Gå til innhold

Dårlige kinaprodukter på Ebay

Anbefalte innlegg

Bestilte en 64 GB USB plugg fra wwfangestore på Ebay. Det var bare møkk.

Warning: Only 58752 of 59996 MByte tested.
The media is likely to be defective.
14.5 GByte OK (30477544 sectors)
42.8 GByte DATA LOST (89846552 sectors)
Details:0 KByte overwritten (0 sectors)
0 KByte slightly changed (< 8 bit/sector, 0 sectors)
42.8 GByte corrupted (89846552 sectors)
0 KByte aliased memory (0 sectors)
First error at offset: 0x00000003a219d000
Expected: 0x00000003a219d000
Found: 0x0000000000000000
H2testw version 1.3
Writing speed: 6.42 MByte/s
Reading speed: 7.82 MByte/s
H2testw v1.4

Kun 14.5 GB ok.  :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kontaktet selger. De vil at jeg skal få den reparert lokalt her. For noen sløkkiser.

Tipper du ikke betalte mer enn 50kr for den. Kanskje den til og med hadde vært i bruk i 5 år før du kjøpte den?

Som oftest så er det mer enn bare prisen som skiller et produkt fra Kina til 50 kr og samme type produkt her til 200kr.

Lenke til kommentar

Er jo bare å be om å få pengene tilbake via Ebay, funker fint som bare det. Åpne en case, og så forklarer du problemet.

Da har selger 8 dager på å svare, om ikke går Ebay inn å vurderer saken innen 2 dager, og pengene er tilbake på kontoen den andre dagen (om de støtter deg)

Normalt er min erfaring at selgerne gir alle pengene tilbake før du går til en sak, eller med en gang en sak er opprettet.

Har brukt det der nå ca 10-15 ganger siste måneden, på dårlige 18650 batterier (Ultrafire, må dere aldri finne på å kjøpe) og lommelykter som påstår de gir 2 og 3000lumen, og når jeg sjekker opp led pæren de bruker, så kan den gi max 1000 lumen osv.

Siste måneden har jeg satt meg inn i denne verdenen, men hadde rukket å bestille opp en masse rart, men nå må selgerne gi meg pengene tilbake. Vil de ha varen i retur, selvsagt, men da sender jeg den som rekommandert, og er den tykkere enn 2 CM, koster det 350 kroner, og da får jeg plutselig pengene tilbake ganske raskt, for Ebay krever at selger refunderer både tingen du har kjøpt, frakten til Norge og frakten fra Norge. Og siden du ikke får pengene tilbake før de mottar pakken, er jo rekommandert eneste mulighet til å se om den har kommet frem til selger.

Lenke til kommentar

Her er hva de lurer fra seg når jeg skriver at minnepennen ikke lar seg reparere:

Dear friend,

Thanks for your letter,we are sorry for the inconvenience,as your problem,how about we refund you GBP 2 as our sincere apology?

If any problem,please feel free to contact us,we will try our best to solve it for you,have a nice day.

Lenke til kommentar

Av erfaring så kjøper jeg ikke minnepenner og minnekort fra utlandet.

Kjøpte en 32GB minnepenn når disse begynte å komme i salg her i Norge.

Tror jeg ga nærmere 200kr, gikk over en mnd uten at jeg fikk den, så jeg kontaktet selgeren, uten å få svar, ebay prøvde.. fikk ikke svar..
Til slutt fikk jeg tilbake pengene, og noen dager senere lå den i postkassa.

Men denne var falsk.. Fikk lagret 32GB på den, men fikk ikke hentet ut 32GB fra den igjen.. omtrent alt ble ødelagt.

Har også kjøpt minnekort, som jeg har hatt delte erfaringer med.. fått kort som alt av data har blitt korrupt på.

Skal jeg ha noe billig nå, kjøper jeg på clas ohslon.. Får vel 32GB for 199kr der nå mener jeg å huske :) Mer enn holdbart til mitt bruk (hovedsaklig installasjon av windows, feilsøking, backup, installasjon av programmer osv.. Så dem brukes mye i perioder).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Så mye jobb og usikkerhet for å spare 120kr... Det er utrolig at folk gidder, men jeg har litt rart syn på tid, at tiden min faktisk er verdt litt penger.

Lenke til kommentar

Tid er penger, derfor kjøper jeg KUN de raskeste minnepinnene. Fy faen å kjedelig det er å vente på at store filer skal skrives til en minnepinne hvis skrivehastigheten er under 10MB/s.

Corsair USB 3.0 Flash Voyager GTX 128GB.  :xmas:  Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...