønsket, men det var dette de fikk til dessverre.... I dag vet vi bedre enn å holde slike primitive påstander som ledende for noe som helt og siden det nå er forbudt å prakke disse påstandene på folk med tvang så ble den opplyste verden langt bedre å leve for veldig mange flere gitt... Etter flere tusen år med kristen styre med stillstand, nød og grusomheter som denne guden liksom har pålagt de kristne å utføre har vi nå lagt disse mytene på hylla og forholder oss til virkeligheten, noe bibelen ikke er serlig god på... For hva gjør kristendommen i land som ikke er opplyste og som lar seg lede av sludderet i bibelen? Jepp, urettferdighet, segregering og drap... alt i denne jesusen sitt navn... Og det kan rett og slett ikke bli dummere enn når man forfølger, plager og dreper folk over slike påstander... Som jeg sa, det var helt sikker ikke dette skrivbentene håpet å oppnå da de fant på kristendom, men så primitiv og brutal er kristendommen at den aldri kan brukes til noe annet enn å gi folk falske håp... basert på stormanns galskapen til de som tror de vil få evig liv og som ikke klarer å fatte at verden går videre uten dem når de dør... Kristendom er i så måte mye mer styrt av dødsangst enn ordene til jesus... 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Det han sier er Guds ord ! Det er det i noens fantasier... Utenfor slike fantasier har denne guden din ingenting han skulle sagt, han er like hjelpeløs som resten av verdens guder.. Nei, RWS helt siden Jesus Kristus uttalte seg, har det vært full rulle, helt frem til i dag. Hans ord, har virkelig forandret verden ! Ja, hans ord og kristnes handlinger har veldig ofte endret verden til det verre ja, dessverre... Nei, så snart de kristne overtok makten i romerriket begynte byggingen av kirker, sykehus og skoler over alt. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 (endret) Det han sier er Guds ord ! Det er det i noens fantasier... Utenfor slike fantasier har denne guden din ingenting han skulle sagt, han er like hjelpeløs som resten av verdens guder.. Nei, RWS helt siden Jesus Kristus uttalte seg, har det vært full rulle, helt frem til i dag. Hans ord, har virkelig forandret verden ! Ja, hans ord og kristnes handlinger har veldig ofte endret verden til det verre ja, dessverre... Nei, så snart de kristne overtok makten i romerriket begynte byggingen av kirker, sykehus og skoler over alt. Det ville nok ha kommet uansett, minus kirker... Sannheten er at godt over tusen år med stillstand fulgte da alle ble påtvunget kristendom og det kan du prøve å ro unna så mye du vil, historien forteller sitt klare budskap, selv etter at kristne, som seiers herrer, skrev den historien... Kristendommen har alltid vært et anker på all utvikling og er det dessverre fremdeles... Nå vet vi ikke hvordan europa og verden ville sett ut uten kristendom, eller hva for en overtro vi da hadde fulgt isteden, men det skal neimen ikke mye til for at utviklingen hadde blitt bedre uten enn med kristendom... For maken til et system som har vært til de grader misbrukt skal en vel lete lenge etter, og alt fordi man innbilder seg at en imaginær gud som sitter og ønsker drap, forfølgelser og bestialskiteter på det ikke eksisterende grunnlaget av noen påståtte tekster... Dumskapens tidsalder er hva man burde ha kalt den kristne oppblomstringen... Endret 27. juli 2015 av RWS 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 *snip* Du må være den mest intense/ fanatiske kristne personen jeg har møtt her inne. Tingene du sier henger ikke på greip med verken historiske hendelser eller mye av det som står i bibeln. Hva med inkvisisjonen, korstogene, alle som har blitt drept i "Jesu navn". Skal du bare bortforklare alt du ikke er enig med med at de ikke er "ekte" kristne? Hva med katolikker vs protestanter, hvem har rett? Det er så mange måter å tilbe Jesus og så mange tolkninger, hvordan kan du vite at du har rett og ikke andre som tilfeldigvis ikke gjør ting som du tolker at det skal gjøres? Prøver ikke å gå til personangrep eller noe, men hvis du føler det så får du snu det andre kinnet til 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Hva med katolikker vs protestanter, hvem har rett? For ikke å snakke om alle de kristne rettningene som protestantene forfulgte og drepte etter at minst hundre år med krigføring mot katolikkene var over... De fleste av dem kom jo fra nettopp den luherske siden... Hvis det er opp til IHS og bestemme hvem som er "ekte" kristne er jeg redd kristendom ville vært en av de minste religionene i verden... For det kan bare være ham selv og sekten hans som er "ekte" kristne da... 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 (endret) *snip* Du må være den mest intense/ fanatiske kristne personen jeg har møtt her inne. Tingene du sier henger ikke på greip med verken historiske hendelser eller mye av det som står i bibeln. Hva med inkvisisjonen, korstogene, alle som har blitt drept i "Jesu navn". Skal du bare bortforklare alt du ikke er enig med med at de ikke er "ekte" kristne? Hva med katolikker vs protestanter, hvem har rett? Det er så mange måter å tilbe Jesus og så mange tolkninger, hvordan kan du vite at du har rett og ikke andre som tilfeldigvis ikke gjør ting som du tolker at det skal gjøres? Prøver ikke å gå til personangrep eller noe, men hvis du føler det så får du snu det andre kinnet til Bortforklare ? Helt siden Apostelen Peters fornektelse og Apostelen Judas forræderi, har det vært enkelte innenfor kirken som gjør gale ting, dette sier likevel ingen ting om kirken i sin helhet, den er hellig og ren Endret 27. juli 2015 av IHS Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 *snip* Bortforklare ? Helt siden Apostelen Peters fornektelse og Apostelen Judas forræderi, har det vært enkelte innenfor kirken som gjør gale ting, dette sier likevel ingen ting om kirken i sin helhet, den er hellig og ren Dagens, takker 1 Lenke til kommentar
sony77 Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Jesus bad til sin Far ( Jehova ) Jeg har kunngjort dem ditt navn og skal gjøre det igjen, for at den kjærlighet du har hatt til meg, kan være i dem. ( Joh 17:26 ) Da sa Jesus til ham : Bort fra meg, satan for det er skrevet : Herren ( Jehova ) din Gud skal du tilbe og bare ham skal du tjene.( Matt 4:10 ) Det er innlysende at Jesus ikke sa at det var han selv som skulle tilbes. Jesus svarte Jødene : Hvis jeg ærer meg selv er min ære ingen ting verd. Men det er min Far som ærer meg, han som dere kaller deres Gud. ( Joh 8:54) hebraiske skrifter viser klart at Jødene hevdet at detilbad. Jesus sa ikke at han var Jehova men at Jehova var hans Far. Jesus gjorde det her helt klart at han og hans Far var to atkilte enkeltvesener. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Her er faktisk en nyhet angående spørsmålet om jødene og Messias: http://beforeitsnews.com/prophecy/2015/07/all-jews-come-home-to-israel-prominent-rabbi-says-the-messiahs-arrival-is-imminent-but-is-it-jesus-who-is-coming-video-video-2470732.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå