Gå til innhold

temp målere..

Tjuls

Anbefalte innlegg

jaja.. vet det finnes ørten tråder om dette her.. men jeg fikser ikke søkefunksjonene her :p og jeg har til og med lagd en før :lol:

MEN...

kan ikke si jeg har blitt så mye klokere. har ødelagt en prosessor med dette nå.. så jeg vil være heeelt sikker..

hvordan skal disse festes på CPU?

bak? går det ann å tre dem mellom pinnene bak prosessoren? syns dette virker rart..

ikke på core.. men ved siden av? hvor? hvordan?

ingen som har noen bilder? eller tegninger..

takker for hjelp..

Tjuls

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har en veldig tynn temp-sensor kan du ha den mellom "pinnene", ellers bør du legge den ved siden av core, IKKE oppe på core. Du legger den helt INNTIL core, bruk litt kjølepasta mellom core og sensor. Pass på at den ikke hindrer kontakt mellom kjøleribbe / blokk og core. :!: :!:

Lenke til kommentar

har Cooler Master Aerogate II..

sensorene er no lignende disse.

er det mulig å få disse bak CPU? hadde følelsen av at CPU ikke fikk god nok kontakt med sokkelen da jeg prøvde på min T-Bird 900 sist.

skal nå prøve på en XP2500+..

ingen som har noe bilder ?

Lenke til kommentar

hvis du har sånn med svart "beskyttelse" utenpå ledningene så ikke legg den under cpu.. den tar for mye plass og de vil bøye en "pin" og tro meg ...det er ikke gøy! hadde jeg vært deg ville jeg gått å sjekka i bios, men siden du vil ha egen sensor så regner jeg med at hk'et ditt ikke har.. da kan du jo legge den ved siden av core, men det er sykt vanskelig å få den til å ligge der! kjølepasta som ikke er i klem tar flere uker å bli tørt.. du kan jo eventuelt ta termisk lim, og lime den ved siden av core. vet ikke om det også trenger press :shrug:

Lenke til kommentar

nettopp dette som er utrolig vanskelig jah.. har sliti utrolig mye. er det mulig å dra av plasten på sensorene og tre den mellom pinnene eller vil dette skade sensoren?

er sensor på HK.. men skal montere viftestyring så jeg vil gjærne ha tempmåleren der på plass også..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...