Gå til innhold

Hva ligger i at nanoteknologistudiet har så høy poenggrense?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er nok først og fremst at det er få plasser sammenliknet med de andre linjene. Nano har vel ca 30 plasser, mens de fleste andre har 100-150 plasser. I tillegg gjør nok studiets natur (forskningsrettet) at det tiltrekker seg en del godt kvalifiserte søkere.

Endret av Marcus Halberstram
  • Liker 1
Lenke til kommentar

År etter år så leser jeg om folk som har kommet i avisen på grunn av vgs-vitnemålet sitt, som søker nanoteknologi. Fra egen erfaring samt de jeg kjenner på studiet så tenker jeg at de skoleflinke kidsa søker fordi...

- Studiet er fremtidsrettet, høres kult ut og vekker nysgjerrighet

- Elever med svært gode karakterer er ofte realfaginteresserte (de får jo tross alt inntil 4 realfagspoeng). Hvorfor ikke da velge en av de mest tverrfaglige realfagutdanningene Norge kan by på?

- Tverrfagligheten åpner mange dører til senere karriere. Hvis man har bestemt seg for å gå siv.ing/realfag på NTNU gjør man et smart valg ved å velge bredt dersom det ikke er noe mer spesifikt man brenner for.

- Nanoteknologi er et forholdsvis nytt fagfelt som muliggjør det å forske frem og oppdage nye saker.

- Hvis man vipper mellom nano og medisin så høres nanomedisin zykt fett ut. Dette kan man for så vidt velge som fordypning.

- Personer som er langt unna poenggrensen er ikke motiverte til å søke.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...