OC-Freak Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 (endret) Lenovoene jeg har nevnt (Y50, Z50) har stort sett dårlige TN skjermer. Det var derfor jeg nevnte de, fordi da er de mulig å styre unna de om du ønsker en god skjerm. Her er et søk på bærbare fra 13" med FHD IPS skjerm sortert på pris: http://www.prisjakt.no/category.php?l=s228665971&o=produkt_pris_inkmoms Har nevnt at lenovo flex 2 har relativt dårlig skjerm, og det er absolutt ingen garanti for at alle har gode skjermer selv om de er IPS, men oddsene for en god skjerm er MYE høyere enn for maskiner med TN skjermer. Endret 22. juli 2015 av OC-Freak Lenke til kommentar
JadaNei Skrevet 22. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2015 Lenovoene jeg har nevnt (Y50, Z50) har stort sett dårlige TN skjermer. Det var derfor jeg nevnte de, fordi da er de mulig å styre unna de om du ønsker en god skjerm. Her er et søk på bærbare fra 13" med FHD IPS skjerm sortert på pris: http://www.prisjakt.no/category.php?l=s228665971&o=produkt_pris_inkmoms Har nevnt at lenovo flex 2 har relativt dårlig skjerm, og det er absolutt ingen garanti for at alle har gode skjermer selv om de er IPS, men oddsene for en god skjerm er MYE høyere enn for maskiner med TN skjermer. Sorry jeg mente Toshiba Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 (endret) Toshiba modellene skal ha IPS skjermer så vidt jeg vet, men det er ingen garanti for at de har den relativt gode IPS skjermen som testede modeller har, men det er stor sannsynlighet for det. Men sett bort fra skjermen syns jeg ikke toshiba maskinene er så veldig spennende - spesifikasjonsmessig, men du får tross alt SSD på alle de nevnte modellene, som hjelper mye på opplevd ytelse. Endret 22. juli 2015 av OC-Freak Lenke til kommentar
JadaNei Skrevet 22. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2015 Toshiba modellene skal ha IPS skjermer så vidt jeg vet, men det er ingen garanti for at de har den relativt gode IPS skjermen som testede modeller har, men det er stor sannsynlighet for det. Men sett bort fra skjermen syns jeg ikke toshiba maskinene er så veldig spennende - spesifikasjonsmessig, men du får tross alt SSD på alle de nevnte modellene, som hjelper mye på opplevd ytelse. Enig med deg om prosessoren i de refererte modellene, høy TDP for så lav ytelse, men det er plass til en minnebrikke til og oppgradering til 8Gb koster noen hundrelapper +slipper å sette inn egen SSD(noen hundre spart). Men hvordan er tastaturet og mus-tingen(husker ikke hva det heter) på Toshiba? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Kan ikke svare for akkuratt disse modellene da jeg ikke har testet de selv, men eldre toshibaer har hatt rimelig bra tastatur og pekeplate, dog de jeg har testet selv har stort sett vært dyrere modeller - og man får ofte hva man betaler for. Du kan lese en test av L50 her: http://www.notebookcheck.net/Toshiba-Satellite-L50-B-182-Notebook-Review.126942.0.htmldette er dog utgaven med intel CPU og litt ulike specs ellers, men burde gi en ide om tastatur/touchpad osv. Lenke til kommentar
JadaNei Skrevet 22. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2015 (endret) Takk for gode svar, da blir det nok en L50d. Tusen kroner over budsjett, men det regnet jeg egentlig med Edit: ser de har den på Ullevål Megastore, så kan dra dit og sjekke den ut Endret 22. juli 2015 av JadaNei Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Ja det er lurt. Sjekk gjerne ut andre maskiner når du er der Lenke til kommentar
Tiberius D Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Jeg ville tenkt meg veldig godt om før jeg hadde kjøpt meg 15'' til studier. Har vært student i tre år nå, og noe av det jeg angrer på mest er at jeg ikke kjøpte meg en 13''. Maskinen jeg kjøpte har god skjerm og godt batteri, men når man stadig skal bære den med seg og få plass til den på benken i forelesninger eller ved siden av notatbok/pensumbøker på lesesal, så blir den rett og slett litt for stor. Er nå på utkikk etter ny bærbar, og utelukker kategorisk alle 15'' eller større. Dersom du har tenkt på dette og likevel ønsker en 15.6-tommer skal jeg selvsagt ikke stoppe deg, men vær obs på at du virkelig ikke vet hvor stort og tungt 15.6'' egentlig er før du har bært den med deg en hel dag. Lenke til kommentar
JadaNei Skrevet 23. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2015 Har selv vært student i 7 år og bært rundt på min gamle Asus(har fast lesesalsplass så det blir ikke mye bæring alikevell). Skal skrive Master og kommer ikke til å følge noen undeervisningstimer. Numerisk tastatur er et must for meg og sitte å knote på en 13" skjerm er helt uaktuelt Lenke til kommentar
Strato Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Jeg har 5 år på uni bak meg og må si at det rett og slett ikke er plass til 15,6" lappis på de fleste forelesningsbenker. Det er nok avhengig av studie, men i store saler er ofte benkeflatene veldig smale. For min del løste jeg dette problemet med å utelukkende bruke penn og papir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå