Gå til innhold

SD til USB adapter - finnes dette?

Anbefalte innlegg

Sikkert ikke plassert riktig, men prøver...

Lett litt rundt på nettet, og har ikke funnet noe annet enn minnekortlesere, noe som ikke er det jeg er ute etter.

Trenger altså en adapter som simulerer ett SD minnekort, men mulighet for å koble på feks en minnepenn i andre enden.

Dvs at minnepennen på en måte "er" minnekortet, med ledning som stikker ut bak som man kan koble til minnepennen/andre usb ting.

Håper noen skjønner hva jeg mener!

FInnes det noe slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg vet så finnes ikke dette. Minnekortlesere har gjerne litt elektronikk for å konvertere signalene da usb og sdkort ikke har samme pinout, og bruker vel tvilsomt samme overføringsstandarden. 

Eneste jeg kan finne er sd kort med innebygget usb kontakt slik at du bare stikker kortet rett i en pc/mac. 

http://regmedia.co.uk/2005/07/25/sandisk_2.jpg

Om du forteller hva du skal bruke det til så kanskje man kan finne et alternativ.

Endret av Mr. A
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som det var tenkt til var i hovedsak en modifisert nintendo wii, så det var både enklere og rimeligere enn å kjøpe flere SD kort(samt at minnepenner har litt flere bruksområder i tillegg)

Men om ikke det finnes ganske rimelig, så er det like greit å bare kjøpe ett par kort, hehe. Takk for svar ihvertfall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...